Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisittekö elämään pelkästään toisen tuloilla?

Vierailija
13.09.2015 |

Lähinnä tarkoitan nyt sellaista tilannetta että pystyisittekö pelkästää toisen tuloilla lyhentämään asuntolainaa ja maksamaan perus elämisen. Jos esim. puolisosi on kotinhoitontuella. Säästöjä ei saisi silloin käyttää. Onnistuisiko pelkästään toisen tuloilla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisi.

Vierailija
2/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisillehan sellainen onnistuisi. Onhan lähes kaikille naisille ykköskriteeri miesten valitsemisessa se, että mies on rikas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettäisi ja nolottaisi jos olisin elätti.

Vierailija
4/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä teemme niin. Mies on kotona muksun kanssa ja minä töissä. Meillä on kyllä säästöjä, mutta toistaiseksi ei ole tarvinnut kajota niihin, tosin pelkästään pesukoneen pamahtaminen aiheuttaisi sen, että olisi pakko käyttää säästöjä.

Vierailija
5/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onnistuu. Minä nyt kotihoidontuella ja mies töissä, olen siis 11kk vauvan kanssa kotona. Kotihoidontuesta maksan omat laskut, puhelinlaskun jne. Mies maksaa kaikki asumiseen liittyvät kustannukset. Minä teen muutaman päivän kuukaudessa töitä ja nämä rahat menevät sitten esim ruokakauppaan, mutta toimeentulomme kannalta työpäiväni eivät olisi pakollisia. Meillä on lainaa omakotitalosta 180 000 ja maksuaika 20v. Meille on ollut aina selvää, että menot pitää olla sellaiset, että kyetään maksamaan vaikka toinen olisi esim lasten kanssa kotona tai jäisi työttömäksi. En ymmärrä sellaisia ihmisiä, että molemmat on perusduunareita, käteen jää palkasta kuukaudessa reippaasti alle 2000 ja silti on asuntolainaa tyyliin 300 000 ja sitten kun toinen on lasten kanssa niin maksellaan pelkkiä korkoja ja kaikki kuukaudet on kituuttamista tai kun toinen jää vaikka työttömäksi niin ollaan kusessa. Meillä olisi ollut varaa kyllä rakennuttaa se yli 300 000 talo, mutta en yksinkertaisesti halua niin kallista kotia ja on kivempaa kun kaikki raha ei mene asumiseen vaan saa elää mukavasti ja laittaa myös säästöön.

Vierailija
6/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainat on maksettu jo vuosia sitten ja lapset ovat koululaisia. Olin lasten kanssa kotona kahdeksan vuotta miehen tehdessä pitkää päivää ja reissutyötä ja keskittyessä uraansa. Hyvin pärjäsimme ja emme osaa vieläkään tuhlata. Lähdin siis töihin kun nuorimmainen täytti kolme vuotta ja teen työtä jossa omilla valinnoilla ei työttömäksi joudu. Minun palkkani ei ole suuren suuri, mutta pärjäisimme kyllä niukin naukin jos mieheni palkka loppuisi.

Vierailija
7/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, niin tehdään. Mies töissä minä kotona lapset 4 ja 8.

Vierailija
8/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 10:53"]

Hävettäisi ja nolottaisi jos olisin elätti.

[/quote]Eli teillä ei ole mahdollisuutta toisin sanoen tällaiseen vaihtoehtoon? Kuulostat hyvin nuorelta. :)

Vierailija
9/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni palkalla pärjäisimme. Omallani olisi kyllä siinä ja siinä saisimmeko kaikkien pakollisten maksujen jälkeen ruokaa pöytään. Ainakaan yhtään mitään ylimääräistä ei voisi ostaa. Tietysti jos mies saisi esim. ansiosidonnaista tai edes Kelan korvauksia, niin pärjäisimme myös minun palkallani. Onneksi se horjuvampi työsuhde onkin minulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi