Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sais sponsorin opintoja varten :D

Vierailija
27.03.2022 |

Haaveilen opiskelemaan lähdöstä, mutta rahan takia en oo voinut lähteä.. Ois unelmaa jos tippuis tonni kaks jostain jolla kustantaisin opiskelun. Esim lukioon tarvisi rahaa kirjoihin. Mistä löytyy joku joka haluaisi lahjoittaa opiskelurahat? Mistä voisin ees etsiä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos annat pilua niin minä maksan sun opinnot

Luulen että parisuhteeni kärsisi liikaa tästä. Kiitos kuitenkin!

Vierailija
2/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion takaama opintolaina ja opiskelijan asumistuki ym. Onnistuu, jos elät säästäväisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion takaama opintolaina ja opiskelijan asumistuki ym. Onnistuu, jos elät säästäväisesti.

Ei taida ihan onnistu aikuisella lukiota varten sentään? Ainoa vaihtoehto on käytännössä iltalukio aikuisella ja sitä ei pysty suorittamaan "kokopäivätoimisena opiskelijana"

Vierailija
4/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:ton pääsee nykyään amis todistusvalinnallakin, että jos haluat korkeakouluun, et sun ei välttämättä tarvii käydä lukiota kunhan sulla on tarpeeksi hyvä amis todistus (ja ostat jonkun pääsykoe kurssin mitä treenaat). Tolleen mun poikaystäväkin pääsi opiskelemaan insinööriksi ilman lukiotaustaa ja lähihoitajan papereilla.

Vierailija
5/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida ihan onnistu aikuisella lukiota varten sentään? Ainoa vaihtoehto on käytännössä iltalukio aikuisella ja sitä ei pysty suorittamaan "kokopäivätoimisena opiskelijana"

Kela:

"Aikuislukio-opintoihin voit saada opintotukea seuraavissa tilanteissa:

Olet oikeutettu maksuttomaan koulutukseen. Sinulla on oikeus maksuttomaan koulutukseen, jos päätät peruskoulusi vuonna 2021 tai sen jälkeen ja olet syntynyt vuonna 2004 tai sen jälkeen.

Suoritat ne yhdistelmätutkintona eli ammatillisen perustutkinnon yhteydessä.

Suoritat lukio-opintoja sisäoppilaitoksessa, esimerkiksi kansanopistossa."

Ja käsittääkseni jos saa opintotukea voi saada myös lainaa ja asumistukea.

Vierailija
6/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMK:ton pääsee nykyään amis todistusvalinnallakin, että jos haluat korkeakouluun, et sun ei välttämättä tarvii käydä lukiota kunhan sulla on tarpeeksi hyvä amis todistus (ja ostat jonkun pääsykoe kurssin mitä treenaat). Tolleen mun poikaystäväkin pääsi opiskelemaan insinööriksi ilman lukiotaustaa ja lähihoitajan papereilla.

Kannattaa tosin huomioida että amiskoulutuksella korkeakouluun menevä voi joutua suorittamaan ylimääräisiä kursseja joita lukion käynyt ei joudu suorittamaan.

Vierailija
7/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos annat pilua niin minä maksan sun opinnot

Luulen että parisuhteeni kärsisi liikaa tästä. Kiitos kuitenkin!

No sitten kannattaa kysästä siltä partnerilta

Vierailija
8/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä jos olisi naamaa niin niin rahottaisin sokerideittailulla.

Vierailija
9/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela:

"Aikuislukio-opintoihin voit saada opintotukea seuraavissa tilanteissa:

Olet oikeutettu maksuttomaan koulutukseen. Sinulla on oikeus maksuttomaan koulutukseen, jos päätät peruskoulusi vuonna 2021 tai sen jälkeen ja olet syntynyt vuonna 2004 tai sen jälkeen.

Suoritat ne yhdistelmätutkintona eli ammatillisen perustutkinnon yhteydessä.

Suoritat lukio-opintoja sisäoppilaitoksessa, esimerkiksi kansanopistossa."

Ja käsittääkseni jos saa opintotukea voi saada myös lainaa ja asumistukea.

Ok, mutta ymmärsin nyt kuitenkin, ettå ap oli vähän vanhempi, ettei nämä nykyehdot lukiolaiselle ihan suoraan päde.

Vierailija
10/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsisin kyllä amk, mutta mikään linja ei erityisesti kiinnosta. Lukiossa saisi lukea yleistietoa, eikä tarvitsisi päättää ammattia jne.. Tavallaan lisäaikaa miettimiseen. Amistausta mulla on jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi