Kirjaako lääkäri muutakin, mitä omakannassa näkyy?
Eli joku salaiset kansiot-omakanta, mikä näkyy muille lääkäreille ja hoitajille, vai onko omakantaan kirjatut ainoita? Jos kirjataan muutakin, saako ne nähdä?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinne sitten kirjataan näkymättömiin? Voiko siellä olla esim. asiakkaan pukeutumisesta, lääkekielteisyydestä, mielipiteistä eli hoidon kannalta epäoleellisia asioita?
Määräykset ja decursukset ovat osa potilaalta piilossa. Niin myös hoitopalaveri tekstit. Hyvässä decursuksessa ei mainita mitään hoidolle epäolennaista.
Kaikki mainitsemasi voi kuitenkin olla hoidon kannalta olennaista. Asiakkaan pukeutuminen voi olla olennaista trauman, verenvuodon tai psyykkisen ongelman vuoksi. Esim. Housut leikattu pois tai asiakas maannut eritteiden sekaisissa vaatteissa 2 päivää. Asiakkaan mielipide hoidosta, hoitokielteisyys tai lääkekielteisyys mainitaan myös koska se on hoidolle olennaista. Esim potilaan kieltäytyminen sytostaateista mainitaan koska silloin on syy sille ettei hoitoja aloiteta. Tämä myös otetaan huomioom keskusteluissa lääkärin ja potilaan välillä.
Eli potilaan mielipidettä Trumpista en kirjaa mutta on olennaista kirjata jos riskiryhmäläinen kieltäytyy koronarokotteesta koska se taas vaikuttaa potilaan hoitoon.
Kieltäytyminen depopulaatio piikistä on osoitus terveellisestä ihmisestä,joka tietää mistä on kysymys. Ja paljon muustakin. Kun kaikki salattu paljastuu huomaatte mikä pahoinvointi maailma ja maa mekin todella olemme. On tämä odotus totuuksien tulemisesta ollut välillä vaikeata meille jotka tiedämme enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen soitin hoitajalle, että erästä reseptiäni pitää muuttaa, koska pakkauskoot ovat muuttuneet. Hoitaja luki jostain tiedoistani, että edellisen reseptin uusinut lääkäri on sitä mieltä, että minun pitäisi tulla kontrollikäynnille. Ei tällaista tietoa/kehoitusta missään minun Omakannassani tai lääkkeen reseptitiedoissa lue eli kyllä siellä viestitään sellaista mikä ei tule potilaan tietoon.
Apteekki on yhteydessä lääkäriin. Apteekki luovuttaa lääkkeet.
Ei ole. Apteekissa käskettiin minua pyytämään lääkäriltä reseptin muuttamista, koska vanhaa pakkauskokoa ei myydä enää.
Vierailija kirjoitti:
Eilen soitin hoitajalle, että erästä reseptiäni pitää muuttaa, koska pakkauskoot ovat muuttuneet. Hoitaja luki jostain tiedoistani, että edellisen reseptin uusinut lääkäri on sitä mieltä, että minun pitäisi tulla kontrollikäynnille. Ei tällaista tietoa/kehoitusta missään minun Omakannassani tai lääkkeen reseptitiedoissa lue eli kyllä siellä viestitään sellaista mikä ei tule potilaan tietoon.
Et ole vaan tarkasti lukenut Omakannasta kohdasta reseptit. Kyllä se siellä lukee, mutta et ole huomannut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kirjaa. Ulkonäöstä alkaen, tekee lyhyen vastaanoton perusteella hyvinkin vääriä tulkintoja, jotka pysyvät kannassa ainaisesti.
Status on ensimmäinen huomio mikä sinusta tehdään kun astut lääkärin vastaanotolle: Miten olet pukeutunut (onko esim. vaatteet puhtaat ja missä kunnossa), miten otat katsekontaktia, kuinka liikut, miten puhut jne... Ne kertovat jo sinusta paljon.
Niin, kannattaa vähän miettiä miten siellä lääkärissä perseilee. Tai miten kännissä vittuilee esim.ensihoidolle. Joissakin paikoissa nekin tiedot siirtyvät sähköiseen arkistoon.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun aikanaan tehtiin työkkärissä työllistymissuunnitelma.
Sitä sain korjata, kun henkilö ei kuunnellut tai ymmärtänyt yhtään mitään
Eipä ne te-toimistossa kuuntele asiakasta eikä ole tarkoitus kuunnellakaan. Työllistymissuunnitelma on vain virkailijan telemä. Yhteistyötä ei ole. Turhaa mitään yrittää edes sanoa.
Mulle kirjattiin jotain ihan vääriä lääkkeitä, mm yksi sellainen mitä en ole ikinä koskaan eläessäni käyttänyt lääkitykseksi kun olin koronapäivystyksessä. Yritin jälkikäteen oikaista tiedot mutta ei onnistunut. En tiedä oliko mennyt potilastiedot jonkun toisen kanssa sekaisin vai miten on oikeasti mahdollista. Pelkään että tästä tulee vielä jotain seurauksia jossain vaiheessa elämää, että en saa vaikkapa oikeanlaista hoitoa kun mm yksi unilääke oli kirjattu mukamas lääkityksekseni. Eli voidaan pitää lääkkeiden väärinkäyttäjänä tms?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kirjaa. Ulkonäöstä alkaen, tekee lyhyen vastaanoton perusteella hyvinkin vääriä tulkintoja, jotka pysyvät kannassa ainaisesti.
En kyllä ymmärrä miksi sitä ulkonäköä pitää kommentoida? Jos olen kipeä ja menen lääkärille pukeudun samaan tapaan kuin veisin roskia. Jotain päälle ja ulos. Ei kai tuosta nyt voi päätellä yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi sitä ulkonäköä pitää kommentoida? Jos olen kipeä ja menen lääkärille pukeudun samaan tapaan kuin veisin roskia. Jotain päälle ja ulos. Ei kai tuosta nyt voi päätellä yhtään mitään?
Enkä todellakaan ole koskaan meikannut lääkäriä varten.
):