Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten elän 56€:lla loppukuukauden?

Vierailija
11.09.2015 |

Jäin työttömäksi 1,5v sitten.

En tupakoi. Mutta en halua syödä pelkkää makaronia/puuroa. Bussikortti on työtoiminnan takia ja siinä sen verran matkoja että kirjat/dvdt/musiikin saan ilmaiseksi.

Elätettäviä ei ole jos ei rottiani lasketa. (kyllä, jotain seuraa ja viihhdykettä minäkin kaipaan elämääni ja mielestäni olen tähän oikeutettu kun en käytä päihteitä) Rottien häkki on itse rakennettu lapsuusajallani mutta yhä kunnossa. (siksi rakennettu itse kun kaupan häkin ylihinnoiteltuja kokoonsa nähden) Häkki siis ihmisen korkuinen ja 2m leveä) Ruuat maksaa n. 15€/kk kun aika hyvin voi käyttää ihmisruuan jämät.

Koomisinta tässä on että ne työttömät tuttuni, jotka polttavat, saarnaavat minulle siitä kuinka pitäisi luopua lemmikeistä.

Halpoja/helppoja reseptejä, makaroni-lihamössö on ollut käytössä pitkään eli jotain muuta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssipata, kaalipata/-laatikko, keittoja, uunimakkara ja perunamuussi.

Vierailija
2/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rottamakaronilaatikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa viidellä kympillä, sinä ja rotat?
Ei ongelmaa.
Minulla sama budjetti, paitsi rotat on 12 ja 11 - vuotiaat lapset. Hyvin pärjää! Priorisoi.

Vierailija
4/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vähennät 56 eurosta rottien ruuat, niin jäljelle jää 41 euroa loppukuuksi (tosin kuu on jo pitkällä, joten rottien ruokiin tuskin menee enää ihan sitä täyttä viittätoista euroa). Kuukautta on jäljellä vajaa kolmisen viikkoa, eli viikolle jää 13 euroa ja risat. 13 eurolla saa esimerkiksi kaalia, josta kaalikeittoa, sekä herneitä, joista hernekeittoa. Leipää voit leipoa itse. Hyödynnä tarjoukset esim. jauhelihasta ja kanasta, osta vaikka satsi kanankoipia, jotka on suht. edullisia. Siitä saa sitten eri ruokiin heiteltyä kanaa. Perunasäkki myös! Tsemppiä, täällä elellään n. 100 eurolla kuukaudessa. :)

Vierailija
5/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, perunat saadaan ilmaiseksi, rottien ruuat jo etukäteen ostettu isompi erä kerralla niin tulee halvemmaksi. Kuivikkeet saan maaseudulta toiselta tutulta työtä vastaan. Lypsän, siivoan yms.

Ap

Vierailija
6/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 16:47"]Kolme viikkoa viidellä kympillä, sinä ja rotat?
Ei ongelmaa.
Minulla sama budjetti, paitsi rotat on 12 ja 11 - vuotiaat lapset. Hyvin pärjää! Priorisoi.
[/quote]

Mitä te syötte??

Vierailija
7/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulle jää noin vähän rahaa?

Vierailija
8/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja leipäjonoon rohkeasti jos tuntuu että rahat loppuu! Jauhelihan tilalle hernerouhetta, teet itse leivät ja pullat ja osan voi laittaa pakkaseen, linssejä, herneitä, papuja (saat halvemmalla kun liotat itse 8-10h ennen keittoa) yms.

Vierailija
9/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap. itse vastuussa itsestäsi. Pureskele vaikka kynsiäsi ellet muuta  keksi.

Vierailija
10/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele käyttämään kuivattuja papuja (myös soijarouhetta ja välillä tofua), herneitä ja linssejä. Ne ovat hyviä, edullisia ja korvaavat lihan. Juureksia saa nyt edullisesti ja riisi, pasta ja peruna eivät paljoa maksa. Näitä kaikkia kun on  kaapissa (sekä tomaattimurskaa, rypsiöljyä ja mausteita), syöt hyvin ja monipuolisesti.

Vierailija
11/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavut,soija ja tofu huomioitu, muita vinkkejä?

-Ap

Vierailija
12/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ainakaan leveästi.

Vierailija
13/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään sademetsiä tuhoavaa soijaa, vaan kotimaisia palkokasveja!
.
Elonkorjuun aikaan elonkerjuukin helpompaa, kun esim. omenoista yms. monilla ylituotantoa. Laita vaikka kaupan ilmoitustaululle ilmo, että käyt keräämässä omput poikkeen...

Vierailija
14/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea asut?

Vierailija
15/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei käy uuniriisi-tai ohrapuuro? Oletko ollyt marjassa? Niitäpuuron sekaan! Kinkkukiusausta? Niitä keittoja? Nettihän on repsuja pullollaan! Ootko mukamas syönyt pelkkää makaroonia mössöä koko 1,5vuoden ajan? Ootpas hyvä kokki...

Vierailija
16/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee vastaanottokeskukseen syömään. Ei sielä kukaan tiedä kuka on kukakin, tai mitään papereita kysellä.

Vierailija
17/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä saa uunilenkkiä alle eurolla, samoin hernekeittoa. Jos paikkakunnallasi on leivänjakoa, käy siellä. Ainakin minulla on täysi työ syödä jääkaappi tyhjäksi ennen seuraavaa jakoa.

Vierailija
18/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko vähän uusavuton? Jos sun ei loppukuukautena tarvitse ostaa enää muuta kuin ruokaa ja vain itsellesi, niin eihän tuossa ole mitään ongelmaa.

Vierailija
19/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hotelleihin aamupalalle. Harvoin jos koskaan siellä kyselevät mitään avainkortteja.

Vierailija
20/24 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisiä, jauhelihaa ja kasviksia sekaisin, plus mausteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän