Kävin just 23-vuotiaan poikani luona. Pojan kämppä on kuin kaatopaikka.
Siellä haisi aivan kauhealta, tölkkejä ja roskia pitkin poikin. Puoliksi täynnä oleva maitopurkki keittiönpöydällä homehtumassa. Eteinen täynnä postia. Melkein oksensin kun kävin katsomassa vessaa... Enää en ihmettele, miksi poika ei oo mun antanut tulla käymään siellä. Ei uskoisi, että hänellä on kuitenkin ainakin päällisin puolin hyvä elämä. Käy töissä ja hänellä on ystäviä. Ei ole siis mikään syrjäytynyt tai sellainen. Nyt katson peiliin, mikä meni kasvatuksessa pieleen.
Kommentit (66)
Puhu poikasi kanssa ja sovi että homma on saatava kuntoon. Poikasi tarvitsee apua. Sovi että alat pistäytyä säännöllisesti tupatarkastuksia tekemään. Voit myös jutella poikasi kanssa miten hän saisi rahoitettua iselleen siivoojan 1 krt/kk. Poika ei voi pitää kaaosta koska siivoojaa varten on oltava perushärjestys. Vietas ihminen tu myös painetta pitää kämppää kunnossa. Opin itse siivoamaan vasta palkattuani siivoojan. Oli kallista mutta myös sen arvoista.
Ihan perussettiä ton ikäsenä. Voin samaistua ja kun tulee vähän vuosia lisää kyllä sitten on asunnot peruskunnossa
M30
Siis miten niin ei osaa pestä vessaa, jos ei ole opetettu? Ei se nyt kovin monimutkaista ole. Itse siivosin kotona asuessani vain oman huoneeeni. Olen kai joku erityistapaus, kun ihan ilman kenenkään opetusta olen oppinut siivoamaan keittiön, pesemään pyykkiä, pesemään saunan, tamppaamaan matot, pesemään ikkunat jne. Mitään noista ei ole opetettu, mutta järki onneksi leikkaa.
Joittenkin "sotkuinen" on toisen "just siivottu".
Jos se ahdistaa, niin ala sitten siivota. Muuten ei ole nokan koputtamista
Voi hellanlettas teidän siivouksen opettamisen ja opettelun kanssa!
Ei se normi siivous mitää ydinfysiikkaa ole, sen nyt oppii jokainen halutessaan päivässä. Ei minullekkaan mitää erityisiä siivoustaitoja kotona opetettu mutta aina on ollu kämppä vähintääkin perussiisti koska pidän siitä että paikat on järjestyksessä.
Enemmän se on luonteesta ja asenteesta kiinni kuin mistään mystisestä "osaamisesta".
Pakkosiivouksella kotona oppii vain vihaamaan siivousta...
Ihme vastauksia täällä. Ihan ymmärtämättömiä ihmisiä. Poika voi olla masentunut. Vaikka kuinka voi näyttää päälle päin siltä että kaikki on hyvin niin pojalla voi olla masennus tai muuta mielenterveysongelmia. Ja tietenkin kannattaa auttaa siivoamisessa. Moni tarvii apua välillä eikä se oo mikään häpeä.