Kummien valinta
Ei ole vielä lapsi tuloillaan, mutta pohdin jo kummivaihtoehtoja. Millä perustein te olette valinneet kummit lapsillenne tai miten tulette valitsemaan?
Jos sinulla on/olisi kaksi sisarusta (tai vaikka useampi), joiden kanssa olet/olisit hyvissä väleissä ja aktiivisesti tekemisissä ja suunnitelmissasi olisi ainakin kaksi lasta, niin kumpaa (ketä) pyytäisit ensimmäiselle kummiksi? Tai millä perustein valintasi tekisit, jos siis ehdottomasti haluaisit heistä lapsiesi kummeja?
Ehkä hieman sekavaa, toivottavasti joku tajusi..
Kommentit (8)
Hmm... Itsellä esikoinen syntymässä toivottavasti lähipäivinä ja kummiasiat myös vähän mielessä.
Ketään ei ole vielä päätetty, mutta luultavasti pyydetään miehen siskoa puolisonsa kanssa ja minun toista veljeä. Miehen siskon perheen kanssa ollaan läheisiä ja paljon tekemisissä ja lisäksi ollaan kummeja heidän kahdelle lapselle (minä toiselle, mies toiselle)
Minulla on kaksi veljeä, joista toisen lapsen kummeja olemme mieheni kanssa, mutta en tiedä pyydetäänkö häntä vai sitä jonka kanssa ollaan ehkä enemmän tekemisissä. Tällä veljellä ei ole lapsia, mutta kummilapsia tuntuu olevan siitäkin edestä joten mietitään varmaan halutaanko tätä veljeä rasittaa enää kummilapsilla. Periaatteessa voisi aloittaa siitä vanhemmasta veljestä ja pyytää toisen sitten mahdollisen seuraavan lapsen kummiksi.
Lisäksi miehellä on vielä kolme muuta sisarusta jotka olisivat myös hyviä valintoja sekä meillä molemmilla on yhdet rippikoulun käyneet kummilapset joita voisi harkita myös kummiksi.
Mutta lähdetään kuitenkin siitä, että ketään ei pyydetä kummiksi "koska on pakko" vaan pyydetään ketä halutaan.
Tällä viisaudella mikä minulla nykyään on, ei sukua kummeiksi... esikoisella on meidän vanhempien sisarukset ja he ovat ihan eniten pihalla lapsen elämästä, kahdella muulla lapsella on perhetuttuja ja he ovat lasten elämässä ihan koko ajan mukana.
kummivaihtoehdot seinälle ja tikkaa heittämään! tuskin toinen ottaa nokkiinsa jos toisesta tulee kummi ensimmäiselle ja itse ns. joutuu odottamaan omaa vuoroaan. onhan hän silti lapselle eno tai täti, kumpaa sukupuolta sisarus nyt onkaan. oletan siis ap:n olevan nainen, siksi eno eikä setä.
Kannataa kysyä etukäteen, onko ajattelemallasi ihmisellä ylipäätään kiinnostusta ryhtyä kummiksi. Jos vain täräytät: "Olemme ajatelleet sinua Netti-Spiruliinan kummiksi", lahja-automaatin roolista on tuskaista kieltäytyä.
Entä, jos sisarukset ja kaverit eivät kuulu kirkkoon?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 13:16"]Kannataa kysyä etukäteen, onko ajattelemallasi ihmisellä ylipäätään kiinnostusta ryhtyä kummiksi. Jos vain täräytät: "Olemme ajatelleet sinua Netti-Spiruliinan kummiksi", lahja-automaatin roolista on tuskaista kieltäytyä.
[/quote]
Tiedän, että molemmat sisarukseni haluavat kummilapsia, molemmilla on entuudestaan yhdet ja olen myös kuullut että useampikin kunnia on suotavaa. Kieltäytymisvara löytyy kuitenkin, ei tässä nyt kohtuuttomia kuitenkaan olla :)
Ja joku kysyi myös kirkkoon kuulumisesta, niin minun tapauksessani kirkkoon kuulutaan. Toisella omista kummipojistani on myös pari "pakanakummia", joiksi he siis itse itseään nimittävät. Eivät kuulu kirkkoon mutta ovat tavallaan kummeja, en tiedä onko sellaiselle omaa nimitystä..?
- AP
Erotkaa kirkosta niin ei tarvi turhia miettiä.
Valitse kummimmat.