Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako pääkaupunkiseudulta muuttaa Tampereelle tai Turkuun?

Vierailija
27.03.2022 |

Mitä mieltä olette että olisiko kannattava siirto?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen hyvä puoli on myös se, että tänne hyväksytään kaikki mukaan. Sulatusuuni ja kaikkien kaupunki. Turussa syntyneenä tiedän ja olen kokenut kuinka nurkkakuntainen kaupunki se on. Kaikki pelaa suhteilla. Jos haluat töitä niin sun pitää tuntea oikeat ihmiset. Turussa on tähän liittyen negatiivinen lataus. Tottakai Tampereellakin suhteet vaikuttaa mutta pätevyys ratkaisee paikan saannissa aina. Tampereella on ihmisiä joka puolelta Suomea ja se näkyy positiivisena tekemisen meininkinä.

Silkkaa paskaa alusta loppuun tuo väitteesi.

Meniköntunteisiin? Jos olen asunut molemmissa kaupungeissa 25 vuotta niin taidan tietää asioista jonkin verran.

Noloa tuollainen "minä olen kuule niin vanha että minun väitteeni muuttuvat automaattisesti tosiksi".  Juntti ajatustapa että sikäli sovit kyllä tampereen kaltaiseen junttipesäkkeeseen.

Vierailija
42/51 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on tämä. Jos Venäjä hyökkää Suomeen, se saartaa Helsingin ja Turun ja haluaa Ahvenanmaan. Tampere on sisämaata ja sinne on hankala vihulaisen hyökätä. Tampereesta tulee silloin Suomen pääkaupunki. Lisäksi Tampereella on hienompi ratikka kuin helsinkiläisillä. Tampereella on myös loistava tarjonta maksullista seksiä. Kaupunki on boheemi ja vapaamielinen, rento ja kaikista Suomen kaupungeista selvästi kaunein ja paras. Turkulaiset.. äh.. nehän poltti oman kaupunkinsa aikoinaan eivätkä puolustautuneet venäläisiä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Tampereelle päästään ja Turkuun joudutaan. Muuten ihan ok mesta Turkukin, etenki kesäl.

Vierailija
44/51 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulta kannattaa muuttaa ihan mihin tahansa!

Vierailija
45/51 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaa paska koko kööri, niin helsinkiläiset kuin turkulaiset ja tamperelaisetkin. Haistakaa oikein iso paska

Vierailija
46/51 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on ihanteellisen käytännöllinen. Elämä täällä on uskomattoman helppoa, kätevää, kaikki arkiset jutut sujuvat nopeasti vaivattomasti ihannoinvain, jopa huomaamatta. Kuin eläisi jonkinlaisessa epätodellisessa kommunistisessa rakennelmassa tai siis kristallipalatsissa jossa johtajat ovat luoneet täydellisen järjestyksen jonka mukaisesti mikään ei voi ikinä mennä pieleen vaan kaikki aina joka hetki väistämättä toimii. Tosi outoa. Luulen että tämä on vain jokin illuusio tai harha tai sumuverho, ei tälläistä paikkaa voi todellisuudessa olla olemassa. Kenties minut on vain aivopesty uskomaan että kaikki on hyvin.

Turku on viihtyisä. Aina kun käyn siellä niin ihastun aivan täysillä ja toivon ettei minun ikinä tarvitsisi poistua sieltä. Minuun iskee romanttinen fiilis ja haaveilen koko sydämestäni että voisin viettää siinä fiiliksessä koko loppuikäni. Mutta enhän minä Turkuun muuta, koska silloinhan minun pitäisi astua pois täydellisestä toimivuudesta eli poistua Tampereelta. Tampere on kyllä täydellisen tylsä, aivan sairaalloisen uskomattoman tylsä, mutta myös täydellisen toimiva. En vaihda sitä Turkuun, vaikka viihtyisin siellä paremmin, koska siellä arki olisi vaikeampaa. Ja onhan sitä tietysti paljon Turkuakin romanttisempia ja viihtyisämpiä paikkoja, siis Euroopassa vaikkapa Pariisi, Praha, Budapest ja aivan koko Romania, mutta tsiisus sentään ne ovat myös uskomattoman epäkäytännöllisiä. En muuta niihin. Jos joskus onnistun vapautumaan Tampereen käytännöllisyydestä, niin lähden jonnekin minne lähteminen todella on sen arvoista. Eli kauas pois Euroopasta. Kenties vuoristoihin, kuten Andeille tai Himalajaan.

Niin, Helsinki? Siinä paikassa ei ole mitään käytännöllistä eikä mitään viihtyisää. Turha paikka. Helsinki tarjoaa oikeastaan vain opetuksen ja muistutuksen siitä että kannattaa olla kiitollinen että on missä hyvänsä muualla paitsi Helsingissä. Suunnilleen samoin kuin vaikkapa Lontoo, Moskova, Pietari, Berliini ja Bratislava.

Vierailija
47/51 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere on ihanteellisen käytännöllinen. Elämä täällä on uskomattoman helppoa, kätevää, kaikki arkiset jutut sujuvat nopeasti vaivattomasti ihannoinvain, jopa huomaamatta. Kuin eläisi jonkinlaisessa epätodellisessa kommunistisessa rakennelmassa tai siis kristallipalatsissa jossa johtajat ovat luoneet täydellisen järjestyksen jonka mukaisesti mikään ei voi ikinä mennä pieleen vaan kaikki aina joka hetki väistämättä toimii. Tosi outoa. Luulen että tämä on vain jokin illuusio tai harha tai sumuverho, ei tälläistä paikkaa voi todellisuudessa olla olemassa. Kenties minut on vain aivopesty uskomaan että kaikki on hyvin.

Turku on viihtyisä. Aina kun käyn siellä niin ihastun aivan täysillä ja toivon ettei minun ikinä tarvitsisi poistua sieltä. Minuun iskee romanttinen fiilis ja haaveilen koko sydämestäni että voisin viettää siinä fiiliksessä koko loppuikäni. Mutta enhän minä Turkuun muuta, koska silloinhan minun pitäisi astua pois täydellisestä toimivuudesta eli poistua Tampereelta. Tampere on kyllä täydellisen tylsä, aivan sairaalloisen uskomattoman tylsä, mutta myös täydellisen toimiva. En vaihda sitä Turkuun, vaikka viihtyisin siellä paremmin, koska siellä arki olisi vaikeampaa. Ja onhan sitä tietysti paljon Turkuakin romanttisempia ja viihtyisämpiä paikkoja, siis Euroopassa vaikkapa Pariisi, Praha, Budapest ja aivan koko Romania, mutta tsiisus sentään ne ovat myös uskomattoman epäkäytännöllisiä. En muuta niihin. Jos joskus onnistun vapautumaan Tampereen käytännöllisyydestä, niin lähden jonnekin minne lähteminen todella on sen arvoista. Eli kauas pois Euroopasta. Kenties vuoristoihin, kuten Andeille tai Himalajaan.

Niin, Helsinki? Siinä paikassa ei ole mitään käytännöllistä eikä mitään viihtyisää. Turha paikka. Helsinki tarjoaa oikeastaan vain opetuksen ja muistutuksen siitä että kannattaa olla kiitollinen että on missä hyvänsä muualla paitsi Helsingissä. Suunnilleen samoin kuin vaikkapa Lontoo, Moskova, Pietari, Berliini ja Bratislava.

PS. Jos välttämättä tahtoisin löytää Euroopan sisältä täydellisen asuinpaikan jossa yhdistyy viihtyisyys ja käytännöllisyys, niin: Wien. Se on kuin Tampere+Turku paitsi että vielä parempi. Varmaan koko Itävalta. Ehkä myös Sveitsi, mutta en viettänyt siellä tarpeeksi aikaa että osaisin varmasti tehdä tuon arvion. Melkein kaikki muut kaupungit ja maat ovat kompromisseja eli pitää valita jompikumpi eli viihtyisyys tai käytännöllisyys, paitsi tietysti lukemattomat surkeimmat kaupungit ja maat kuten Helsinki joissa ei saa kumpaakaan.

Eikä Wieniin kannata muuttaa koska samalla vaivalla poistuu kauas koko Euroopasta jonnekin kauas missä asiat ovat ihan oikeasti hyvin. Ei vain "käytännöllinen viihtyisä järjestely" vaan oikeasti hyvä elämä.

Vierailija
48/51 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa asunnon Treelta tällä hetkellä. Mutta rakentamisessa kestää vielä, ennen kuin tulee uusia ja myös lähikuntiin. Pienituloisten voi olla hankala löytää asuntoa koska hinnat nousivat, ellette pyydä poliitikkojen katsovan uudelleen hinta-asioita. Pieniin kuntiin 25 000 asukasta tarvittaisi myös rakentamista keskustan ulkopuolelle ja keskustaan, osa rakennuskannasta on mennyt huonoon kuntoon, joku yrittää muka niitä vielä remontoida vaikka homeessa. Rauma meren rannalla voisi haluta myös uusia asukkaita, jolloin siitä tulee elävämpi, toimiva. 

Vierailija
49/51 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin muuttaa Tampereelta Turkuun, kun työnantaja tarjosi tällaista mahdollisuutta jokunen vuosi sitten. Sitten tajusin, että siellä hiihtokausi on onnettoman lyhyt, niin en sitten muuttanut. Turussa on kyllä todella hieno uimahalli! Tampereella joka hallissa saa polskia jonkun jalat suussa.

Vierailija
50/51 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja m a m u j a on otettu Turkuun aivan järjettömän paljon. Voisi luulla olevansa Bagdadissa kun siellä kävelee.

Kaksi isommassa luokassa olevaa, Suomen kauneinta merenranta kaupunkia on pilattu juuri tästä syystä. En voisi koskaan muuttaa näihin. Asun sen verran pienemmässä kaupungissa, että se ei laumasieluja kiinnosta. 

Vierailija
51/51 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Turkulaiset sisäänpäin lämpeeviä ja se murre, hyijyi. Tampereella asunut kuus vuotta, ei tästä oikein pääkaupungille oo kilpailijaks. Maakunnista tuppaa kaikki urpot tänne sikailemaan ja aseman seutu on aivan jäätävää. Jos rahassa löytyy ja on varaa asua ranta-tampellassa tai pyynikillä, niin ehkä sitten. Helsinki silti paras, sinne aion muuttaa kohta takasin. Parempaa kulttuuria, parempia ravintoloita, enemmän fiksuja ihmisiä.