Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten elän 56€:lla loppukuukauden?

Vierailija
11.09.2015 |

Jäin työttömäksi 1,5v sitten.

En tupakoi. Mutta en halua syödä pelkkää makaronia/puuroa. Bussikortti on työtoiminnan takia ja siinä sen verran matkoja että kirjat/dvdt/musiikin saan ilmaiseksi.

Elätettäviä ei ole jos ei rottiani lasketa. (kyllä, jotain seuraa ja viihhdykettä minäkin kaipaan elämääni ja mielestäni olen tähän oikeutettu kun en käytä päihteitä) Rottien häkki on itse rakennettu lapsuusajallani mutta yhä kunnossa. (siksi rakennettu itse kun kaupan häkin ylihinnoiteltuja kokoonsa nähden) Häkki siis ihmisen korkuinen ja 2m leveä) Ruuat maksaa n. 15€/kk kun aika hyvin voi käyttää ihmisruuan jämät.

Koomisinta tässä on että ne työttömät tuttuni, jotka polttavat, saarnaavat minulle siitä kuinka pitäisi luopua lemmikeistä.

Halpoja/helppoja reseptejä, makaroni-lihamössö on ollut käytössä pitkään eli jotain muuta?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin antaa sinulle muutaman killingin jos vain kasvotusten tapaisimme.  Mielelläni avustaisin kotimaista kohdetta.

Vierailija
22/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinusta maatalouslomittajaksi, kun osaat tehdä maatilan töitä? Ymmärtääkseni heille on kysyntää, koska maanviljelijät tarvitsevat lomittajia ympäri vuoden.

Mielstäni 22 vapaapäivää vuodessa on surullisen vähän. Onneksi Suomessa on reippaita ihmisiä, jotka jaksavat huolehtia tiloistaan ja eläimistään.

Herneistä voit kasvattaa versoja, niin saat vihreää ruokavalion jatkeeksi. Linssit ovat hyviä, samoin edulliset kuivatut pavut, joista saa liottamalla ja keittämällä hyvää ruokaa. Klassinen kaurapuuro on maukasta.

Et tietenkään luovu lemmikkirotistasi. Uteliaita, älykkäitä ja tottelevaisia lemmikkejä. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Osta vaikka kokonainen broileri ja tee kanasalaatti/-keitto. Niitä saa halvalla kun kaupat menevät kiinni (yleensä -50%). Muutenkin kana on halpaa. Koita tehdä ruokia, joissa on paljon aineksia. Esim. Tee annos, missä on riisiä/perunaa/makaroonia/linssejä/salaattia yms. Ei niin että kaikki on yhdessä "läjässä" vaan niin että on paljon kaikkea ja monipuolista syötävää. Sitten kun kaikkea on tosi vähän, niin mihinkään ei puudu/kyllästy niin helposti vaikka söisikin useamman päivän. Sama salaatin kanssa, pidä ne rojut erillään toisistaan! Tomaattiin/kurkkuun yms. ei ikinä kyllästy (pieninä annoksina), mutta johonkin caesar salaattiin kyllästyy tosi äkkiä. Tärkeimpänä kaikista, käytä oikeaa voita!! Sillä saat kaiken maistumaan hyvältä, ei sen tarvitse lillua siinä voissa, mutta tekee kaikesta vaan niin hyvää!!!!! Jätä leipä ja kaikki sämpylät.

Oletko kokeillut paastoamista? Kannattaa kokeilla, vaikka vain 2 päivää täysin syömättä ja juomalla vettä. Juuri sen jälkeen oppii tunnistamaan, mikä on oikeaa nälkää ja mikä on "nälkää". Ei siis rahansäästövinkki, mutta luulisin, että nälättäisi useammin kun ei ole töitä. Kello on nyt 22:00 ja en ole vielä syönyt edes aamupalaa ja käynyt 12km lenkillä. Kyllä vähän on nälkä, mutta ei pakkosyödäfiilis. Aivoni tietää mikä on oikeaa nälkää ja mikä on syömishimoa. Liikunta tosin kannattaa jättää väliin jos on rahasta pulaa. Itselläni ainakin syöminen kasvaa x3 kun kuntoilee. Sohvalla löhöillessä pystyy helposti syömään joka toinen päivä sen kebabin ja pizzan kerralla ja sulattelemaan seuraavan päivän syömättä mitään.

Vierailija
24/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:01"]

Olet ap. itse vastuussa itsestäsi. Pureskele vaikka kynsiäsi ellet muuta  keksi.

[/quote]

Tähän vastaukseen tiivistyy aika paljon tyhmyyttä ja ilkeyttä. Mahtaa olla kirjoittajalla paha olo.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme