Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa ihmisen, jolla on sisäinen rauha?

Vierailija
27.03.2022 |

Mistä tunnistaa ihmisen, jolla on sisäinen rauha?

Kommentit (367)

Vierailija
161/367 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä on sisäinen rauha. Onko sitä olemassakaan.

On.

Uskot tai et Jumalaan, niin moni on kokenut täydellisen sisäisen rauhan Jumalan koskettaessa.

Tästä on kuultu monta tositarinaa.

Jumalasta ei tarvitse tämän takia väitellä, nämä ovat ihmisten omia sisäisiä kokemuksia ja sitä kysyttiin.

Vierailija
162/367 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rauhallisen ihmisen läsnäolon pystyy tuntemaan omassa kehossaan jos on viritäytynyt siihen. Mutta jos on paljon omia käsittelemättömiä asioita, ei välttämättä ole kykenevä tämän rauhan aistimiseen.

Tässä vinkkejä mitä merkkejä katsella toisesta ihmisestä sellaisille ihmisille, jotka eivät pysty tätä toisesta henkilöstä huokuvaa rauhaa tuntemaan omassa kehossaan:

Autonomisen hermoston aktiivisuus on yksi todella paljastava merkki, eli miten levottoman tai levollisen oloinen ihminen on, kuinka paljon hänen liikeratansa suorittavat ns. turhia liikkeitä eli onko liikkuminen energiatehokasta ja taloudellista, miten hänet on hermotettu, kuinka paljon hän räpyttelee silmiänsä ja mikä on hänen normaali hengitysrytminsä (hengenvetoa per minuutti). Mitä rauhallisemman oloinen ihminen, sitä todennäköisempää on, että kyseinen ihminen on rauhallinen joko hyvällä tai sitten huonommalla (esim. psykopatia, mielenterveysongelmat) tavalla.

Tämä on kyllä pitkälti geneettinen juttu, onko ihmisellä hermostollinen tarve harjoittaa ns. mikroliikuntaa vai olla levollisesti paikallaan. Ihmisen itse kokemasta sisäisestä rauhasta se ei kerro mitään, mutta ulospäin "mikroliikkuja" voi toki vaikuttaa hermostuneemmalta.

Totta. Ajatus ja tunne voi olla keskittynyt, hidas ja rauhallinen, vaikka liike on nopea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/367 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tavallaan olen tuollainen. Olen aina aidosti oma itseni, saatan sanoa jotain hölmöäkin ja osaan nauraa itselleni. Saan usein ihmiset avautumaan asioistaan ja muutaman työpaikan ilmapiiri on parantunut pitkälti mun ansiosta, kerran olen jopa palkittu pienesti siitä.

Mutta syvällä sisimmässäni olen tietyistä asioista (raha-asiat, menestyminen) ärsyttävänkin kateellinen, tämä on tunne josta en vaan pääse eroon vaikka kuinka harjoittelisin ja toisinaan pääni sisällä ajattelen ihmisistä todella kamalasti. Eli pääni sisällä myllertää aina silloin tällöin, mutta osaan kätkeä ne ajatukset pois, johtuen ehkä siitä että ihan aidosti nautin muiden ihmisten seurasta ja olen tavattoman kiinnostunut kaikenlaisista ihmisistä enkä tuomitse ketään mistään.

Hyvä huomio. Kateellisella ei ole sisäistä rauhaa.

Esimerkki siitä, että se ei välttämättä näy päälle päin ja olemus saattaa helposti huijata. Se ei näy myöskään vaatetuksesta tai varakkuudesta.

Vierailija
164/367 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki ihmisestä, jolla on sisäinen rauha ja josta se huokuu ulospäin:

Mun mielestä vaikuttaa jotenkin kireältä. Vähän kulmikkaalta.

Ei välttämättä liity äskeiseen videolla puhujaan, kun en tunne paremmin.

Tuli mieleen, että jos ihminen voi omien kiireidensä kanssa sulkea silmät ja ohittaa avunpyytäjät, jos pitää itseään tärkeämpänä kuin vähempiosaisia ulkoisen varakkuuden tai muun sellaisen takia, niin ihminen kerää kylmyyttä itseensä ja ei ole rauhaa.

Sisäistä rauhaa ei voi huijata vaikka ihmisiä voisi.

Vierailija
165/367 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 000 euron toppatakista

Vierailija
166/367 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautakivestä.

Vierailija
167/367 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuolinen ei tunnista.

Vierailija
168/367 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
169/367 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on aina paskat housussa

Vierailija
170/367 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on aina paskat housussa

On siis kokoomuslainen

Vierailija
171/367 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sanoosin jotta omalla kohorallani on sisäänen rauha kohrannu.

Mä oon hyväksyny  sellaasen asian, jotta ei aina voi voittaa ja yks.sekuntinkin sarasosa

vaikuttaa lopputulosehen merkittävästi, minoon hyväksyny tämän ja sitä

kautta mulla on sisäänen rauha ny ja minoon onnellinen ja osaan nauttia elämästä.

Vierailija
172/367 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä on sisäinen rauha. Onko sitä olemassakaan.

On.

Uskot tai et Jumalaan, niin moni on kokenut täydellisen sisäisen rauhan Jumalan koskettaessa.

Tästä on kuultu monta tositarinaa.

Jumalasta ei tarvitse tämän takia väitellä, nämä ovat ihmisten omia sisäisiä kokemuksia ja sitä kysyttiin.

Tämä on niiin totta.

Minä olen saanut kokea sitä ylimaallista Rauhaa, minkä vain Jumala pystyy antamaan.

Kaikki tapahtui äkkiä. Olin psyykkisesti luhistumassa, ja sanoin vain ääneen: "Jumala, auta!" Samalla hetkellä päänsisäinen meteli, kaoottinen kakofonia, oli poissa ja minut täytti uskomaton autuuden kokemus. Pari viikkoa olin ja elin kuin vaaleanpunaisella pilvenhattaralla. Täydellinen sisäinen Rauha, mihin liittyi täydellisen Onnellisuuden ja Rakkauden tunne. Se oli ihmeellistä. Eheydyin tuona aikana sisäisesti, masennukseni katosi, ja pystyin nauttimaan elämästäni myös tuon erityiskokemuksen jälkeen.

Tuo kaikenläpäisevä huippuelämys pikkuhiljaa haihtui, mutta sisälleni jäi "perusrauha": hyvä ja turvallinen olo. Sen jälkeen en ole kokenut paniikkia tai muita psyykkisiä kriisejä.

En voi olla uskomatta Jumalaan, se olisi älyllistä epärehellisyyttä. 🤗

173/367 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähinnä kai siitä että hän ei hengitä enää ollenkaan.

Jorma Mäki

Vierailija
174/367 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että asuu jossain piilopirtissä, tuntemattomassa paikassa. Eikä ole muita ihmisiä lähellä. Ei tarvitse nettiä. Kalastaa, saunoo ja lämmittää takkaa koiran kanssa.

Ilman ulkoistarauhaa ei sisäistä voi saavuttaa.

Vierailija
175/367 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, että itselläni on sisäinen rauha elämässäni. En ole uskonnollinen enkä poliittinen, en elä korvessa piilopirtissä, vaikka mielelläni vietänkin aikaa vain oman perheen tai lähipiirin kanssa tai ihan vain omissa ajatuksissani. Elämä on suunnilleen sellaista kuin haluaisin. Minulla on kroonisia sairauksia mutta en stressaa niistä. Hyväksyn sen, mitä minulle on annettu. En suorita elämää vaan nautin tavallisista arkisista asioista. En harrasta mitään kummempaa vain harrastamisen pakosta, teen mitä milloinkin haluan. Rakastan puutarhan hoitamista, se on ainakin yksi avain omaan sisäiseen rauhaani. Toinen on hyvä uni.

Vierailija
176/367 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että sisäisen rauhan löytänyt ihminen on todella väsynyt. Ja jos sitä tökkii, se ei reagoi lainkaan.

Vierailija
177/367 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rististä ja kivestä tunnistaa ja helposti.

Vierailija
178/367 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen seurassa on helppo olla.

Paitsi jos tutustut muhun. Olen hieman miellyttäjä tyyppiä, haluan hurmata ja saada muut nauramaan. Olen usein saanut kuulla olevani juurikin helppoa ja rentoa seuraa.

Sisäisesti olen ailahtelevainen ja huonolla itsetunnolla sekä tuskainen siitä etten tiedä oikein mitä elämältäni haluan.

M38

Vierailija
179/367 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä että asuu jossain piilopirtissä, tuntemattomassa paikassa. Eikä ole muita ihmisiä lähellä. Ei tarvitse nettiä. Kalastaa, saunoo ja lämmittää takkaa koiran kanssa.

Ilman ulkoistarauhaa ei sisäistä voi saavuttaa.

Totta, mutta ihan noin askeettiseksi erakoksi ei tarvitse ryhtyä. Riittää että asuu tarpeeksi rauhallisella paikalla ja heivaa nämä somet sun muut turhuudet mäkeen. Esim tällä palstalla tiuhaan vieraileva ei voi sisäistä rauhaa edes saavuttaa.

Vierailija
180/367 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen seurassa on helppo olla.

Paitsi jos tutustut muhun. Olen hieman miellyttäjä tyyppiä, haluan hurmata ja saada muut nauramaan. Olen usein saanut kuulla olevani juurikin helppoa ja rentoa seuraa.

Sisäisesti olen ailahtelevainen ja huonolla itsetunnolla sekä tuskainen siitä etten tiedä oikein mitä elämältäni haluan.

M38

Sisäisen rauhan saanut ihminen ei halua eikä koe tarvetta miellyttää ketään eikä hänellä ole tarvetta saada muita viihtymään ja/tai nauramaan. Päinvastoin, hän on vain oma itsensä.

Hänen seurassaan on helppo olla ja viihtyä vaikka kumpikaan ei puhuisi mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan