Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suvussa vaihdevuodet tulee tosi myöhään :(

Vierailija
12.09.2015 |

Lähempänä kuuttakymppiä vasta ja itse en ole vielä viittäkymppiä. Menkat tulee kuin kello ja tismalleen samanlaisina kuin 11-vuotiaana alkaessaan.

Haaveilen paluusta "10-vuotiaan huolettomaan elämään" jolloin heitän kuukuppini metsään ja hyppelen vapaana huolehtimatta menkoista :) Mutta kun meidän suvussa vaihtarit tulee tosi tosi myöhään.

Voiko ne menkat vaan loppua kuin seinään yhtäkkiä? Ilman mitään oireita? Vai tuleeko kaikille jotain oireita menkoissa ja niiden rytmissä tms?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ne oireet mitkä tulee menkkojen loppumisen kohdalla, saa sut aika nopeesti ikävöimään menkkoja.

Vierailija
2/8 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän hormonikierukkaa ja se sopii mulle todella hyvin. Ei ole huolta menkoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sukulaisille ei ole tullut niitä oireitakaan, esim äidillä ei ollut mitään "kuumia aaltoja" jne. En ole kehdannut kysellä tarkasti menkoista, että miten ne loppuivat.

En voi käyttää hormoneja ja raskautumisen mahdollisuudet on nyt niin alhaiset, että mennä porskutan ilman ehkäisyä.

Vierailija
4/8 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lähinnä mietin sitä miten se vuoto sitten loppuu, jääkö ne vaan yhtäkkiä tulematta vai muuttuuko kierto tms?

Vierailija
5/8 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 11:21"]

Kuule, ne oireet mitkä tulee menkkojen loppumisen kohdalla, saa sut aika nopeesti ikävöimään menkkoja.

[/quote]

Kerrotko tarkemmin, mitä oireita?

Olen 52 v, enkä muista, milloin oli viimeksi oikeat kuukautiset. Enempi kuin puoli vuotta kuitenkin aikaa.

Mulla oli runsaat kuukautiset yli 15 vuotta, jolloin sai olla tarkkana, ettei sattunut ylivuotoja. Joten olen enemmän kuin tyytyväinen. Olen nyt odotellut kuumia aaltoja ym. mielen muutoksia, mutta eipä ole ilmaantunut. Kaipa nekin tulee ajallaan, mutta ei niitä osaa pelätä. Fyysisesti olen ihan samassa kunnossa kuin ennenkin, paremmassakin, koska olen ruvennut käymään kuntosalilla säännöllisesti. Mutta eihän sitä tiedä, miten olo muuttuu muutaman vuoden sisään. Nyt kuitenkin kaikki hyvin.

Vierailija
6/8 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt puolisen vuotta käyttänyt kuukuppia joka on kuin taivaan lahja - en enää edes muista menkkojen olemassaoloa! Aattele AP miten "ennenvanhaan" ollaan käytetty jotain rättejä, se se vasta kurjaa onkin ollut!

Vierailija
7/8 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuukuppi on kyllä mahtava kapistus. Harmi, ettei sellaista ollut saatavilla nuoruudessa.

Vierailija
8/8 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 51 enkä huomaa mitään eroa entiseen. Kuinkahan kauan muuten kestää, että uskaltaa heittää sen kuukuppinsa metsään sen jälkeen kun menkat ovat loppuneet? Terveyskirjastossa ja monessa muussa paikassa on kaikenlaista tietoa, mutta ei ihmisten kokemuksia. Kuulisin mielelläni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi