Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko oikeasti tienata pullojen keräilyllä vaikka kympin viikossa?

Vierailija
28.03.2022 |

Olen tällä hetkellä työtön, ja aikaa on yllin kyllin. Minulla on oikeasti kiinnostusta ja kärsivällisyyttä kerätä pulloja. Ja tykkään liikkua luonnossa. Mutta onkohan utopiaa että voisi saada viikossa tällä tavoin noin kympin. Sekin auttaisi tässä rahatilanteessa. Asun Hämeenlinnasssa.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin.

Kesällä tai lämpimään aikaan viikonloppuisin ehkä onnistuu, jos ehtii ekana keräämään nuorison jättämät tölkit.

Mutta tuota tekee moni jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kokeilemaan. Kerran joku pullonkerääjämies kertoi minulle saavansa pulloista ja tölkeistä n. satasen kuussa. Olin kapakan jonossa ja jostain syystä halusi kertoa minulle tämän.

Vierailija
4/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet viikonloppuisin illalla kiertelemään paikkoja joissa juodaan.

Vierailija
5/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on pakettiauto, voit ottaa yhteyttä ihmisiin, jolla on pulloja kotona ja viedä niitä palautukseen. Facebook esim? He toki saattavat haluta osan rahoistakin.

Vierailija
6/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

70€ viime vuonna sain pulloista/tölkeistä jotka löysin.

Vierailija
7/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Itse keräilin yhtenä kesänä huvin vuoksi viikonloppuisin. Viikonlopusta ja keräämiseen käytetystä ajasta riippuen tienasin 80 - 200 euroa / vkl. Ei sillä kovin kummoiselle tuntipalkalle pääse, mutta ilmaista rahaa kuitenkin.

Vierailija
8/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuna varmaan löytyy joka keskustasta paljon tölkkejä, mutta niilläkin on jo kerääjänsä.

Vierailija
9/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Itse keräilin yhtenä kesänä huvin vuoksi viikonloppuisin. Viikonlopusta ja keräämiseen käytetystä ajasta riippuen tienasin 80 - 200 euroa / vkl. Ei sillä kovin kummoiselle tuntipalkalle pääse, mutta ilmaista rahaa kuitenkin.

Niinpä, kesällä ja viikonloppuna.  Harvemmin nyt kevätatalvisena maanantaina.  Joskus onnekkaasti joku kiireinen varakas on  jättänyt pullokassinsa, kun kone on tukossa, mutta näitä tapahtuu harvoin tai joku muu ehtii ottaa ne.

Vierailija
10/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kesällä onnistuu ja viikonloppuisin ja kaupungin keskustassa, muuten voi olla vähän niukempaa...

Vierailija
11/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen tölkkiä päivässä. Ihan realistista ainakin kesällä, tosin saa kyllä viettää aikansa ulkona liikkuen ja ottaa huomioon, että maanantaista torstaihin voi olla hiljaisempaa, perjantai-lauantai akseli voi olla tuottoisampi.

12/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut erittäin aktiiviset pullojen kerääjät jopa liikkuvat kesäpäivinä puistossa piknikillä olevien keskuudessa ja pyytävät heiltä suoraan kädestä tyhjiksi juotuja pulloja ja tölkkejä itselleen. Uskoisin heidän saavan niistä paljon enemmän kuin kympin viikossa.

Ainakin tällaisissa isommissa kaupungeissa on hyvin organisoitua pullojen keräämistä. 

Vierailija
13/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Jotkut erittäin aktiiviset pullojen kerääjät jopa liikkuvat kesäpäivinä puistossa piknikillä olevien keskuudessa ja pyytävät heiltä suoraan kädestä tyhjiksi juotuja pulloja ja tölkkejä itselleen. Uskoisin heidän saavan niistä paljon enemmän kuin kympin viikossa.

Ainakin tällaisissa isommissa kaupungeissa on hyvin organisoitua pullojen keräämistä. 

Juu ja osa jää ODOTTAMAAN siihen viereen että joisin nopeasti pulloni?? En ikinä anna pulloa tällaisille.

Vierailija
14/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tonnin. Kallio Block partyissa, alan ammattilaiset keräsivät pakettiauton täyteen varmaan +30 jätesäkillistä.

Vierailija
15/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla saa kympin viikossa tai vaikka päivässä kun on ajoissa liikkeellä. Käyn aamuvarhain lenkillä ja tapaan matkalla aika usein pullonkerääjiä. Joskus näillä on suuretkin saaliit mukanaan. Näen myös usein tölkkejä ja pulloja joita nuoriso on illan ja yön mittaan heitellyt maastoon. Polkupyörä on varmaan paras liikkumisväline. Kokeile joskus viikonloppuyön jälkeen, mutta selvitä ensin missä nuoriso liikkuu ja oleskelee.

Vierailija
16/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini keräsi aikoinaan kymmenen tuntia päivässä polkupyörällä kierrellen joka päivä ilmasta riippumatta ja sai 6000 euroa vuodessa. Mutta tosiaan teki sellaista 70-80 tuntia viikko.

Vierailija
17/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaintatarkoitukseen täytyy ilmoittaa verottajalle

Vierailija
18/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos onnistut löytämään tai saamaan jostain  ( á 15 senttiä ) tölkkiä 66 kpl.

Niitä litran pulloja ja 20 ja 40 senttiä maksavia olisi tietysti hyvä saada joukkoon.

Sanoisin kyllä että noin runsaaseen  määrään on käytännössä mahdollista päästä vain ehkä jonkun kesäisen festivaaliviikon aikana. Eli että minkäänlaiseksi oikeasti,(edes lisä-) tienestiksi siitä ei tosiaankaan  ole kenellekään.

Ainoa järkevä tapa on vain poimia joku tienposkella hangessa (esim. kauppamatkalla)  sattumalta näkemänsä palautustölkki pyöränsä koriin aina  silloin, kun sellaisen näkee ja viedä se kotiin ja laittaa siellä vaikka  pahvilaatikkoon ja viedä se( sitten joskus kun se on täysi), kauppaan.

(palautuskuitilla voi sitten pikkuisen lyhentää sitä senkertaisen ostoslaskunsa summaa) 

Vierailija
19/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tällaisena kerran päivässä lenkkeilevänä saan ehkä 40 euroa vuodessa kaikista keräilemistäni tölkeistä. Pitäisi olla aikaisin aamusta liikkeellä ja oppia erityisesti nuorisoiden suosimat reitit ja paikat niin pääsisi parhaaseen tulokseen. Itse kun käyn vasta iltaisin lenkillä, niin siinä päivän aikana ehtii moni muu keräillä.

Vierailija
20/68 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vappuna varmaan löytyy joka keskustasta paljon tölkkejä, mutta niilläkin on jo kerääjänsä.

Kiitos ideasta, taidankin Vappuna tehdä useamman lenkin koirien kanssa paikkakunnan keskustassa. Jos  5e saa lenkin aikana, on sekin jo jotain. :)

Itse olen viime kesästä lähtien kerännyt kaikki pullorahat säästöön. Juodaan paljon vissyä, PepsiMaxia ja mies juo olutta joten viikossa kertyy 7-10e. Juuri laskin pullorahat possuista ja niitä on jo 400e. Noita ei säästetä mihinkään erityiseen, kerään vaan ja kiellän miestä ottamasta possusta rahaa. Tämä on ihan tälläinen testi miten saa säästöön pullorahoista esim. 5 vuodessa. :) Jos saa pulloista vaikka 40e/kk säästöön, tarkoittaa se 5 vuodessa 2400e. Ihan kiva summa koska pullot vie kuitenkin kauppaan niin ns.pakolla kertyy säästöön rahaa kun ei käytä niitä ostosten yhteydessä. Ja todellakin nappaan mukaan aina ulkoillessa tien varteen jätetyt tölkit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi