Mistä voisi johtua nuoren korkea leposyke?
Se on tullut vaan tiheämmäksi. Mitattiin jo vuosi sitten korkeaksi. Kilpirauhasarvot olivat silloin täysin normaalit. Lääkäri tulkitsi, että jännitti lääkäriä. Ei tutkittu sen enempää. (Kävi lääkärille ihan muusta syystä)
Tänä vuonna oli lääkärillä vieläkin korkeampi. Taas kuittasi lääkärijännitykdellä
Nyt on hankittu kotimittari ja kotimittarilla lukemat 120 ja välillä enemmänkin.
Kommentit (51)
Kyllä se on long-covid. Tai siltä kuulostaa. Tyttösi on siis sairastanut koronan. Korona tuhonnut hiusverisuonet tai autonomisen hermoston.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on long-covid. Tai siltä kuulostaa. Tyttösi on siis sairastanut koronan. Korona tuhonnut hiusverisuonet tai autonomisen hermoston.
Ei ole long korona. Korkeat lukemat alkoivat jo ennen korona-aikaa.
Aina ei sydämestä sykkeet johdu. Mulla oli ekgssä 110 tasainen syke ja kävin just sydämen ultrassa ja siellä kaikki ok. Lääkäri ei kommentoinut mitenkään asiaa.
T. mies 44v verenpainelääkkeitä kolmea sorttia.
Mulla ollut aina sama ongelma, huomattiin vasta teininä. Huomiona uimari Jani Sievisellä ollut sama. Leposyke yli 100 lähes aina, verenpaineet normaalit. Liittyy elimeen joka ohjaa sydämen toimintaa. Sievisellä leikattiin. Minä en halunnut. Ei ole uhka. Olen syönyt teinistä asti beetasalpaajaa. Tarvitsee hyvän lääkärin, että tulee oikea diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut aina sama ongelma, huomattiin vasta teininä. Huomiona uimari Jani Sievisellä ollut sama. Leposyke yli 100 lähes aina, verenpaineet normaalit. Liittyy elimeen joka ohjaa sydämen toimintaa. Sievisellä leikattiin. Minä en halunnut. Ei ole uhka. Olen syönyt teinistä asti beetasalpaajaa. Tarvitsee hyvän lääkärin, että tulee oikea diagnoosi.
Olen 48v nainen. Unohtui laittaa.
Mikä elin ohjaa sydämen toimintaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei tykkää kahvista eikä käytä energiajuomia. Ei liity koronaan.
Cola juomat? Mountain Dew?
Colaa juo joskus. Ei mitenkään joka päivä. Ei juo Mountain dewiä.
Autonominen hermosto caselta kuulostaa. Hermo joka ohjaa sydäntä on vagushermo. Korona ja muut virukset ja infektiot voivat häiritä/tuhota sen toiminnan.
Jos olisi vagushermo, voisiko sen tilaa jotenkin korjata?
Nuori ei urheile. Aiemmin kävi liikuntaharrastuksessa maltillisesti eli 2 kertaa viikossa vuosia. Enää ei. Käymme siis lyhyehköllä kävelyllä joka päivä arkiliikunnan lisäksi. Kyseessä on tyttö.
Ap