Millaista on asua Helsingissä?
Olen muuttamassa Helsinkiin ja kkinnostaisi kovasti kuulla millaista siellä on. Olen ottanut selvää kaikista perusjutuista, mutta en oikein tiedä käytännön elämästä mitään. Mikä tahansa kelpaa:)
Kommentit (130)
Riippuu aika paljon alueesta. Vaihtelee Long Islandin ja Mogadishu/neuvostolähiöhybridin välillä.
Hyvähän täällä on olla, tosin ei ole vertailukohtia koska olen aina asunut Helsingissä. Alueissa jonkun verran eroja, mutta sen verran pieni kylä että kaikkialle pääsee suht helposti.
Hyvä julkinen liikenne lähes kaikkialle. Uneliaita kaupunginosia ja vilkkaampia löytyy, on meri ja puistot ja hyvät pyöräreitit.
Normaalia arkea täälläkin eletään, ja kuten muuallakin, myös alueissa on paljon eroja.
Minne päin olet muuttamassa?
Enimmäkseen normaalia arkea ja varsinkaan uudemmilla alueilla ei ole mitään varsinaista "helsinkimäisyyttä", vaan ihan samanlaisia asuinalueita kuin muuallakin. Paljon vaihtelee alueittain.
Minä viihdyn. Mulla on hyvä virka ja töihin kävelymatka. Tienaan sen verran hyvin, että on varaa asua isossa asunnossa. Lapsella on hyvät palvelut, kouluun 300m eikä edes tienylityksiä. Harrastusmahdollisuudet loputtomat koko perheellä. Helsinki on ihana siinä, että se on niin monimuotoinen, on merta, saaristoa, metsää ja lehmäpeltoa samalla kun kunnon kaupunkimaista menoa ja asumista.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia arkea täälläkin eletään, ja kuten muuallakin, myös alueissa on paljon eroja.
Vielä ei ole ihan lyöty lukkoon, mutta kantakaupunki kiinnostaa
Ap
Hiljaista.
Ihmisiä on joka paikassa paljon vähemmän kuin kaksi vuotta sitten. Kauppakeskukset on lähes tyhjiä samoin kuin kadut. Maanantain kello kahdeksan ruuhka teillä on kadonnut. Tänäänkin oli ihan hiljaista.
En tiedä mihin kaikki ovat kadonneet?
Vierailija kirjoitti:
Hiljaista.
Ihmisiä on joka paikassa paljon vähemmän kuin kaksi vuotta sitten. Kauppakeskukset on lähes tyhjiä samoin kuin kadut. Maanantain kello kahdeksan ruuhka teillä on kadonnut. Tänäänkin oli ihan hiljaista.
En tiedä mihin kaikki ovat kadonneet?
Ne kaikki istuu nykyään kotona ja miettii milloin on oikea aika myydä asunto. Tulevaisuudessa Helsinki on Suomen suurin lähiö ilman kivijalkatason kauppoja. Pois lukien jenkkien ketju ravintolat. Maailma on sairas ja täysin nurinkurinen kun yksiö maksaa melun keskellä 200000 ja pieni ok-talo isolla tontilla luonnon keskellä alle 40000.
40 vuotta täällä asuneena niin nykymenolla kuulee kaiken maailman mongerrus kieliä. Asemanlla ja Kurvissa nistejä ja kaiken maailman hiihtäjiä, tietyt puisto kannattaa kiertää kaukaa pimeällä(esim. Kaisaniemen puisto). Asuminen on sellasita pienessä kopissa elämästi vähän kuin vankilassa, sen takia kannattaakin ulkoilla ja etsiä rauhallisempia polkuja, ellei sitten halua olla keskustassa ihmisvilinässä, mutta jos ihmisiä on jo nähnyt ihan tarvpeekseen ja yrittää vältellä heitä niin vaikka keskupuisto on rauhallinen, niin sinne uloileen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä ei ole ihan lyöty lukkoon, mutta kantakaupunki
Rahoissasi ainakin olet. Alle puolen millin ei juuri yksiötäkään löydy kantakaupungissa.
Vuokraankin on sijoitettava tonni kuussa ja enemmänkin.
Ei niin paljoa ahdista, muualla on niin ankeeta...
Kulttuuritarjonta laaja.
Asuntovalikoima laaja.
Palvelut hyvät.
Lyhyet, leudot talvet.
Ihmisiä laidasta laitaan.
Hyvin viihdyn. Meri on upea elementti ja helppoa piipahtaa vaikka Tallinnassa.
Tosin asuminen on kallista. Mutta asuntojen arvot vaan nousevat päinvastoin kuin maakunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu aika paljon alueesta. Vaihtelee Long Islandin ja Mogadishu/neuvostolähiöhybridin välillä.
Anteeks naurahdin tälle lukiessani tätä viestiä.:-D
-1
Ihan normaalia arkea täällä(kin) eletään. Oman elämänsä voi tehdä helpoksi, kun asuu palvelujen keskipisteessä. Ei valittamista.
Ruskettuneet valtaa kovalla vauhdilla koko pk-seudun...
Ei oo veronmaksajan hyvä enää asua täällä- olen muuttamassa pohjoiseen.
Värikästä.
Ihan pilalla, aivan pilalla.
Hellsinki
Vierailija kirjoitti:
Ei niin paljoa ahdista, muualla on niin ankeeta...
Kulttuuritarjonta laaja.
Asuntovalikoima laaja.
Palvelut hyvät.
Lyhyet, leudot talvet.
Ihmisiä laidasta laitaan.
Hyvin viihdyn. Meri on upea elementti ja helppoa piipahtaa vaikka Tallinnassa.
Tosin asuminen on kallista. Mutta asuntojen arvot vaan nousevat päinvastoin kuin maakunnissa.
”Lyhyet, leudot talvet.” LOPETA!
Normaalia arkea kuin muuallakin. Ihmisiä on liikenteessä samaan aikaan paljon enemmän verrattuna johonkin pikkupaikkakuntaan muualla Suomessa.
T: junantuoma yliopisto-opiskelija