Saako aikuinen sairaana ollessaan nukkua päivällä?
Varsinkin, jos ei ole lapsia. Olen nukkunut viimeisen neljän vuorokauden aikana yhteensä 9 tuntia ja nyt saisi yskän puolesta nukuttua, mutta aina on iskostettu päähän, ettei aikuiset nuku päivällä.
Kommentit (19)
Siis sairaana ollessa pitääkin nukkua, että paranee nopeemmin. Pää tyynyyn vaan!
Ei, kun ei saa. Ei myöskään yövuorojen jälkeen saa aikuinen ihminen nukkua. Sen verran pitää olla selkärankaa.
No totta hemmetissä saa, saa vaikka ei olisi kipeäkään. Itselleni ei päiväunet sovi, mutta moni niitä ylistää joten mikäpä ettei ( ja varsinkin kipeänähän pitääkin levätä)
Ei tietenkään saa. Töistä saat hiukan laistaa, riittää kun teet 18h hommia.
Nukun päivällä useana vapaapäivänäkin.
Aikuisena saa tehdä mitä haluaa. Itse olen menossa yövuoroon. Heräsin pitkin aamua ja yritin nukkua. Ei vain unta riittänyt, vaikka valvoin kahteen. Aamulla kun pääsen töistä niin nukun helposti klo 14 asti. Joskus jopa klo 16 asti. Harrastan myös päiväunia. Nukun ja valvon miten haluan töiden välissä. Miten ihmeessä ihmiset aivopestään kaikkeen soopaan.
Ei saa. Tämä on ihan laissakin erikseen kielletty.
Missä aivopesuperheessä sut on kasvatettu? Miksi sä täältä kysyt saako nukkua vai ei? Tee itse omat päätökset 🤦🏼♀️
Kuka estää? Aikuinen saa tehdä ihan mitä haluaa, kunhan sitä ei ole laissa kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Kuka estää? Aikuinen saa tehdä ihan mitä haluaa, kunhan sitä ei ole laissa kielletty.
Kyllähän sitä "saa" rikkoa lakiakin jos tekee sen jäämättä kiinni tai kantaa seuraukset.
Aikuinen saa nukkua terveenäkin päivällä. Itse olen todella harvoin kipeänä, mutta päikkärit on yksi viikonlopun tai arjenkin luksushetkiä.
Kait aikuinen ihminen itse tietää mitä tekee. Ymmärrän kyllä hyvin, jos lapsuusajan ohjeet kuuluu välillä jossain alitajunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä "saa" rikkoa lakiakin jos tekee sen jäämättä kiinni tai kantaa seuraukset.
Saaminen ja pystyminen eivät ole sama asia. Vaikka tulisi mahdollisuus rikkoa lakia ja kykenet tekemään sen, niin ei se sitä tarkoita että niin saa tehdä.
Minä nukun päiväunet joka päivä enkä kysy keneltäkään lupaa.
Tiiäkkö, minä olen joskus syönyt aamupalaksi jäätelöä. Koska olen aikuinen ja mä voin.
Ja ihan töitä tekevä, veroja maksava, perheellinen ihminen olen.
Free your mind!
Tietenkään ei saa. Ahkera pitää aina olla.
Kuka ja missä on sanonut, ettei aikuinen saisi nukkua päivällä? Eikös aikuiset ihmiset ole ottaneet vaikka ruokalepojakin "maailman sivu"?
Itse olen kateellinen kaikille, jotka pystyvät nukahtamaan päivällä muulloinkin kuin sairaana ollessaan. Välillä tekisi niin mieli ottaa päikkärit, mutta kun sitä ei vaan nukahda. Sairaana nukun kyllä ihan surutta, jos siltä tuntuu ja jos nukahdan (silloinkaan).
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen ei tarvitse kysyä kenenkään lupaa nukkumiseen.
Näin on. Aikuinen voi hyvn ottaa lyhyet torkut tai pidemmät päiväunet, jos siltä tuntuu ja siihen on mahdollisuus. Esimerkiksi jos on valvonut pidempään edellisenä yönä, niin sitä univelkaa voi sitten nukkua pois iltapäivällä sen sijaan että olisi nukkunut aamulla erityiseen pitkään.
Joskus riittää että makoilee 15-30 minuuttia sängyssä sen vastapainoksi että on ehtinyt tehdä suunnitelmansa asiat valmiiksi ja palkitsee itsensä pikkutorkuilla. Samalla siinä voi miettiä rauhassa loppupäivän ohjelmaa. Ei ihmisen tarvitse touhottaa täydellä teholla klo 7-21 välistä aikaa etenkin jos on illanvirkku ja pitää päiväunista.
Olen kuumeisena niin sippi, että en edes pysty muuhun kuin nukkumaan. Välillä vain pieniä hetkiä hereillä.
Tietenkin sairaana saa ja pitääkin nukkua. Ja muutenkin levätä ja olla rennosti. Että paranee. Usein elimistö reagoi juuri sairastumisella, että ihmisen on silloin niinkuin pakko levätä elle muuten ymmärrä.
Olisihan se ihan kauhea olotila jos oikein nukuttaisi ja vain yrittäisi päkittää olla hereillä ja ylhäällä.
Aikuinen saa päättää koska nukkuu ja miten on kotonaan.
Kunhan ei muut siitä kärsi jotenkin.
Sairastaminen ei ole lepäämistä. Kehosi tekee hommia tosissaan ja paikallaan olo on välttämättömyys. Kaikkea hölmöä täällä kysytäänkin.
Aikuisen ei tarvitse kysyä kenenkään lupaa nukkumiseen.