Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun haet lapsesi päiväkodista...

Vierailija
11.09.2015 |

mitä haluat, että me työntekijät kerromme sinulle vai haluatko ollenkaan jutella? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kuulla miten lapsen päivä on mennyt.
Jos olette huolissaan jostain, toivon että lto soittaa minulle asiasta päivällä jotta voimme rauhassa keskustella asiasta.

Vierailija
2/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää, että kerrotaan jos on sattunut jotain kummallista. Mitään syömisiä ja kakkaamisia ei tarvitse kertoa. Tosin en ole puhumattomia vauvaikäisiä vienytkään hoitoon. Eli lapset osanneet itse kertoa onko ollut hyvä päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että annatte hyvin silotellun ja kauniin version päivän tapahtumista sekä kehutte moniongelmaisen ja kaikinpuolin lahjattoman lapseni monilahjakkuutta ja sosiaalisia taitoja jättäen huomiotta satunnaiset päällekarkaamiset ja irtaimiston tuhoamiset. Kiitos.

Vierailija
4/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päivä on mennyt hyvin eli tavanomaisesti minulle riittää maininta siitä. Jos jotain erikoista on lapselleni tapahtunut, haluan tietää. Viikko-ohjelmat sun muut osaan lukea ilmoitustaululta.

Vierailija
5/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kuulla mitä lapseni on tehnyt. Miten ollut osana ryhmää, miten hänen päivänsä on sujunut. Minua ei kiinnosta, mitä ruokaa on ollut. Eikä minua kiinnosta mitä ryhmä on tehnyt. Parhaimmillaan olen yhden hoitovuoden aikana ssanut aika monta vastausta:"ollaan syöty ja vähän leikitty". Sitten kysyy tarkemmin, on vastaus ollut jotain epämääräistä ja ympäripyöreää. Niin että olisko ryhmät vähän isoja vai hoitajat vähän pihalla mitä lapset tekkee ja miten niillä menee.

Vierailija
6/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa huojentavia vastauksia. En ole ollut kovin pitkään alalla ja toisinaan tuntuu, että kerron liian vähäsanaisesti päivästä kun päivä on mennyt "vain" hyvin. Tietenkin lisäksi jos on jotain poikkeavaa sattunut niin nekin.
Kerron myös päivän ohjelmasta esim. mitä leikkejä oli jumpassa ja millä värillä maalattiin paperi ja mitä siitä on tulossa. Usein ruokailut, unet ja kakat on myös merkattu paperille, mutta en läheskään kaikille niistä mainitse kun on jo oppinut tietämään ketä erityisesti ne kiinnostaa..
ei Ap

Vierailija
7/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:46"]

Olipa huojentavia vastauksia. En ole ollut kovin pitkään alalla ja toisinaan tuntuu, että kerron liian vähäsanaisesti päivästä kun päivä on mennyt "vain" hyvin. Tietenkin lisäksi jos on jotain poikkeavaa sattunut niin nekin.
Kerron myös päivän ohjelmasta esim. mitä leikkejä oli jumpassa ja millä värillä maalattiin paperi ja mitä siitä on tulossa. Usein ruokailut, unet ja kakat on myös merkattu paperille, mutta en läheskään kaikille niistä mainitse kun on jo oppinut tietämään ketä erityisesti ne kiinnostaa..
ei Ap

[/quote]

Vanhempana minua tietenkin kiinnostaa miten lapseni päivä on mennyt muta ei päivän tapahtumia tarvitse luetella. Ainakaan minulle. Minulle riittää kun kerrotaan että on ollut hyvä päivä. Osaan itse kysyä tarkemmin asioista mitkä minua silloin kiinnostaa jos sellaisia on. Minäkin (kuten varmaan sinäkin) olen väsynyt pitkän työpäivän jälkeen joten en jaksa jaaritella kun on nälkä ja kiire kauppaan, koira lenkittämättä ja muun perheen kanssakin pitää aikaa olla. Lyhyet toimivat jos ei ole mitään erikoista.

Vierailija
8/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meille opetettiin koulutuksessa, että vanhemmille tulee aina negatiivisten asioiden ("löi kaveria turpaan niin että huuli halkesi ja kaatoi kirjahyllyn") jälkeen kertoa myös jokin positiivinen asia lapsen päivästä ("söi lounaalla paljon salaattia"). Näin asiassa säilyy tasapaino, eikä vanhemmalle tule asiakaspalvelukokemusta häiritsevää liian negatiivista kuvaa lapsen edesottamuksista.

Vierailija
9/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 18:17"]

Ainakin meille opetettiin koulutuksessa, että vanhemmille tulee aina negatiivisten asioiden ("löi kaveria turpaan niin että huuli halkesi ja kaatoi kirjahyllyn") jälkeen kertoa myös jokin positiivinen asia lapsen päivästä ("söi lounaalla paljon salaattia"). Näin asiassa säilyy tasapaino, eikä vanhemmalle tule asiakaspalvelukokemusta häiritsevää liian negatiivista kuvaa lapsen edesottamuksista.

[/quote]

:DDD

Vierailija
10/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos kaikki on mennyt hyvin, niin "ihan hyvin" riittää, jos ei ole aikaa. Mielelläni kuulisin, mitä lapsi on touhunnut ja tietenkin haluan tietää, jos on sattunut jotakin tai ollut joku ongelma.

Vierailija
11/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti hyvät ja huonot asiat. Ei siloitettua pintaa mutta ei myöskään liioittelua ongelmista. Taitojen kehittyessä tahdon tietää jos se harjoiteltava asia tänään onnistui. Myös tahdon tietää millä tuulella lapsi on ollut ja onko leikkinyt muiden kanssa ja mitä.

Vierailija
12/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töistä helkkarin väsynyt, pitää käydä kaupassa ja tehdä ruokaa, en todellakaan halua jäädä jaarittelemaan, lapsilta kysyn matkalla miten päivä meni, mitä oli ruokana ym.

Vierailija
13/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapseni on satuttanut tai joku on satuttanut lastani. tai jos lapsi on jostain syystä itkuinen tai muuten ei oma itsensä(hiljainen ja omiin oloinsa vetäytynyt

Vierailija
14/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 20:11"]

Olen töistä helkkarin väsynyt, pitää käydä kaupassa ja tehdä ruokaa, en todellakaan halua jäädä jaarittelemaan, lapsilta kysyn matkalla miten päivä meni, mitä oli ruokana ym.

[/quote]

Tällaisella kolmen lapsen otannalla, päiväkotivuosia yhteensä n. yhdeksän.

Hyvin harvoin olen saanut lapsilta kauhean syvällisiä vastauksia päiväkotipäivästä.

"Miten päivä meni?" - "hyvin"

"Mitä teitte?" - kaikenlaista. Leikittiin "Matin" kanssa.

"Söitkö hyvin?" - joo

"Mitä ruokaa oli?" - en muista

"Nukahditko lepohetkessä?" - en muista

jne.

Mun mielestä on esim. ihan kiva kuulla, onko lapsi nukkunut esim. 2 h. Vaikuttaa ainakin meillä suoraan illan nukahtamiseen.

Syöminen oli yhden kanssa varsinainen juttu päiväkoti-ikäisenä, joten oli myös ihan kiva kuulla, söikö oikeasti yhtään mitään vai peräti hyvin. Tämäkin vähän vaikutti iltaruokailuun.

Läheskään aina hoitajakaan ei tiennyt sen paremmin, kun oli eri vuorossa jne. Eikä se nyt todellakaan mikään ongelma ollut.

"Päivä on mennyt kivasti" tai "tänään oli vähän hankalaa siinä ja siinä asiassa" on ihan riittäviä myös, syvällisemmät keskustelut sitten vasu-keskusteluissa tai erikseen soittamalla.

Yksi asia mitä arvostan kovasti, oli se, kun n. 3- 3 1/2 -vuotiaana kuopuksellamme oli välillä tosi vaikeaa jäädä päiväkotiin - siis ihan samaan jossa oli iloisena ollut jo vuoden. Siihen ikään tuli joku kausi, että ikävöi, vaikka se on muka kaikkein paras aika aloittaa päivähoito. Vaikeina aamuina päiväkodin porukka laittoi tekstiviestin: "xx rauhoittui melkein heti, istui vähän aikaa xx:n sylissä. Söi aamupalan ja nyt leikkii iloisena" tms. Työpäiväkin lähti hymyssäsuin käyntiin, kun automatka ahdisti itkevän lapsen jälkeen.

Ei siis mitään ihme reportaasia tarvitse, muutama sana on ihan kiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi