Löysin aamulla 13 vuotiaan lapseni repusta pari tyhjää energiajuomatölkkiä
Sanokaa te viisaammat kannattaako tuohon puuttua? Onko tämä nyt taistelu joka kannattaa aloittaa? Tuntuu että joka asiasta saa vääntää nykyään.
Kommentit (22)
Itse en aloittanut taistelua asiasta. Pidin kyllä silmällä, että pysyy kohtuudessa. Pahin vaihe oli siinä 13-14v. Sitten siirtyi siihen vitamiiniveteen. Se kun oli muodissa sitten isommilla ja energiajuomat eivät olleet enää niin in.
Niin juo minunkin. En jaksa stressata asiasta.
Osta sille vishyä kouluun, jos jotain erilaista pitää juoda.
Niitä löytyy muuten minunkin repustani, vaikken itse juokaan. Keräilen tölkkejä rahan vuoksi.
Kyllä mä noista kävisin keskustelun, Maksavat jonkun verran ja mitään oikeaa hyötyä niistä ei ole. Mutta pitää juoda kun "kaveritkin juo"...
Anna olla. Kaikesta ei kannata tapella.
Ovatko omia vai löydettyjä?
Ei kannata kokonaan kieltää, vaan yrittää rajoittaa niiden käyttöä vaikka viikonloppuun. Ei ole mikään joka päivä juotavaksi tarkoitettu tuon ikäisellä.
Vierailija kirjoitti:
Anna olla. Kaikesta ei kannata tapella.
Just näin. Pahempi olisi jos olisit löytänyt oluttölkkejä.
Miten on iltatoimien kanssa? Entä käyttääkö lapsi kurahousuja?
Säästä itseäsi ja anna olla jos ei litratolkulla niitä kittaa. Meillä viehätys on jo hiipumaan päin, olen ostanut 13-vuotiaalleni yhden tölkin viikossa ja siitä on ainakin kielletyn hedelmän maku hävinnyt.
Ei ole laitaa että 13-vuotias lipittää energiajuomaa pitkin koulupäivää!
Iso mies, kaljaa ja lonkeroa tuon ikäisen kuuluu jo juoda!
Mun lapsi kerää tyhjiä tölkkejä ja pulloja ja ostaa palautusrahoilla salaa karkkia kaupasta
Ei kannata kieltää kokonaan vaan ostat vaikka välillä sille lapselle itse energiajuoman jos niin haluaa. Selität miksi niitä ei oikeasti suositella lapsille.
Ettekö te vanhemmat koskaan murru sen tiedon alle, että kaikki menee kuitenkin enempi tai vähempi penkin alle ja lapsi menee samalla lailla kohti tuhoa kuin jokainen meistä ja koko ihmiskuntakin? Pilataan itsemme ties millä sisäisesti ja ulkoisesti. Miten sitä kestää?
Kääk. Poliisit ja sosku paikalle. Lapsi sairaalaan heti!!!!!
Ja heti ilmoitus vauva-palstalle, josta saa aina parhaat neuvot kaikkeen!!
Kamala tilanne. Kuinka jaksat elää tämän kanssa?
Voimia ja jaxuhaleja kriisin keskelle.
Kysyt illalla, että juoko energiajuomia ja jätä tarjolle terveellisiä välipala vaihtoehtoja. Isoa riitaa ei kannata aloittaa.