Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saadaan sadat tuhannet suomalaiset työttömät työnsyrjään?

Vierailija
27.03.2022 |

Kaivataan hyviä ehdotuksia. Työllisten ja eläkeläisten kestoneuvo "mene töihin" tai "otetaan korvaus pois" oikeen auta kun tosiaan tavallisia eli ei huippuosaajia kaipaavia töitä on koko suomessa avoinna. Työreformi?

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10000 onnekkaalle työpaikka Ruotsissa:

https://yle.fi/uutiset/3-12355205

Ruotsissa 78 miljardin investoinnit, joista 65 kasassa jo; Suomessa 48 kaavailut, jotka on täysin levällään lupasotkujen ja persujen vihreän siirtymän vastustuksen vuoksi ja toisaalta persujen kannattaman Pyhäjoen helvetinkoneen vuoksi.

Vierailija
122/128 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllisyys paranee aina kun Kokoomus on oppositiossa. Sen sijaan hallituksessa kokoomus poisti kuntien työllistämisvelvoitteen 1993 ja ajoi palkkatukea alas 2007-19. Älkää enää ikinä äänestäkö näitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen kehitelmä:

Valitaan suunnitteluryhmä jossa on 4 työnantajan ja 4 työntekijän edustajaa + heidän verkostot.

Työttömistä valitaan satunnaisotannalla 100 työtöntä, heidän profiilinsa ja elämäntilantensa tutkitaan tarkkaan.

Tämän jälkeen tehdään paperilla työllistämisharjoitus jossa haetaan kullekin näistä kolme sopivinta työpaikkaa. Kukin koehenkilö joutuu kuitaamaan "joo voisin ottaa tuollaisen työpaikan".

Tämä harjoitus kertoo mihin työllistymisessä maksimissaan voitaisiin päästä, eli se näyttää optimoidun ratkaisun.

No, sitten vaan tekemään toimenpiteitä jotka tämä harjoitus nosti esiin.

Helppoa, eikös vain ?

Vierailija
124/128 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Hesassa, mutta minun kotikaupungissa on jatkuvasti 700-800 työpaikkaa auki. Kyllä tämä johtuu myös nirsoilusta ja elämänhallinta ongelmista. Paikkoja on paljon ns tavallisiin töihin. Myyjistä on jatkuva pula, samoin kokeista. Myös varastotöihin, siivoojille ja teollisuuden tuotantotöihin on paljon paikkoja. Olen 55 ja nollasopparilla, töitä on ollut ihan mukavasti. Työpaikalle on on palkattu useita yli 50 v. Ikärasismia ei ainakaan siellä ole.

Vierailija
125/128 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saadaan Orpo ja Vartiainen työnsyrjään? Eivät ainakaan ole metsätöissä eikä raksalla olleet. Tuskin nuorena heinätöissäkään?

Vierailija
126/128 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia tulee kyllä töihin, kun hommattu edullinen asunto.

Asunto täytyy olla, jotta pystyy töissä käymään.

Siis tarjotaan suomalaisille työ ja asunto ,kuten maahanmuuttajillekin.

Vierailija
127/128 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaan tukia, alkaa kiinnostaa.

Vierailija
128/128 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu Hesassa, mutta minun kotikaupungissa on jatkuvasti 700-800 työpaikkaa auki. Kyllä tämä johtuu myös nirsoilusta ja elämänhallinta ongelmista. Paikkoja on paljon ns tavallisiin töihin. Myyjistä on jatkuva pula, samoin kokeista. Myös varastotöihin, siivoojille ja teollisuuden tuotantotöihin on paljon paikkoja. Olen 55 ja nollasopparilla, töitä on ollut ihan mukavasti. Työpaikalle on on palkattu useita yli 50 v. Ikärasismia ei ainakaan siellä ole.

No minun kotikunnassa on 20 paikkaa auki. En pysty hakemaan yhteenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi