Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikä!! Naapuripöydän pariskunta tilasi ravintolassa pihvit "kypsänä" :DDD

Vierailija
12.09.2015 |

Ahahahah!! Mediumin jälkeen laatupihvikin maistuu samalta kuin viikon vanha jauheliha!! Kuinka idiootteja ihmiset voikaan olla :DD

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ymmärrät,että ihmiset tykkää eri tavalla valmistetuista ruoista. Esim-keitetty kananmuna vrt. paistettu. Jokaisella on oma suosikkinsa makuasioissa. Ihme hörhö

Vierailija
22/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan pihvini aina täysin raakana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeheh, kuulostaa siltä, että aloittajana on unelmien treffikumppani: siis justiin sellainen, joka vaatii tarjoilijalta "talon parasta viiniä", maistaa huolellisesti, maistuuko se korkille ja esiintyy muutenkin tosi kosmopoliittina ja maailmankansalaisena. :D

Vierailija
24/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, mutta Tuksu valmistaa kanansa puolikypsänä :D

Vierailija
25/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta huonon ruoan ystävää on ilmottautunut. Ei ihme ettei Suomessa ole minkäänlaista ruokakulttuuria.

Vierailija
26/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:32"]

EIKÄÄÄÄÄÄ.... siis ou mai gaad! Mää ainakin tykkään syädä mun pihvit ja sisäelimet raakana ja verta vuotavana. :) On täysin sivistymätöntä ja barbaarista kypsentää liha. :) Hannibal Lecter on muuten mun kotikokkini. Käypikö kateeksi? :)

[/quote]

*facepalm*

Ei se punainen neste ole verta

AP

[/quote]

Se on lihasnesteitä. Syön nykyään pihvit kypsänä. En tiedä missä vaiheessa siirryin raaásta mediumin kautta kypsiin. Ehkä pitkiä aikoja ulkomailla asuessa tuli pupu pöksyyn kaikkien tautien pelossa. No pihvi ei ole edes enää ekana mielessä niin kuin nuorempana. Ehkä se on luonnon valinta. Ei enää tarvitse kasvukauden jälkeen proteiiniä niin paljon. No joka tapauksessa toisten pöytiä seuraileva tasi pihvin tilaaminen eri kypsyydessä kuin oikeasti itse haluaisi on moukkamaisempaa kuin se, että tilaa rohkeasti haluamallaan kypsyydellä.

Vierailija
27/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin joskus parikymppisenä kavereiden kanssa turkissa. Haluttiin pihvimme erittäin kypsänä, ja korostimme sitä tarjoilijalle. Mutta muistimme sanan väärin, tilasimme pihvimme "very raw".

Vierailija
28/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikutat harvinaisen kehittymättömältä. Keskity omaan pihviisi ja anna muiden ruokailla halujensa mukaan. Miksi koet olevasi oikeutettu korostamaan omaa erinomaisuuttasi?

Vierailija
29/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:43"]

Toivottavasti ymmärrät,että ihmiset tykkää eri tavalla valmistetuista ruoista. Esim-keitetty kananmuna vrt. paistettu. Jokaisella on oma suosikkinsa makuasioissa. Ihme hörhö

[/quote]

No siinäpähän syövät huonoa lihaa. Miksi mennä laadukkaaseen ravintolaan jos tilaa pihvin kypsänä?? Toivottavasti he tajuavat, että kun kokki saa tilauksen raa'asta pihvistä, hän ottaa sen päivän lämpimässä lojuneen huonon pihvin palan. Parhaat palat menevät sitten niille, jotka oikeasti haluavat nauttia ruoastaan.

Vierailija
30/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa on monessa paikassa oikea asenne. Kallisarvoista raaka-ainetta ei suostuta edes pyynnöstä pilaamaan kypsäksi asti kärventämällä.

Vierailija
31/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä well done pihvien syöjiä, mutta makunsa kullakin... Rare on minun valitani.

Vierailija
32/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medium pihvin poistuminen suolistosta kestää noin 96 tuntia. Kypsänä nopeammin. Joillakin ihmisillä on joku ruuansulatusongelma (varsin yleinen) jonka takia raaka pihvi pysyisi suolistossa monta viikkoa. Siitä syntyy jotain asisyyli...mitä lie myrkkyä. 

Vierailija
33/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäfilekö kyseessä?

Onhan se tavallaan junttia ja läpikypsyys tietysti pilaan maun. Mutta vähän erikoista reagoida asiaan kirjoittamalla AV:lle. 

Olisit huomauttanut tälle pariskunnalle, ettet hyväksy heidän valintaansa. Noussut pöydästä mielenilmauksesi osoittaen ja ottanut mukaan muutkin paikalla olleet. Näin olisivat oppineet tavoille. 

Vierailija
34/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:46"]Aika monta huonon ruoan ystävää on ilmottautunut. Ei ihme ettei Suomessa ole minkäänlaista ruokakulttuuria.
[/quote]

Mä meen ainakin ravintolaan esittämään sivistynyttä ja miellyttämään muita, joten et voi ainakaan moittia minua! Totuushan on se että tykkään syödä lihani kypsänä, etenkin mureana ylikypsänä nom nom. Mutta en uskalla tilata kuin korkeintaan medium plussaa, koska en halua vaikuttaa tollolta ystävieni, enkä varsinkaan muiden ravintolassa olevien ja tarjoilijan silmissä. Ja mite se kokkikin tuumaisi siellä keittiössä jos tilaisin pihvini kypsänä? Luultavasti nauraisi minulle ja sylkäisi salaa pihvini päälle ennen tarjoilua. :(

Vierailija
35/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:38"]

Suurin osa suomalaisista tilaa pihvinsä kypsänä. T. tarjoilija

[/quote]

Suurin osa bonuskorttiravintoiloista valmistaa pihvinsä kypsänä, vaikka asiakas toivoisi mediumia, medium rarea tai "SAA SIIS OLLA KUNNOLLA PUNAINEN" -tarkennuksen siivittämänä. T: asiakas

Vierailija
36/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:32"]

EIKÄÄÄÄÄÄ.... siis ou mai gaad! Mää ainakin tykkään syädä mun pihvit ja sisäelimet raakana ja verta vuotavana. :) On täysin sivistymätöntä ja barbaarista kypsentää liha. :) Hannibal Lecter on muuten mun kotikokkini. Käypikö kateeksi? :)

[/quote]

*facepalm*

Ei se punainen neste ole verta

AP
[/quote]
Ap, kerrotko ikäsi?
Vaikutat järjettomältä teiniltä.

Vierailija
37/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin taas äskettäin melko samanlaista asennetta muiden ruokailutottumuksiin, kun ostin kokonaisen merilohen fileerattuna ja vastasin "ei" kysymykseen siitä, haluaisinko perkkeet mukaan. Kerran eräs asiansa tunteva myyjä piti minulle lievästi halveksivan pikku puheen siitä, kuinka perkkeitä käytetään ja miten mahtavaa makua niistä saa. Minä vastasin, että minä en halua mihinkään ruokaani kalanpäiden, selkärankojen ja silmämunien makua, ja tunsin poistuessani niskassani katseen poltetta. Tuo tapaus tulee aina mieleen kalatiskillä. Tykätköön kalamestari kalan jäteosista ja syököön nekin, jotka minulta jäävät.

Sama pätee lihaan: minä syön sellaista lihaa, joka minulle maistuu. Nyt on uunissa paistia, ja paistomittarin neula saa kulkea reilusti naudankuvan ohi ennen kuin paisti poistuu uunista. Minä myös pidän kanasta, joka on pinnalta hieman kuivahtanut, voitkos uskoa?

Pidän hyvästä ruoasta, mutta käyn ravintolassa vain harvoin ja aina kutsuttuna, koska mielipiteeni hyvästä ruoasta ei aina ole sama kuin keittiömestareilla. Kuka heille muuten on antanut oikeuden päättää, mikä on sitä oikeaa makua ja mikä mauste mihinkin sopii?

Vierailija
38/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, taas sinä ja tämä sama keskustelu.

Vierailija
39/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:48"]

Italiassa on monessa paikassa oikea asenne. Kallisarvoista raaka-ainetta ei suostuta edes pyynnöstä pilaamaan kypsäksi asti kärventämällä.

[/quote]

San Franciscossa kävin eräässä autenttisessa italialaisessa pasta- ja pizzaravintolassa, jossa ei saanut ketsuppia laisinkaan edes pyytämällä. Kuulemma pääkokin linjaus, että ruokia ei pilata ketsupilla läträämällä. Pakko oli arvostaa! :D

Vierailija
40/63 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön aina mediumina tai oikeastaan medium miinuksena mutta se näyttää menevän niin hifistelyn puolelle suurimassa osassa suomalaisia ravintoloita. Mutta kunhan nyt saa suunnilleen mediumina niin hyvä.

Myös 15 v. teini on meillä oppinut että kannattaa syödä hyvä pihvi mediumina. Maku on kyllä aika paljon parempi kuin kypsänä.