Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri ei ole tehnyt lausuntoa Kelalle, aikaa jo 3viikkoa.Normaalia?

Vierailija
12.09.2015 |

Olen käynyt tk:n lääkärillä ja hänen olisi jo noin 2-3viikkoa sitten pitäny toimittaa minusta lausunto Kelalle sairauspäivärahaa varten. Mitään ei ole vieläkään tapahtunut, olen soitellut Kelalle ja tiedustellut asiaa, sieltä sanottiin ettei ole lausuntoa tullut. Viimeksi soitin Kelalle 9.9. Soitin myös tk:lle 4.9 ja sanoin että kiirehtii tätä asiaa jo. 

Onko tällänen normaalia, että menee noin kauan aikaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valitettavan normaalia. Soita vain uudelleen sinne terveyskeskukseen ja pyydä kiirehtimään lausuntoa edelleen, ole kohtelias mutta mahdollisimman tiukka sen suhteen, että sinä oikeasti tarvitset sen mahdollisimman pian, jotta oma taloutesi ei romahtaisi.

Vierailija
2/7 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-lausunnostako on kyse? Olitko A-tod.aiemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä nyt perinpohjin asia. Minulle on kerran käynyt niin, että en saanut luvattua B-lausuntoa, lopulta kun sain k.o. lääkärin kiinni, hän oli juuri lähdössä lomalle ja ilmoitti ettei ollut luvannut lausuntoa tehdä, eikä voinut ennen lomaa hoitaa enää asiaa.

Hoidin asian omalla kustannuksella yksityisellä sitten. Mutta jos en olisi jäänyt odottelemaan aluksi, olisin päässyt helpommalla.

Vierailija
4/7 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne pitää vaan soitella ja tehdä tiettäväksi, että lausunnolla on kiire. Noita lausuntoja ehtii tk-lääkärit valitettavasti usein tehtailemaan vasta normityöpäivän jälkeen illalla, josta syystä ne tuppaavat viipymään.

Vierailija
5/7 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä soittelen sinne taas ens viikolla.

AP

Vierailija
6/7 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä jo 3 viikossa olisi pitänyt lausunto ehtiä tehdä. Tk-lääkäreillä on ihan on ainakin meillä ihan päiväohjelmassa kirjallisten töiden aikaa, ei niitä tarvi iltamyöhällä töiden jälkeen tehdä. Yksi potilas pyysi C-lausuntoa, ja kun ei sitä samana päivänä tehty, tuli uhkailemaan lääkäriä humalassa. 

Kela on yksi instassi, joka pyytää lausuntoja lääkäriltä kiireellisenä. Silti ne Kelan omat päätökset viipyvät kuukausiakin. 

Vierailija
7/7 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikös lääkärit vedä noista lausunnoista aina ylimääräiset palkkiotkin. V*tuttaa kyllä odottaa, että omalla kohdallani itämaan tietäjä panttaa sitä lausuntoa. No menen lyömään ylihuomenna nyrkin pöytään. 4 viikkoa siis kulunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän