Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Altistuin viikko sittten koronalle, mutta sain negatiivisen testituloksen, minulla on kuitenkin nyt kamala olo, voikohan sittenkin olla koronaa?

Vierailija
27.03.2022 |

Kun menin testiin niin oli vain huono olo, mutta ei muita flunssan oireita ja nyt on sitten alkanut nenä vuotamaan ja oksettaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen neljästä testatusta vain yhdellä oli positiivinen pikatesti.

Kiinalaista kusetusta.

Vierailija
2/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi on positiivinen vain jos tikun liikuttelukohdalla on virusta lisääntymässä. Jos virukset ovat muualla, on testi negatiivinen. Voit siis olla koronassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testitulos positiivinen vasta 2-3 pvää oireiltuani.

Vierailija
4/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kotitesti näytti?

Vierailija
5/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs kotitesti näytti?

En tehnyt kotitestiä ollenkaan, vaan menin suoraan autokaistatestiin. Halusin varman tuloksen kun minulla on iäkkäitä asiakkaita.

Vierailija
6/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla virallinen testi näytti negatiivista, mutta kaikki koronalta vaikuttavat oireet oli niin kovat, etten oikein luota tulokseen.

Ei kai virallisetkaan testit ole satavarmat.

Vierailija
7/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no entäs sitten?

flunssa se vaan on, vai onko hypokondriaa sulla? oot varmaan tehny jo aika monta testiä viikossa..

Vierailija
8/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään testi ei ole sata varma. Jos tiedät altistuneesi ja on oireita niin mene uudestaan testiin. Itsellä oli kaikki perheenjäsenet koronassa, mulla alkoi viikon päästä oireet ja vasta siitä 2vrk päästä näytti pcr-testi positiivista.

Vierailija
9/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-11317963

Pahimmillaan jopa puolet koronatestien negatiivisista tuloksista voi olla vääriä – Annen mies oli jo teholla kun tartunta viimein todettiin

Vierailija
10/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla koronaa. Mulla on ihan virallisesti korona, ja aika lievät oireet. Kuumetta ei lainkaan, vaan mieluummin alilämpöä. Vähän kurkku kipeänä, ääni käheänä ja lievä yskä.

Ihan siis virallisesti testattu korona. Tänään kokeilin kotitestiä, niin viiva tuli lähes välittömästi, kun testeri kastui. Vartin jälkeen testiviiva oli lähes musta ja paljon vahvempi, kuin punainen kontrolliviiva. Nyt 5. päivä ekasta positiivisesta kotitestistä.

Vierailija
11/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin koronan itämisaika on 1-14 päivää.

Vierailija
12/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sukulainen, joka väitti sairastaneensa koronan ainakin 4 kertaa, ensimmäisen kerran jo syksyllä 2019. Pari kertaa oli testiinkin mennyt, kun oli niin varma, että koronaa on se. Testi näytti kuitenkin aina negatiivista. Mutta eipä mittään, koronaa se silti oli, harmiton pikku flunssa vain.

Nyt sitten sairastui koronaan oikeasti, testikin näytti positiivista. Sanoi, ettei ole ikinä niin rajua tautia sairastanut.

En ole kysynyt, mitä hän ajattelee nyt niistä neljästä aikaisemmin sairastamastaan "koronasta".

Vierailija
13/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla koronaa. Mulla on ihan virallisesti korona, ja aika lievät oireet. Kuumetta ei lainkaan, vaan mieluummin alilämpöä. Vähän kurkku kipeänä, ääni käheänä ja lievä yskä.

Ihan siis virallisesti testattu korona. Tänään kokeilin kotitestiä, niin viiva tuli lähes välittömästi, kun testeri kastui. Vartin jälkeen testiviiva oli lähes musta ja paljon vahvempi, kuin punainen kontrolliviiva. Nyt 5. päivä ekasta positiivisesta kotitestistä.

Jatkan..tosiaan keskiviikkona älysin testata itseäni, kun olin altistunut. Tuolloin positiivinen tulos. Olo kuitenkin oli perjantaihin asti lähes normaali. Pientä ärtymyksen tunnetta kurkussa, joka voisi olla vaikka katupölyn aiheuttamaa tähän aikaan vuodesta. Olisin varmaan ilman testitietoa ollut perjantaihin asti töissä normaalisti. Eilen lauantaina vasta lähti ääni käheäksi.

Vierailija
14/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan..tosiaan keskiviikkona älysin testata itseäni, kun olin altistunut. Tuolloin positiivinen tulos. Olo kuitenkin oli perjantaihin asti lähes normaali. Pientä ärtymyksen tunnetta kurkussa, joka voisi olla vaikka katupölyn aiheuttamaa tähän aikaan vuodesta. Olisin varmaan ilman testitietoa ollut perjantaihin asti töissä normaalisti. Eilen lauantaina vasta lähti ääni käheäksi.

Sitähän altistuu aina kun käy kaupassa, istuu bussissa tai junassa, ihan missä vain altistuu, koska jengi ei käytä maskeja. Johan sen todistaa tartuntatilastotkin.

Vierailija
15/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän altistuu aina kun käy kaupassa, istuu bussissa tai junassa, ihan missä vain altistuu, koska jengi ei käytä maskeja. Johan sen todistaa tartuntatilastotkin.

Tämä altistus oli oma lapsi, eli aika vahva todennäköisyys.

Vierailija
16/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä sahasi kuume ylös ja alas 1,5 vk. Vasta kolmannella kuumekerralla kotitesti oli posit. Mulla oli oireita perjantaista saakka ja posit. tulos tuli ma aamuna. Kun tyttärellä alkoi oireet illalla oli nega ja aamulla posit.

Luotto testejä kohtaan on mennyt....

Vierailija
17/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oireita on niin koronaa on.  Harmi vaan että tartutat korona ennen kuin tunnet oireita.  Siksi se leviää niin tehokkaasti.  Kun oireet alkoi, olin niin kipeä etten todellakaan mennyt mihinkään. Oireita kesti noin viikon, väsymystä pari viikkoa.

Vierailija
18/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita vahvoja altistumisia perheessä mm olin samassa pienessä toimistossa 3 päivää ilman maskia oireisen sairaan kanssa. Poika oli viikon koulusta pois flunssaoireisena. 4 erilaista kotitestiä tehty ja negatiivista näyttää. En jaksa enää testata.

Vierailija
19/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kotitesti perjantaina negatiivinen ja lauantai aamuna positiivinen ja oireet alkanu jo viime keskiviikkona.

Vierailija
20/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitesti näytti positiivista vasta melkein viikko ensimmäisten oireiden ilmaantumisen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi