Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa ihmisen, jolla on sisäinen rauha?

Vierailija
27.03.2022 |

Mistä tunnistaa ihmisen, jolla on sisäinen rauha?

Kommentit (367)

Vierailija
141/367 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ystävällinen, muut huomioon ottava ja rauhallinen, ei anna kävellä ylitseen eikä myöskään koe tarvetta alistaa muita.

Ihmiset jotka eivät anna kävellä ylitseen, ovat "helikoptereita" nykypäivänä. Missä todellisuudessa elät? :D

Vierailija
142/367 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välitä siitä mitä muut ajattelee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/367 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rauhallisen ihmisen läsnäolon pystyy tuntemaan omassa kehossaan jos on viritäytynyt siihen. Mutta jos on paljon omia käsittelemättömiä asioita, ei välttämättä ole kykenevä tämän rauhan aistimiseen.

Tässä vinkkejä mitä merkkejä katsella toisesta ihmisestä sellaisille ihmisille, jotka eivät pysty tätä toisesta henkilöstä huokuvaa rauhaa tuntemaan omassa kehossaan:

Autonomisen hermoston aktiivisuus on yksi todella paljastava merkki, eli miten levottoman tai levollisen oloinen ihminen on, kuinka paljon hänen liikeratansa suorittavat ns. turhia liikkeitä eli onko liikkuminen energiatehokasta ja taloudellista, miten hänet on hermotettu, kuinka paljon hän räpyttelee silmiänsä ja mikä on hänen normaali hengitysrytminsä (hengenvetoa per minuutti). Mitä rauhallisemman oloinen ihminen, sitä todennäköisempää on, että kyseinen ihminen on rauhallinen joko hyvällä tai sitten huonommalla (esim. psykopatia, mielenterveysongelmat) tavalla.

En usko että tämä hermostollinen rauhallisuus on ollenkaan sama asia kuin sisäinen rauha. Uskon, että sisäisen rauhan saavuttaneita ihmisiä on hyvin eri temperamentilla varustettuja, osa on noita ulkoisesti rauhalllisia mutta osa ihan aivan muuta. Tunnen erään jota monet pitää valaistuneena, ja hän on todella nopea ja vilkas liikkeissään ja kova puhumaan. Mutta silti vaikka hän puhuisi kuin papupata ja elehtisi vilkkaasti ja liikehtisi hänessä on jotain sellaista selittämätöntä täysin läsnä olemista ja siitä syntyvää erityistä karismaa jota harvoin kohtaa. Jotenkin mikään määrä nopeaakaan toimintaa ei riko sitä hänen rauhaansa.

Vierailija
144/367 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei panikoi ja hermostu mistään.

Vierailija
145/367 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rauhallisen ihmisen läsnäolon pystyy tuntemaan omassa kehossaan jos on viritäytynyt siihen. Mutta jos on paljon omia käsittelemättömiä asioita, ei välttämättä ole kykenevä tämän rauhan aistimiseen.

Tässä vinkkejä mitä merkkejä katsella toisesta ihmisestä sellaisille ihmisille, jotka eivät pysty tätä toisesta henkilöstä huokuvaa rauhaa tuntemaan omassa kehossaan:

Autonomisen hermoston aktiivisuus on yksi todella paljastava merkki, eli miten levottoman tai levollisen oloinen ihminen on, kuinka paljon hänen liikeratansa suorittavat ns. turhia liikkeitä eli onko liikkuminen energiatehokasta ja taloudellista, miten hänet on hermotettu, kuinka paljon hän räpyttelee silmiänsä ja mikä on hänen normaali hengitysrytminsä (hengenvetoa per minuutti). Mitä rauhallisemman oloinen ihminen, sitä todennäköisempää on, että kyseinen ihminen on rauhallinen joko hyvällä tai sitten huonommalla (esim. psykopatia, mielenterveysongelmat) tavalla.

Tämä on kyllä pitkälti geneettinen juttu, onko ihmisellä hermostollinen tarve harjoittaa ns. mikroliikuntaa vai olla levollisesti paikallaan. Ihmisen itse kokemasta sisäisestä rauhasta se ei kerro mitään, mutta ulospäin "mikroliikkuja" voi toki vaikuttaa hermostuneemmalta.

Vierailija
146/367 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän istuu lotusasennossa ja hymisee mantraa.

Sillointällöin katselee aurinkoon ja maalailee kuukautisverellä kananmunia.

Vierailija
147/367 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kuukauden sisään kaksi kommenttia siitä, että minulla taitaa olla rauha itseni kanssa. Toinen upouudelta tuttavuudelta ja toinen myös uudehko tuttavuus.

Voi se olla tottakin. Kuvittelmissani suurin osa ihmisistä on sinut itsensä kanssa ja rauha sisällään, että tämä on "normaalitila". Se että joku uusi ihminen erikseen kommentoi asiaa, saa sen kuulostamaan ei-niin-yleiseltä. Vai olivatko nämä kaksi ihmistä kenties ne rauhattomat poikkeukset, jotka kiinnittävät asiaan huomiota?

Vierailija
148/367 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen kanssaan on helppo olla. Voi olla vaan, ja on hyväksytty.

Vierailija
149/367 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hengaa täällä.

Vierailija
150/367 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisäinen rauha on ihmisellä joka on Jumalan oma ja se näkyy

Vierailija
151/367 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohojanmaa kirjoitti:

sisäinen rauha on ihmisellä joka on Jumalan oma ja se näkyy

Seurakunnissa sitten valitettavasti paljon paholaisen kätyreitä.

Vierailija
152/367 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuollut.

Vierailija
153/367 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on sisäinen rauha. Onko sitä olemassakaan.

Vierailija
154/367 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jatkuvassa flow-tilassa. Toisin sanoen keskittyy 100% siihen, mitä kulloinkin tekee. Näin kokemus minästä katoaa.

Vierailija
155/367 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy vauva.fi-palstalla tai ole nettiriippuvainen

Tämä voitti👍👏😂

Vierailija
156/367 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jauha koko ajan työolosuhteista ja vertaa omaa palkkaansa insinööreihin.

Vierailija
157/367 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat tyyniä ja seesteisiä ihmisiä joiden seurassa on helppo viihtyä jopa silloinkin kun ollaan hiljaa.

Vierailija
158/367 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tavallaan olen tuollainen. Olen aina aidosti oma itseni, saatan sanoa jotain hölmöäkin ja osaan nauraa itselleni. Saan usein ihmiset avautumaan asioistaan ja muutaman työpaikan ilmapiiri on parantunut pitkälti mun ansiosta, kerran olen jopa palkittu pienesti siitä.

Mutta syvällä sisimmässäni olen tietyistä asioista (raha-asiat, menestyminen) ärsyttävänkin kateellinen, tämä on tunne josta en vaan pääse eroon vaikka kuinka harjoittelisin ja toisinaan pääni sisällä ajattelen ihmisistä todella kamalasti. Eli pääni sisällä myllertää aina silloin tällöin, mutta osaan kätkeä ne ajatukset pois, johtuen ehkä siitä että ihan aidosti nautin muiden ihmisten seurasta ja olen tavattoman kiinnostunut kaikenlaisista ihmisistä enkä tuomitse ketään mistään.

Vierailija
159/367 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köntsä housussa, mutta ei harmita yhtään.

Vierailija
160/367 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä välttämättä päälle päin näe. Kokemukseen muista ihmisistä nimittäin vaikuttaa oma mielentila.

Esimerkkinä vaikkapa viime aikojen puheenaihe:

1. Joku voi rauha sisällään varautua eri asioihin, hymyillen käydä nukkumaan ja herätä ja kohdata ongelmat viileästi sopeutuen.

2. Toinen pelkää ja stressaantuu jo varautumisen näkemisestä, ei rauhattomuudessaan näe toisen rauhaa ja olettaa toisenkin olevan peloissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan