Suositellaan hyvää sateenkaarikirjallisuutta!
Haluaisin suorittaa tänä vuonna sateenkaarilukuhaasteen, onko muita? Suositellaan tässä hyväksi todettua sateenkaarikirjallisuutta!
Kommentit (63)
Miksi aloitus on saanut useita alapeukkuja? Päiviräsästen palvontamenot ohi tältä päivältä?
Lasten Raamattu, siinä on kannessa sateenkaari muistaakseni.
Tiina Tuppuraisen kirjat Kuvittelen sinut vierelleni ja Hänen valtansa alla. Eppu Nuotion Maggie ja minä.
Tony Halme - Jumala armahtaa, minä en
Vierailija kirjoitti:
Lasten Raamattu, siinä on kannessa sateenkaari muistaakseni.
Tämä! 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edouard Louis on rehellinen ja tosi. Nuo muut aika teennäisiä.
Onko sun mielestä myös Meresmaan ja Terentjevan kirjat teennäisiä? Kirjailijat kuuluvat itse yhteisöön...
Kuin myös Waters.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloitus on saanut useita alapeukkuja? Päiviräsästen palvontamenot ohi tältä päivältä?
Antaa niiden purkaa ahdistustaan.
Vierailija kirjoitti:
Jonas Gardellin koko tuotanto
Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin. Vahva suositus!
Vierailija kirjoitti:
Maria Carolen Tulen tyttärissä sateenkaaresta ei tehdä mitään numeroa eikä se tunnu päälleliimatulta. En lue yleensä sellaista kirjallisuutta mutta tuosta pidin.
Sain juuri tämän kuunneltua. Oli ihanan helppoa ja miellyttävää kuunneltavaa.
William S. Burroughsin tuotanto.
Ei lumihiutaleille, vaikka lumiaihetta sivutaankin.
Huoh, kirjoitin pitkän kommentin joka ei sitten mennytkään läpi... Tiivistetysti sitten: Siiri Enoranta käsittele paljon näitä aiheita kirjoissaan, esim. Nokkosvallankumous on kirja jota usein suositellaan. Hänen kirjansa ovat fantasiaa, itse en ole niitä juuri lukenut sillä tyyli ei napannut, mutta kannattaa koettaa!
Maria Turtschaninoff on oma suositukseni, Anache oli kirja joka teki muhun vaikutuksen. Siinä käsitellään sukupuolta ja sukupuoliristiriitaa todella oivaltavalla tavalla, joka on myös uskottavaa teoksen maailman kanssa. Sijoittuu kuvitteelliseen maailmaan ja kertoo nomadiheimosta siellä. Turtschaninoff on profiloitu nuortenkirjailijaksi, mutta omasta mielestäni hän on todella taitava kirjoittamaan ja kirjoissa on aika rankkojakin juttuja mukana, sopii mielestäni hyvin myös aikuiselle lukijalle.
Usein ongelmana sateenkaarikirjoissa on, että ne on suunnattu nuorille (=usein huonosti kirjoitettu) ja sateenkaariteema tuntuu päälleliimatulta. Turtschaninoff on piristävä poikkeus tässä, muutenkin fantasia- ja scifikirjallisuudessa sukupuoli- ja seksuaalisuusteemoja käsitellään usein luovemmin. Ihan jo Ursula Le Guinin kirjoissa löytyy tällaisia kirjoja, mutta ei niitä ole brändätty sateenkaarikirjallisuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Huoh, kirjoitin pitkän kommentin joka ei sitten mennytkään läpi... Tiivistetysti sitten: Siiri Enoranta käsittele paljon näitä aiheita kirjoissaan, esim. Nokkosvallankumous on kirja jota usein suositellaan. Hänen kirjansa ovat fantasiaa, itse en ole niitä juuri lukenut sillä tyyli ei napannut, mutta kannattaa koettaa!
Maria Turtschaninoff on oma suositukseni, Anache oli kirja joka teki muhun vaikutuksen. Siinä käsitellään sukupuolta ja sukupuoliristiriitaa todella oivaltavalla tavalla, joka on myös uskottavaa teoksen maailman kanssa. Sijoittuu kuvitteelliseen maailmaan ja kertoo nomadiheimosta siellä. Turtschaninoff on profiloitu nuortenkirjailijaksi, mutta omasta mielestäni hän on todella taitava kirjoittamaan ja kirjoissa on aika rankkojakin juttuja mukana, sopii mielestäni hyvin myös aikuiselle lukijalle.
Usein ongelmana sateenkaarikirjoissa on, että ne on suunnattu nuorille (=usein huonosti kirjoitettu) ja sateenkaariteema tuntuu päälleliimatulta. Turtschaninoff on piristävä poikkeus tässä, muutenkin fantasia- ja scifikirjallisuudessa sukupuoli- ja seksuaalisuusteemoja käsitellään usein luovemmin. Ihan jo Ursula Le Guinin kirjoissa löytyy tällaisia kirjoja, mutta ei niitä ole brändätty sateenkaarikirjallisuudeksi.
Tosi hyvä kommentti, kiitos!
Pajtim Statovcin kaikki kolme kirjaa.
Madeline Miller - Akilleen laulu
"Kertoo kahdesta Troijan sotaan osallistuneesta myyttisestä sankarihahmosta ja varsinkin heidän välisestään salatusta rakkaudesta."
Todella koukuttava ja kauniisti kirjoitettu teos.
Onko sun mielestä myös Meresmaan ja Terentjevan kirjat teennäisiä? Kirjailijat kuuluvat itse yhteisöön...