High functioning alkoholistit
Juotko liikaa,liian usein mutta kulissit ovat kunnossa. Töissä käyt.
Mutta juot salaa...
Kommentit (22)
Ei kaikki edes juo salaa. Käyvät töissä, hoitavat hommansa, on harrastuksia ja kavereitakin, mutta päissään ollaan aina kun mahdollista. Eikös tää ole juuri high functioning alkoholisti.
Sanat jatkuva lipitys, toistuva tissuttelu, tuurijouppous viittaavat alkoholisiin, joka nykyään on ihan in.
Suurkuluttaminen on se, joka ottaa ihmisiä enemmän päähän, ts. se, että juodaan harvemmin, mutta runsaasti kerralla. Se on jotain sivistymätöntä, moukkamaista.
Olin kunnes piti lopettaa lääkityksen vuoksi. N. 10 annosta illassa arkena ja vapaalla enemmän. Töissäkäyvä perheenisä, tulot ~60k vuodessa.
Mutta se high functioning tila ei kestä ikuisesti..
Termi “suurkuluttaja” ei ole missää toisessa kielessä paitsi suomessa.
Kertoo enempi Suomesta kuin alkoholin kulutuksesta.
Maksa ei anna armoa vaikka olisit miten high functioning, myös haima voi pettää, syöpien riski kasvaa .
Itsensä myrkyttämistä..
Suurkuluttaja kirjoitti:
Olen parisuhteessa oleva, liikunnallinen, sosiaalinen, varakas ja hyväpalkkainen suurkuluttaja. Luulen meitä olevan runsain joukoin ja osa ei edes tunnusta viininlipitystä suurkuluttamiseksi. Salaa en juo, kyllä vaimo lasin ja tyhjät pullot näkee.
Vai pitää oikein korostaa, että olet liikunnallinen. Ihan kuin se poistaisi alkoholin haitat.
Selkeästi et myönnä että sinulla on päihdeongelma.
Ei tarvitse salailla mitään. Asianmukainen baarikaappi löytyy ja myös kutsumattomille vieraille aina tarjoillaan. Itsekin otan siivut joskus, niinkuin herrasväki tekee.
"high functioning" = armotonta säheltämistä
Vierailija kirjoitti:
"high functioning" = armotonta säheltämistä
Jotan samaa kuin menneiden vuosien "huomaavainen tupakoitsija".
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse salailla mitään. Asianmukainen baarikaappi löytyy ja myös kutsumattomille vieraille aina tarjoillaan. Itsekin otan siivut joskus, niinkuin herrasväki tekee.
Onko sinulla päihdeongelma?
Ne suositeltavat määrät ylittyy kyllä todella helposti jos ottaa sillon tällön iltaoluen tai pari ja sitten vaikka viikonloppuna hieman useamman. Ei siitä välttämättä edes mitään sen suurempaa terveyshaittaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Suurkuluttaja kirjoitti:
Olen parisuhteessa oleva, liikunnallinen, sosiaalinen, varakas ja hyväpalkkainen suurkuluttaja. Luulen meitä olevan runsain joukoin ja osa ei edes tunnusta viininlipitystä suurkuluttamiseksi. Salaa en juo, kyllä vaimo lasin ja tyhjät pullot näkee.
Vai pitää oikein korostaa, että olet liikunnallinen. Ihan kuin se poistaisi alkoholin haitat.
Selkeästi et myönnä että sinulla on päihdeongelma.
Ainakaan se ei näy labratesteissä, mitä itsekin ihmettelen. Ei liikunta ja muut terveet elintavat poista alkoholihaittoja, mutta lieventävät niitä. Verrattuna vaikkapa siihen, että liian juomisen lisäksi ylensöisin ja makaisin vain sohvalla lihomassa.
Suurkuluttaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurkuluttaja kirjoitti:
Selkeästi et myönnä että sinulla on päihdeongelma.Ainakaan se ei näy labratesteissä, mitä itsekin ihmettelen. Ei liikunta ja muut terveet elintavat poista alkoholihaittoja, mutta lieventävät niitä. Verrattuna vaikkapa siihen, että liian juomisen lisäksi ylensöisin ja makaisin vain sohvalla lihomassa.
Se on totta, että rasvamaksan riskiä lisää alkoholin lisäksi keskivartalolihavuus etenkin elinten välissä oleva rasva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla päihdeongelma?
Ei.
Oon itsekin aktiiviliikkuja ja vinkkua kyllä kuluu. Labratesteissä ei ole näkynyt mitään mullakaan. Epäilen, että keskivartalolihavuus on pahempi terveysriski kuin pieni viinintissuttelu. Itse oon hoikka ja lihaksikas. Mulla nimenomaan se lasi tai kaksi punaviiniä illalla toimii sellaisena iltasyömisen korvikkeena. En syö mitään iltaisin, paitsi tietty jos kova treeni osuu iltaan. Sitten syön maltillisen iltapalan.
En myöskään syö juuri mitään makeita herkkuja koskaan. Ruokavalio on hyvin kasvis- ja kalavoittoinen.
n50
Join vuodesta 2004 vuoteen 2015 lähes päivittäin 10+ olutta ja viikonloppuna moninkertaiset määrät, samalla käyden töissä ongelmitta. Mitään vaikeuksia ei ollut himmata tuota kun muutin yhteen vaimoni kanssa. Hän ei juo, joten en minäkään viitsi läträtä. Nykyään juon n. 5 kertaa vuodessa. Jos olisin sinkku, niin lipittelisin kyllä edelleen vanhaan tahtiin. Todella kiva ja rentouttava harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Suurkuluttaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurkuluttaja kirjoitti:
Selkeästi et myönnä että sinulla on päihdeongelma.Ainakaan se ei näy labratesteissä, mitä itsekin ihmettelen. Ei liikunta ja muut terveet elintavat poista alkoholihaittoja, mutta lieventävät niitä. Verrattuna vaikkapa siihen, että liian juomisen lisäksi ylensöisin ja makaisin vain sohvalla lihomassa.
Se on totta, että rasvamaksan riskiä lisää alkoholin lisäksi keskivartalolihavuus etenkin elinten välissä oleva rasva.
Eikös nämä ole käytännössä melkein sama asia. Rasvamaksa ja keskivartalolihavuus. Ei kai se alkoholikaan pelkkää maksaa rasvoita vaan sisäelimiä ihan yleisesti.