Eikä!! Naapuripöydän pariskunta tilasi ravintolassa pihvit "kypsänä" :DDD
Ahahahah!! Mediumin jälkeen laatupihvikin maistuu samalta kuin viikon vanha jauheliha!! Kuinka idiootteja ihmiset voikaan olla :DD
Kommentit (63)
Eeheh, kuulostaa siltä, että aloittajana on unelmien treffikumppani: siis justiin sellainen, joka vaatii tarjoilijalta "talon parasta viiniä", maistaa huolellisesti, maistuuko se korkille ja esiintyy muutenkin tosi kosmopoliittina ja maailmankansalaisena. :D
Aika monta huonon ruoan ystävää on ilmottautunut. Ei ihme ettei Suomessa ole minkäänlaista ruokakulttuuria.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:32"]
EIKÄÄÄÄÄÄ.... siis ou mai gaad! Mää ainakin tykkään syädä mun pihvit ja sisäelimet raakana ja verta vuotavana. :) On täysin sivistymätöntä ja barbaarista kypsentää liha. :) Hannibal Lecter on muuten mun kotikokkini. Käypikö kateeksi? :)
[/quote]
*facepalm*
Ei se punainen neste ole verta
AP
[/quote]
Se on lihasnesteitä. Syön nykyään pihvit kypsänä. En tiedä missä vaiheessa siirryin raaásta mediumin kautta kypsiin. Ehkä pitkiä aikoja ulkomailla asuessa tuli pupu pöksyyn kaikkien tautien pelossa. No pihvi ei ole edes enää ekana mielessä niin kuin nuorempana. Ehkä se on luonnon valinta. Ei enää tarvitse kasvukauden jälkeen proteiiniä niin paljon. No joka tapauksessa toisten pöytiä seuraileva tasi pihvin tilaaminen eri kypsyydessä kuin oikeasti itse haluaisi on moukkamaisempaa kuin se, että tilaa rohkeasti haluamallaan kypsyydellä.
Oltiin joskus parikymppisenä kavereiden kanssa turkissa. Haluttiin pihvimme erittäin kypsänä, ja korostimme sitä tarjoilijalle. Mutta muistimme sanan väärin, tilasimme pihvimme "very raw".
Ap vaikutat harvinaisen kehittymättömältä. Keskity omaan pihviisi ja anna muiden ruokailla halujensa mukaan. Miksi koet olevasi oikeutettu korostamaan omaa erinomaisuuttasi?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:43"]
Toivottavasti ymmärrät,että ihmiset tykkää eri tavalla valmistetuista ruoista. Esim-keitetty kananmuna vrt. paistettu. Jokaisella on oma suosikkinsa makuasioissa. Ihme hörhö
[/quote]
No siinäpähän syövät huonoa lihaa. Miksi mennä laadukkaaseen ravintolaan jos tilaa pihvin kypsänä?? Toivottavasti he tajuavat, että kun kokki saa tilauksen raa'asta pihvistä, hän ottaa sen päivän lämpimässä lojuneen huonon pihvin palan. Parhaat palat menevät sitten niille, jotka oikeasti haluavat nauttia ruoastaan.
Italiassa on monessa paikassa oikea asenne. Kallisarvoista raaka-ainetta ei suostuta edes pyynnöstä pilaamaan kypsäksi asti kärventämällä.
En minäkään ymmärrä well done pihvien syöjiä, mutta makunsa kullakin... Rare on minun valitani.
Medium pihvin poistuminen suolistosta kestää noin 96 tuntia. Kypsänä nopeammin. Joillakin ihmisillä on joku ruuansulatusongelma (varsin yleinen) jonka takia raaka pihvi pysyisi suolistossa monta viikkoa. Siitä syntyy jotain asisyyli...mitä lie myrkkyä.
Sisäfilekö kyseessä?
Onhan se tavallaan junttia ja läpikypsyys tietysti pilaan maun. Mutta vähän erikoista reagoida asiaan kirjoittamalla AV:lle.
Olisit huomauttanut tälle pariskunnalle, ettet hyväksy heidän valintaansa. Noussut pöydästä mielenilmauksesi osoittaen ja ottanut mukaan muutkin paikalla olleet. Näin olisivat oppineet tavoille.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:46"]Aika monta huonon ruoan ystävää on ilmottautunut. Ei ihme ettei Suomessa ole minkäänlaista ruokakulttuuria.
[/quote]
Mä meen ainakin ravintolaan esittämään sivistynyttä ja miellyttämään muita, joten et voi ainakaan moittia minua! Totuushan on se että tykkään syödä lihani kypsänä, etenkin mureana ylikypsänä nom nom. Mutta en uskalla tilata kuin korkeintaan medium plussaa, koska en halua vaikuttaa tollolta ystävieni, enkä varsinkaan muiden ravintolassa olevien ja tarjoilijan silmissä. Ja mite se kokkikin tuumaisi siellä keittiössä jos tilaisin pihvini kypsänä? Luultavasti nauraisi minulle ja sylkäisi salaa pihvini päälle ennen tarjoilua. :(
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:38"]
Suurin osa suomalaisista tilaa pihvinsä kypsänä. T. tarjoilija
[/quote]
Suurin osa bonuskorttiravintoiloista valmistaa pihvinsä kypsänä, vaikka asiakas toivoisi mediumia, medium rarea tai "SAA SIIS OLLA KUNNOLLA PUNAINEN" -tarkennuksen siivittämänä. T: asiakas
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:32"]
EIKÄÄÄÄÄÄ.... siis ou mai gaad! Mää ainakin tykkään syädä mun pihvit ja sisäelimet raakana ja verta vuotavana. :) On täysin sivistymätöntä ja barbaarista kypsentää liha. :) Hannibal Lecter on muuten mun kotikokkini. Käypikö kateeksi? :)
[/quote]
*facepalm*
Ei se punainen neste ole verta
AP
[/quote]
Ap, kerrotko ikäsi?
Vaikutat järjettomältä teiniltä.
Mietin taas äskettäin melko samanlaista asennetta muiden ruokailutottumuksiin, kun ostin kokonaisen merilohen fileerattuna ja vastasin "ei" kysymykseen siitä, haluaisinko perkkeet mukaan. Kerran eräs asiansa tunteva myyjä piti minulle lievästi halveksivan pikku puheen siitä, kuinka perkkeitä käytetään ja miten mahtavaa makua niistä saa. Minä vastasin, että minä en halua mihinkään ruokaani kalanpäiden, selkärankojen ja silmämunien makua, ja tunsin poistuessani niskassani katseen poltetta. Tuo tapaus tulee aina mieleen kalatiskillä. Tykätköön kalamestari kalan jäteosista ja syököön nekin, jotka minulta jäävät.
Sama pätee lihaan: minä syön sellaista lihaa, joka minulle maistuu. Nyt on uunissa paistia, ja paistomittarin neula saa kulkea reilusti naudankuvan ohi ennen kuin paisti poistuu uunista. Minä myös pidän kanasta, joka on pinnalta hieman kuivahtanut, voitkos uskoa?
Pidän hyvästä ruoasta, mutta käyn ravintolassa vain harvoin ja aina kutsuttuna, koska mielipiteeni hyvästä ruoasta ei aina ole sama kuin keittiömestareilla. Kuka heille muuten on antanut oikeuden päättää, mikä on sitä oikeaa makua ja mikä mauste mihinkin sopii?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:48"]
Italiassa on monessa paikassa oikea asenne. Kallisarvoista raaka-ainetta ei suostuta edes pyynnöstä pilaamaan kypsäksi asti kärventämällä.
[/quote]
San Franciscossa kävin eräässä autenttisessa italialaisessa pasta- ja pizzaravintolassa, jossa ei saanut ketsuppia laisinkaan edes pyytämällä. Kuulemma pääkokin linjaus, että ruokia ei pilata ketsupilla läträämällä. Pakko oli arvostaa! :D
Itse syön aina mediumina tai oikeastaan medium miinuksena mutta se näyttää menevän niin hifistelyn puolelle suurimassa osassa suomalaisia ravintoloita. Mutta kunhan nyt saa suunnilleen mediumina niin hyvä.
Myös 15 v. teini on meillä oppinut että kannattaa syödä hyvä pihvi mediumina. Maku on kyllä aika paljon parempi kuin kypsänä.
Toivottavasti ymmärrät,että ihmiset tykkää eri tavalla valmistetuista ruoista. Esim-keitetty kananmuna vrt. paistettu. Jokaisella on oma suosikkinsa makuasioissa. Ihme hörhö