Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoin juuri uuniin

Vierailija
27.03.2022 |

Vuoallisen lohilaatikkoa, mitä teillä on tänään ruoaksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti olla eilisiä jämiä, perunamuussai, possukastiketta ja maksalaatikkoa, mutta olin unohtanut perunamuussin hellankulmalle yöksi :-(

No, maksalaatikkoa sitten, pannulla voissa paistaen.

Illalla kuiasmakkaraa, kun on sauna lämpiämässä.

Vierailija
2/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti olla eilisiä jämiä, perunamuussai, possukastiketta ja maksalaatikkoa, mutta olin unohtanut perunamuussin hellankulmalle yöksi :-(

Jos se muussi ei haise ja kämppä ei ole kuin sauna, sen voi vielä syödä. Vanhemmat säilytti aina kaiken huoneenlämmössä, eikä muuten ollut koskaan mahatautia tai ruokamyrkytystä. Kerran kyllä aiheuttivat itse itselleen sellaisen, kun eivät tekemääni keittoa kylmään laittaneet ja vaikka oli jo haissut, söivät silti ja sitten oksentelivat. Itse laitan kyllä ruoan kylmään, mutta jos unohtuu, niin haju ja viimeisenä maku kertovat, uskaltaako syödä.

Meillä syötiin basmatiriisiä ja vähän turhan kärähtänyttä kanakastiketta. Mitä ihmettä niihin kaupan valmis marinadeihin oikein laitetaan, kun tuntuvat aina kärähtävän pinnasta, vaikka liha olisi vielä sisältä raakaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mies ryyppää ja sanoi ettei taaskaan syö. Ehkä teen itselle lämppäreitä tai nuudeleita.

Vierailija
4/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä täällä mun asunnossa haiseekin, että mausteita laitoit. Kiitos, taas joudun tuulettamaan koko illan, kun sulta tunkee se löyhkä mun asuntoon.

Voitteko ihmiset joskus tajuta, ettei niitä mausteita ole pakko laittaa sen lihan kanssa kypsymään. Ne voi laittaa vasta lopussa, äkykääpiöt, ettei haise koko rappukäytävä!!!

Vierailija
5/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just otin uunista lihakastikkeen, lisäksi keitetyt perunat ja feta salaattia ja jälkkäriksi jätskit.

Vierailija
6/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se muussi ei haise ja kämppä ei ole kuin sauna, sen voi vielä syödä. Vanhemmat säilytti aina kaiken huoneenlämmössä, eikä muuten ollut koskaan mahatautia tai ruokamyrkytystä. Kerran kyllä aiheuttivat itse itselleen sellaisen, kun eivät tekemääni keittoa kylmään laittaneet ja vaikka oli jo haissut, söivät silti ja sitten oksentelivat. Itse laitan kyllä ruoan kylmään, mutta jos unohtuu, niin haju ja viimeisenä maku kertovat, uskaltaako syödä.

Meillä syötiin basmatiriisiä ja vähän turhan kärähtänyttä kanakastiketta. Mitä ihmettä niihin kaupan valmis marinadeihin oikein laitetaan, kun tuntuvat aina kärähtävän pinnasta, vaikka liha olisi vielä sisältä raakaa?

Marinadi kuuluukin pyyhkiä pois lihan pinnasta ennen uunii/grilliin laittamista. Marinadin tehtävä on maustaa ja mureuttaa liha sisältä etukäteen. Grilliöljy pintamaustamiseen on sitten erikseen.

Toinen vaihtoehto on laittaa päälle pala foliota, niin että kosteuspysyy sen alla. Silloin marinadirkaan ei pala, jos ethalua pyykiå sitä pois.

Vierailija
7/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltä täällä mun asunnossa haiseekin, että mausteita laitoit. Kiitos, taas joudun tuulettamaan koko illan, kun sulta tunkee se löyhkä mun asuntoon.

Voitteko ihmiset joskus tajuta, ettei niitä mausteita ole pakko laittaa sen lihan kanssa kypsymään. Ne voi laittaa vasta lopussa, äkykääpiöt, ettei haise koko rappukäytävä!!!

I

Aika moni mauste ei toimi, jos sen laittaa vasta lopussa. Joka maiste on laitettava oikeassa vaiheessa jane vaiheet ovat eri mausteille erilaisia.

Vierailija
8/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas vaan täälläkin. Kyllä naapurit saa kärsiä sipulin ja mausteiden löyhkästä koko illan.

Mausteet voi laittaa loppuvaiheessa lihaan,ei niitä tarvitse laittaa alussa, sinä tampio joka kommentoit, ettei mausteet toimi. Käryävät ja palavat lihaan. Rosmariini esim palaa ja valkosipuli!

Ei mitään tajua! Voi tsiisus!

Vierailija
9/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapista löytyi halloumia ja punajuuria, niistä tulee iltapalaksi salaattia. Lisäksi tein pikaiset porkkanarieskat kaveriksi uuniin.

Vierailija
10/10 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos taas vaan täälläkin. Kyllä naapurit saa kärsiä sipulin ja mausteiden löyhkästä koko illan.

Mausteet voi laittaa loppuvaiheessa lihaan,ei niitä tarvitse laittaa alussa, sinä tampio joka kommentoit, ettei mausteet toimi. Käryävät ja palavat lihaan. Rosmariini esim palaa ja valkosipuli!

Ei mitään tajua! Voi tsiisus!

Tein juuri uunipunajuuria joihin laitoin valkosipulia ja rosmariinia sekaan, toivottavasti olet naapurini :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi