Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa toimeentulotukea riittämään

Vierailija
27.03.2022 |

Minulla on vaikeita mielenterveysongelmia. Kuntoutustukea en saa joten olen työtön, välillä olen sairaspäivärahalla. Koko aikuisikäni olen elänyt tt-tuella.

Nyt kaikki on kallistunut enkä meinaa saada enää rahoja riittämään ruokaan ja välttämättömään. Ainoa harrastus piti lopettaa. Voin todella huonosti. Mitään voimavaroja ei ole. Ei ole tuttuja/ystäviä. Olen syrjäytynyt.

Ps. En käytä päihteitä, en pelaa, en meikkaa, ei ole maksukanavia, ei ole lemmikkiä (enkä pystyis lemmikistä huolehtimaan). En tiedä miten selviän kun loppukuusta ei ole aina ruokaa tarpeeksi.

Kommentit (303)

Vierailija
301/303 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin auttaa sinua, mutta sinun pitää rehellisesti kertoa minulle kaikki tulosi ja menosi. Siis sentin tarkkuudella. 

Toimeentulotuki ei riitä kenellekkään, jos ostaa vain eineksiä. 

Et sinä oikeasti voi auttaa, vaan päsmäröit vain hajalle sen yhden kuun budjetin, se on nähty täällä niin monta kertaa.  Niin kuin köyhä ei osaisi laskea tuloja ja menoja, vaan kun viivan alle jää liian vähän tuloja, vaikka kuinka suunnittelet ja pihistät.  Esim. jossakin kuussa sairastuu ja joutuu ostamaan lääkkeitä, toisessa hajoaa kenkä, kolmannessa kahvinkeitin.  Hyvässä lykyssä mitään näistä ei osu kohdalle, tai sitten ne osuu vielä samassa kuussa.  Niitä ei pysty ennakoimaan ja säästöstä ei pysty ottamaan, kun kaikki on mennyt, eikä olle riittänytkään.  

Toimeentulotuki korvaa lääkkeet. 

Ja noita kuun budjetteja tulisi tehdä joka kuukausi ja noudattaa. Mutta moni ei taas halua niitä noudattaa ja sitten harmitellaan, kun ei ole rahaa. 

Mitä muutakaan tässä tilanteessa voi? Budjetti ja siinä pysyminen ovat ainoat asiat millä AP voi auttaa tilannettaan. Toimeentulotuki on sitä mitä se on, ei se tule nousemaan tai muuttumaan. 

1) Kaikki köyhät eivät saa toimeentulotukea.

2) Tt-tuki maksaa vain reseptilääkkeet, ei muita.

1) Tässä ketjussa oli puhe toimeentulotuki asiakkaasta ja siitä, ettei toimeentulotukea saa riittämään. Ei yleisesti köyhistä

2) Sairastaessa lääkärit yleisemmin kirjoittavat pienemmätkin kipulääkkeet reseptilääkkeiksi, että ne saadaan halvemmalla ja reseptinä, näin toimeentulotuki korvaa ne.

Vierailija
302/303 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa toitetaan medias mt ongelmia ja saadaan ihmisille antamaan lupamvetää myrkkyjämitseensä ja laiskistumaan koska mt prbleemaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/303 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa toitetaan medias mt ongelmia ja saadaan ihmisille antamaan lupamvetää myrkkyjämitseensä ja laiskistumaan koska mt prbleemaa

Niin, usein tosiaan lääkitään vain oireita, eikä hoideta todellista ongelmaa kuntoon.. Ja mt-ongelmien taakse on helppo piiloutua, jos kotaa mitä tahansa vastoinkäymisiä, jotka eivät sairauteen millään tavalla liittyisi.. :O

Monet ihmiset eivät enää tunnu (ainakaan Suomen ja muiden saman tason yhteiskunnissa) haluavan nähdä lainkaan vaivaa itse itsensä auttamiseksi.

Etenkään ratkaisukeskeisellä ja rationaalisella tavalla: eli että ihminen hoitaisi ITSE aivan ENSIMMÄISENÄ kuntoon ravitsemusasiat, nukkumisen ja rentoutumisen, harjoittaisi sykettä nostavaa liikuntaa säännöllisesti jne. Perusasiat kuntoon.

Sanontakin sen kertoo: Terve mieli terveessä ruumiissa!

Mutta ei. Pillereitä purkista ja taas mennään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme