Omikronin sairastaneet
Kuinka kauan teillä kesti oireet? Itse sairastan nyt seitsemättä päivää ja olen aivan lopen kyllästynyt tähän oloon. Oireita on laidasta laitaan: päänsärkyä, lihas- ja nivelsärkyjä, nenän runsasta vuotamista, aivastelua ym.
Ja kun joku kuitenkin kysyy, niin olen keski-ikäinen perusterve, normaalipainoinen nainen, 3 rokotusta otettuna.
Kommentit (20)
Mulla oli kuumetta kolme päivää. Ääni käheänä viikon ja kauhea nuha, joka ei liene tyypillinen oire. Mutta vaikka periaatteessa olin tuon viikon jälkeen terve, sellainen pieni yskänärsytys on jatkunut pari viikkoa ton jälkeen (kunnon yskää ei ollut missään vaiheessa).
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kuumetta kolme päivää. Ääni käheänä viikon ja kauhea nuha, joka ei liene tyypillinen oire. Mutta vaikka periaatteessa olin tuon viikon jälkeen terve, sellainen pieni yskänärsytys on jatkunut pari viikkoa ton jälkeen (kunnon yskää ei ollut missään vaiheessa).
Itselläni on yksi selkein oire ollut myös tuo nuha, siis voimakas nenän valuminen päivätolkulla. Yskää ei ole minullakaan varsinaisesti ollut.
Ap
Nuha ja nenä tukossa, ei mitään muuta oiretta, kesti noin 5 päivää.
- päivät 1-2: lievä yskä
- päivät 3-6: kuumetta 38-39, yskää ja nuhaa
- päivät 7-8: voimakas niska-päänsärky, yskää ja nuhaa
- päivät 9-12: nuhaa ja yskää.
Nyt siis jatkunut tuon 12 pv ja eilen yskä/limaisuus tuntui vähän helpottaneen mutta tänä aamuna jatkui taas.
Ikää 36 ja 3 rokotetta.
Varsinaisesti lievät oireet kesti kolme päivää, kuume ei esim. noussut varsinaisiin kuumelukemiin ollenkaan. Sen jälkeen oli lähinnä pientä limaisuutta (nielussa lähinnä) ja sykkeet nousi helposti. Tätä kesti vielä ehkä viikon - toista.
Ikää 46, kolme rokotetta alla
Tämä liman määrä ja tukkoisuus on ihan tolkutonta.
Mulla 12 päivä sairastelua menossa ja muut oireet helpottaneet muutaman päivän verran mutta nenänielun tilan takia pöljä olo jatkuu vaan.
Milloin tämä helpottaa...
Nyt kolmas viikko meneillään, lopuillaan. Ja vähän alkaa helpottaa, nyt vähän jo sellainen olo että alkaa taas olla terveen kirjoissa.
Itsellä oli kurkkukipu, nuha, yskä, kuume, päänsärky, lihassäryt, pahoinvointi, heikotus. Alussa pahin oli kurkkukipu. Viikon jälkeen se vaihtui rohisevaan ja limaiseen yskään, joka on jatkunut tähän päivään saakka.
Olen 33v, perusterve, 2 rokotetta.
Viikossa kokonaan ohi. Lämpöä,kurkkukipua, nuhaa,yskää ja väsymys. Perusterve ja rokotettu.
En tiedä onko tämä omikronia, todennäköisesti.
Yhden viikon oli hutera, uupunut olo, sitten iski voimakas palelu, seuraavana päivänä yskä, nuha päänsärky. Viikon podin noita jälkimmäisiä, nyt alkaa taas tuo hutera olo mutta siis muuten parempi.
Nenä oli tukossa kaksi päivää ja yskää kesti noin viikon.
1. viikko: kuumetta, särkyjä, järkyttävä määrä limaa, kaikkea mahdollista oiretta
2. viikko: edelleen tukkoisuutta ja limaa, välillä lämpöä
3. viikko: edelleen poskiontelot tukossa, limaa vähän keuhkoputkissa
Koko ajan ollut masentunut ja väsynyt olo. Vasta nyt 3. viikon jälkeen alkaa tuntua että elämä voittaa. 3 rokotetta, perusterve, 45v.
Kesti kaksi viikkoa, että oli suht hyvä olo. Tosi sitkas tauti.
Olen 44 ja kolme rokotetta.
Viikko 14 menossa ja viime viikolla lämpö oli 0,5 astetta normaalia korkeampi, tällä viikolla on puolestaan vaivanneet hermosäryt. Nämä ovat aaltoilleet 2-3 viikon välein, tosin yhdessä vaiheessa lämpö oli koholla melkein 3 viikkoa putkeen.
2 päivää särki päätä, sen jälkeen ehkä toiset 2 oli vähän veto pois.
Parina päivänä nosti välillä kuumetta ja lisäksi särki lihaksia. Mitään kurkkukipua tai yskää ei ollut. Viikon kesti semmoinen uupunut olo.
0 rokotetta
Te kuolette kaikki. Nukkuessanne. Sänkyynne.
Oliko noilla rokotteilla muuta tarkoitusta kuin lihottaa lääkejättien kassaa. Ja hoitajat tienasi myös hyvin ylitöistä ja pyhätöistä, mutta siitähän ei nyt puhuta. Itselläni 0 rokotetta, omikron sairastettu täysin samoin oirein kuin rokotetut.
Kolmen viikon jälkeen helpotti.