Ehdota kivaa akateemista asuinaluetta vela-perheelle (pks)
Maunula on alkanut mennä ihon alle ja tulla uniin, joten on aika vaihtaa osoitetta. Hakusessa olisi kiva akateeminen asuinalue, jossa on tyydyttävät bussiyhteydet (ei junaa, ei kantakaupunkia) ja peruskauppapalvelut. Tarkemmat ehdot:
- bussilla pääsee isommille kaupoille, pikkukauppaan kävellen
- Pasilaan jossain määrin järkevät kulkuyhteydet (pitää käydä pari kertaa viikossa)
- ei alemman keskiluokan äänekkäitä trampoliiniperheitä, halpoja baareja, vuokratalokeskittymää yms. lähellä
- asumismuoto kerrostalo tai rivitalo
- noin 600k€ käytettävissä kolmioon tai neliöön
Ehdota suosikkiasi! Kontulat, Koivukylät ja muut hassunhauskat ehdotukset voi säästää toiseen ketjuun.
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on akateeminen asuinalue? Alueella yliopisto?
Naisilla jakkupuku, miehillä kolmiosaiset puvut, kaikki puhuvat kirjakieltä, kotiväkivalta ja itsemurhat suoritetaan hienostuneesti, naapurustoa häiritsemättä.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapiola?
Tapiolaa olen myös miettinyt ja se taitaakin olla koko Suomen akateemisin kaupunginosa. Keskukseen vain rakennetaan nyt todella paljon ja vähän huolettaa minkälaiseksi se muodostuu.
Ap
Pääkaupunkiseudun akateemisin kaupunginosa on taatusti Otaniemi. Viikki voi tulla hyvänä kakkosena.
Vierailija kirjoitti:
Monikulttuurinen Mogadishu Avenue.
Olen korkeasti koulutettu ja kun synnyin asuttiin just siinä missä Mogadishu Avenue alkaa 😎
Vierailija kirjoitti:
Ihan eri fiilis käydä esim. kaupassa, kun siellä on asiallinen ja akateeminen ilmapiiri. Tämä on sellainen asia mistä haluan itse tienatuilla rahoillani maksaa. Oma sietokykyni matalasti koulutetuille ei ole kovin korkea. Joku toinen voi arvostaa eri asioita ja hänellä on siihen ihan yhtäläinen oikeus.
Ap
Kerrotko tietämättömälle, että mikä on se marketin akateeminen ilmapiiri?
Joo, tämä kiinnostaa minuakin kovatuloisen (akateemisen?) alueen asukkaana. Samalla lailla täällä jugurttia kärryyn lapataan kuin kaikissa muissakin kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskela, Puu-Käpylä.
Varmaan hakevat moderneita rivareita, ei löydy tuolta alueelta. Toki asuinalueet ovat viehättäviä. Veikkaisin vaan että vaikea löytää asuntoja, ovat haluttuja alueita, joten vapaana ei löydy helposti. Eikä noin halvalla. Koskelassa yksi omakotitalo tarjolla mutta se on 720 000 e hintainen. Rivareita ei ole ollenkaan. Puu-Käpylässä ei taida kuin yksi vanha omakotitalo myynnissä, 670 000 e, ihana kyllä.
Aloittaja etsii 3-4 huoneen asuntoa kerros- tai rivitalosta, ei omakotitaloa:
"- asumismuoto kerrostalo tai rivitalo
- noin 600k€ käytettävissä kolmioon tai neliöön"
Ymmärsithän että laitoin omakotitaloja koska alueella ei ole rivareita kuten kirjoitin. Ihan vaan esimerkiksi.
"Akateemisia, ei-vuokrataloina toimivia kerrostaloja", joita AP halusi, ei taida alueella olla lähes ollenkaan.
Miten olis kulosaari? Itäväylältä menee busseja suoraan Pasilaan. Huoneiston koko ja budjettitoive osuvat.
Vierailija kirjoitti:
Ihan eri fiilis käydä esim. kaupassa, kun siellä on asiallinen ja akateeminen ilmapiiri. Tämä on sellainen asia mistä haluan itse tienatuilla rahoillani maksaa. Oma sietokykyni matalasti koulutetuille ei ole kovin korkea. Joku toinen voi arvostaa eri asioita ja hänellä on siihen ihan yhtäläinen oikeus.
Ap
Kerrotko tietämättömälle, että mikä on se marketin akateeminen ilmapiiri?
En tiedä. Emmehän me akateemiset käy marketeissa, sehän on VT-hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ajatuksen, että jossain talossa voi meininki tuntua vääränlaiselta, vaikka liian levottomalta, yhteisölliseltä tai mitä nyt vain.
Mutta mitä väliä asuinalueen akateemisuudella? Ei se alue ole kuitenkaan mikään suljettu kupla, etkä kuitenkaan tutustu siellä alueella juuri kenenkään. Varsinkin lapsettomille tuo on ihan yksi ja sama.
Epäilisin provoksi, ellen olisi kuullut samanlaisia ajatuksia ihan IRL.
Ap
Kyllä tässä on perää, vaikka provolta kuulostaakin. Toisilla asuinalueilla joutuu kaupassa käydessään kuuntelemaan aikuisia huutamassa v**tua, toisilla ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joo, tämä kiinnostaa minuakin kovatuloisen (akateemisen?) alueen asukkaana. Samalla lailla täällä jugurttia kärryyn lapataan kuin kaikissa muissakin kaupoissa.
Epäakateemiset ihmiset luovat epäakateemisen ilmapiirin ympärilleen olivat he missä tahansa. Tämän voi kokea 550-bussin takaosassa päivisin ja myöhään illalla sekä Maunulan S-marketissa mm. hieman ennen iltayhdeksää. En oikein osaa selittää tätä sen paremmin ja voi olla, että olen tavallista herkempi asialle. Kokeile matkustaa 550-bussilla ruuhka-aikojen ulkopuolella takaosassa niin ehkä saat kiinni siitä mitä tarkoitan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko ap vastata. Mihin tarvitsette 3-4 huonetta jos olette pari+kissa? Miksi ei kantakaupunkiin? Mikä olisi optimi kaupunginosa jos unohdetaan hinta?
Molemmille työhuoneet, olkkari ja makkari olisi optimi. Kantakaupungissa on makuuni liikaa ihmisiä liian pienellä alueella. En haikaile landelle, mutta juuri Maunula on sopiva yhdistelmä ihmisiä, kulkuyhteyksiä ja luontoa. Sietokyky huono-osaisuutta kohtaan on vain laskenut tässä vuosien saatossa eli on pakko muuttaa pois Maunulasta. Joku aiempi kirjoittaja mainitsi erinomaisen K-kaupan Käpylän aseman lähellä ja olen kaupasta ihan samaa mieltä.
Meri ei tuo minulle lisäarvoa, joten Westend, Haukilahti ym. ovat pois laskuista. En myöskään halua matkustaa metrolla itään, joten ei sinne. Ei myöskään radanvarsilähiöitä - bussi on kulkemismuodoista suosikkini. Kaupunginosista on paha sanoa niissä asumatta, mutta Käpylä saattaisi olla kiva ja myös Otaniemen elinvoimaisuus ja yliopistohenki jollain tavalla viehättää. Lisäksi Otaniemessä taitaa olla pääasiassa aikuisia eli meluavia lapsia ei tarvitse jaksaa arjessa jatkuvasti.
Ap
Teekkarit on toki teknisesti aikuisia mutta en nyt välttämättä niitä naapuriksi valkkaisi jos rauhaa ja hiljaisuutta kaipaa. Paitsi tietty jos on ok että metelöinti rajoittuu yöaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko ap vastata. Mihin tarvitsette 3-4 huonetta jos olette pari+kissa? Miksi ei kantakaupunkiin? Mikä olisi optimi kaupunginosa jos unohdetaan hinta?
Molemmille työhuoneet, olkkari ja makkari olisi optimi. Kantakaupungissa on makuuni liikaa ihmisiä liian pienellä alueella. En haikaile landelle, mutta juuri Maunula on sopiva yhdistelmä ihmisiä, kulkuyhteyksiä ja luontoa. Sietokyky huono-osaisuutta kohtaan on vain laskenut tässä vuosien saatossa eli on pakko muuttaa pois Maunulasta. Joku aiempi kirjoittaja mainitsi erinomaisen K-kaupan Käpylän aseman lähellä ja olen kaupasta ihan samaa mieltä.
Meri ei tuo minulle lisäarvoa, joten Westend, Haukilahti ym. ovat pois laskuista. En myöskään halua matkustaa metrolla itään, joten ei sinne. Ei myöskään radanvarsilähiöitä - bussi on kulkemismuodoista suosikkini. Kaupunginosista on paha sanoa niissä asumatta, mutta Käpylä saattaisi olla kiva ja myös Otaniemen elinvoimaisuus ja yliopistohenki jollain tavalla viehättää. Lisäksi Otaniemessä taitaa olla pääasiassa aikuisia eli meluavia lapsia ei tarvitse jaksaa arjessa jatkuvasti.
Ap
Käpylä lähellä Mustaa Pekkaa ei sitten käy sulle. Alueella on Hekan vuokrataloja, lisäksi on vanhainkoteja, kouluja, päiväkoteja, autistien asumisyksikkö, vammaisasuntoja, yms.
Lisäksi meininki on sellaista rentoa ja kylämaista, boheemia.
Ehkäpä sitten jostain Olympiakylästä, jos ne 50-luvun talot on okei. Mutta joo, sielläkin on lapsia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Epäakateemiset ihmiset luovat epäakateemisen ilmapiirin ympärilleen olivat he missä tahansa. Tämän voi kokea 550-bussin takaosassa päivisin ja myöhään illalla sekä Maunulan S-marketissa mm. hieman ennen iltayhdeksää. En oikein osaa selittää tätä sen paremmin ja voi olla, että olen tavallista herkempi asialle. Kokeile matkustaa 550-bussilla ruuhka-aikojen ulkopuolella takaosassa niin ehkä saat kiinni siitä mitä tarkoitan.
Ap
Me akateemisilla alueilla ei hirveästi ajella busseilla ;) No mutta vakavasti puhuen, joudut tinkimään joko tuosta turvallisuudesta tai lapsista. Tämä siksi että turvalliset alueet vetävät puoleensa lapsiperheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapiola?
Tapiolaa olen myös miettinyt ja se taitaakin olla koko Suomen akateemisin kaupunginosa. Keskukseen vain rakennetaan nyt todella paljon ja vähän huolettaa minkälaiseksi se muodostuu.
Ap
Pääkaupunkiseudun akateemisin kaupunginosa on taatusti Otaniemi. Viikki voi tulla hyvänä kakkosena.
Kaiken huippu toi akateeminen ilmapiiri marketissa.No voi voi, harmi et Stockan herkkua ei enää ole olemassa.Ihmeellistä mitä niuhottajia onkaan olemassa, oikein akateeminen vauvapalstailija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapiola?
Ap
Kaiken huippu toi akateeminen ilmapiiri marketissa.No voi voi, harmi et Stockan herkkua ei enää ole olemassa.Ihmeellistä mitä niuhottajia onkaan olemassa, oikein akateeminen vauvapalstailija.
Eikö akateemiset tilaa ruokansa kotiin tai vähintää johonkin noutopisteeseen? Ei ne käy kaupoissa, kaikki on tarkasti suunniteltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapiola?
Ap
Onhan Stockan Herkku olemassa, sen nimi vaan on Food Market Herkku ja se on S-kauppa. Sieltä voi tilata kotiinkuljetuksena aika laajalla alueella Helsingissä. Ei tarvitse marketeissa notkua kaiken kansan parissa, jos siitä saa henkistä ihottumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapiola?
Ap
Nykynäkemyksen mukaan segretaatiota ei enää harrasteta eikä kannateta.
Alkaa olemaan aika rikasta. Onneksi ei lapsia. Lähimamukoulu voisi pilata heidän elämän.
Laita hieman suurempi budjetti, jotta pääsee turvallisemmalle asuinalueelle. Hinnat nousee ja kohta pula tonteista.
Olen asunut Länsi-Pakilassa aikoinaan ja silloin Maunula oli yksi Helsingin pahimmasta lähiöistä, osa deekuista on varmasti jäänyt sinne asumaan loppuelämäkseen ja hakee päiväannoksensa samasta s-marketista kuin ap hakee safkansa. Ei mikään kaupunginosa ole täydellinen, mutta ymmärrän kyllä että paremminkin ap:n asumiskuviot voisi olla. Veräjänmäki, Tapiola ja Kulosaari voisi olla aika lähellä sitä mitä haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Mistä sinä tiedät, vaikka olisi kuinkakin paljon akateemisia noissa sinun mielestäsi epäakateemisissa? Et voi mitenkään tietää.
Provohan tämä kirjoitus oli, mutta älä ainakaan Länsi-Pakilaan muuta. Täällä on tapana kunnioittaa muita ihmisiä, eikä arvottaa ihmisiä jonkun älyttömän mukaan. Ette sopisi tänne yhtään.
AV-mammoille omistusasumisen käsite on täysin vieras.