***JOULUNTÄHTÖSTEN tiistai tuikkeet***
kun menee myöhään nukkumaan voi herätä aikaisin...
Huomenta tähtösille, t. Heini yöpalalta
Kommentit (37)
Olipas hurja tarina!
Onneksi saivat kuitenkin tilanteen rauhoittumaan ja saatte kerättyä masupäiviä.
Muistathan nyt lepäillä kunnolla!
-mm-
....katsotaan saako mun huoneen ovi nyt olla kiinni ja puhelin hiljaa niin saisin hiukan kommentoitua näitä kirjotuksia...
-mm- olipa hyviä uutisia :)) hop hop istukka ylös vaan *kannustaa* Minulla toinen raskaus päättyi sectioon ja paraneminen oli todella hidasta esikoisen alatiesynnytykseen verrattuna. Tsemppaan mukana jotta alatie mahdollinen :))
Mamma: aikamoista menoa ja meininkiä siellä onkin ollut :// Nyt sitten vaan " RepoRangaksi" sohvan pohjalle ja ottaan rauhallisesti.
Tosiaan, noista nla käynneistä: mulla on kuukauden välein polilääkäri ja kuukauden välein nla eli kyllä siitä kahden vkon välein tulee muuten mutta noissa lääkärikäynneissä ei mittailla Hb, RR, Sf ym. ollenkaan :((
Siellä vaan ultrataan ja lääkäri hymisee kun RR-arvot on pysyny hyvinä.
Koskas muuten tehdään sisätutkimuksia?? Ei mulla vaivoja ole, mutta silti olis kiva tietää kohdunkaulan ja -suun tilanne..
Mulla on tota vasemman pakaran iskias-vaivaa nyt ollunna ja nlatäti kehotti hakemaan fysioterapiasta semmosen tukiliivin. Tyhmänä nyt kysyy: tuleeko se vaatteitten päälle näkyviin vai alle piiloon? :o
Jee jee, äippäpakkauksen postiosoitekortti oli saapunu laatikkoon kun ruokiksella kotona piipahdin :)) Tänään pääsee hypistelemään kaikkia tavaroita :))
Tjaah... kaipa teen vielä hiukan töitä...
Kuulemisiin hyvät maharintamasisaret :))
No niin jospa nyt toimis,olen viime aikoina monesti kirjoittanut ja teksti hävinnyt taivaan tuuliin.Nyt onnistuin vaihtaan nimimerkin:eli oon entinen Jotto.
Paljon on joulukuisia liikkeellä,mukava lukea kuulumisia.Itse kävin eilen neuvolalääkärillä.Ja nyt ne pelätyt verenpaineet oli lähtenyt vähän nousuun 136/76.Tähän asti ollutkin tosi hyvät.Mulla siis ekassa raskaudessa raskausmyrkytys ja poika sektiolla syntyi rv 34.Edellisessä raskaudessa paineet alkoi nousta rv 25 jonka jälkeen jouduin käymään viikottain neuvolassa ja seuraamaan pissan valkuaista kotona.Kuitenkin se raskaus sujui ok ja lapsi syntyi rv 39.Nyt kyllä tympäsee jos nuo taas alkaa olla korkeita lukemia...Viikon päästä seuraava käynti.Jospa ne pysyis aisoissa,eikä ainakaan valkuaista ilmaantuis.
Sitte jäi vähän mietityttään kun lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi että raivotarjonnassa on,että pää tuntuu sormeen.Muuten oli paikat kiinni ja kiinteät.Siis onko se vauva jo niin alhaalla??Onko muilla vastaavaa?En oikeen osaa ajatella onko maha alhaalla,mutta edellisessä raskaudessa joskus rv 34 tuntunut pää.
Omaa vointia:joku kirjoitti issias kivusta.Mulla sitä ollut kans jo monta viikkoa ja samaten ollut aikasemmissakin raskauksissa.Alaselästä oikealta puolen tosi kipeä,ja oikea jalka puutuu välillä.Liikkuminen tosi tuskallista välillä.Mutta tuttua vaivaa,tiesin oottaakin.Vitsit ku alkais tuo kuopus kävelemään niin ei tarvis sitä niin paljo nostella.Nyt ikää 1v4kk.Esikoinen lähti 1v5kk käveleen.Neiti kyllä kiipeää joka paikkaan ja puhuu ku mikäkin,mutta ei kävele muuta kuin tukea vasten...No kunhan ennen uutta vauvaa.
Mulla painoa tullut n.6kg tähän mennessä.Sf mitta oli eilen 23.Tosi paljon vähempi mitä edellisestä oli näillä viikoilla.Joku siitä täälä kyselikin.Ja itekin jouduin viime raskaudessa käydä sen takia kun sf meni yläkäyrän ulkopuolella,niin äitipolilla ja sokerirasituksessa.Mutta eipä niissä mitään ollut.Ja se sf-mitta ei kyllä todellakaan kerro vauvan painoa.Riippuu niin täysin mittaajasta,äidin ruumiin rakenteesta ja miten päin vauva sattuu olemaan.Mulla edellinen painoi 3430g vaikka sf huiteli koko ajan omalla käyrällä.No se siitä.
Aamulla oltiin lasten kans monta tuntia puistossa muitten äitien ja lasten kans.On siel kyllä jo vilposta,lapsilla oli sormet niin jäässä ku tultiin.Täytynee alkaa enemmän pukemaan.Ois ihana käydä vähän lehtiä yms keräämässä metsästä.Sais tehtyä kaikkia ihania koristejuttuja.
Joulua ja vauvaa oottelen kovasti.Mitään ei tarvi vauvalle ostaa,kaikkea on.Niin paitsi toppahaalari 62cm ostan ja lipasto vaatteille.
Mitähän kultsille kuuluu?
Mukavaa ja raikasta päivän jatkoa kaikille!
tpt 28
Hetken olet poissa koneen äärestä ja tekstiä on tullut iso pino.
mm. olipas hyviä uutisia ultrasta :o) nyt vaan pidetään peukkuja et istukka jatkais siirtymistä.
Hieman hymyilytti kun luin tosta actimellista, juuri sitä itsekin join.
Kävimpä tos apteekissa täydentämässä rennie varastoa ja samalla ostin sitä pukama voidetta, mut sit huomasin et oli mies myyjä kassalla.. pakko oli piilotella hyllyjen välissä niin kauan et nais myyjä vapautui. Kovin on arka asia nua pukamat :)
Hui mikä supistelu reissu sielä oli jollakin ollut.. onneksi saivat ne loppumaan. Nyt vaan sit ottaen rennosti.
Itse siis olin hoitamassa asioita: kela, optikko, työpaikka yms. sit piti etsiä perjantaille jotain nätimpää vaatetta. Olis miehen työpaikan edustus kemut ja farkut tai verkkarit ei kuulemma käy.
Paino galluppia: itsellä on tullut n. 7kg ja kovasti kadehdin kaikkia vähemmän saaneita, mut kun suklaa ja ruoka on niin hyvää!!!!!!
Sit kukas sitä huolta kantoi siitä lapsen tervydestä, ko. pelko ei ainakaan vielä ole tullut. Ehkä pelkään enemmän et lapsi kuolee vielä jostain syystä.. mut eiköhän tuo toinenkin pelko vielä valtaa mielen. Mut olkaamme reippain ja luottavaisin mielin et kaikilla menee asiat hyvin ja saamme suloisia terveitä tonttuja koko porukka.
nefili
Koskee hieman " alapäätä" ..tai on ollut hieman arka jo paripäivää. :/ Johtuuko tämä siitä, että baby on potkinut siihen suuntaan? (istun vielä koko päivän tietokoneen äärellä, joten muksu ei varmaankaan pääse kovin tiuhaan vaihtamaan asentoa?)
Tavanomaisilta liitoskivuilta tämä ei ole ihan tuntunut.
Onko muilla ollut tällaista?
T. Tirppis
Tervetuloa vaan uusille. Kiva kun porukka kasvaa! JOLANDERILLA onkin la mun synttäripäivänä...
NEFIILILLE tuosta myrkytyksestä vielä. Joo, mulla oli se esikoisen kanssa. Tosi negatiivinen kokemus, kun se pääsi etenemään tosi vakavaksi ennen diagnoosia rv32. Kakkosen kanssa ei ollut mitään ongelmia, joten olin tuudittautunut tässä raskaudessa juuri siihen, että ei se enää uusi--kunnes sitten alkoi oireita ilmaantumaan niin iski paniikki. :o) Mutta kuten sanoin, nyt onkin jälleen parempi olo, eli toivoa on! Toivottavasti sullakin, JOTTO pysyy vp:t sun muut kurissa!
Toivottavasti IITULIN ajatukset lapsen terveydestä hellittää. Ilkeää, jos rupeaa kovasti vaivaamaan mieltä. Siitä pitää kuitenkin vielä mainita, että toivottavasti vauvasi nukkuu yhtä hienosti kun yhteisen tuttavamme neitonen! :o) Hänhän onkin oikein unelma vauva!
TIRPPANALLE kovasti tsemppiä muuttoon. Meilläkin on vielä REMPPA etenkin vauvan huoneen kohdalla ihan kesken.... Ja siitä syystä vauvan vaatteet vielä ihan varastossa, eikä mitään ole tullut laitettua paikalleen, pestyä, eikä muutenkaan hypisteltyä... Noh, kehto on meidän makkarissa (tosin ei käyttövalmiina kuitenkaan vielä), eli siellähän sen pikkuisen ois määrä ainakin alkuun nukkua, että saan öisin helposti kaapattua viereen kun nälkä iskee kuitenkin moneen kertaan yössä! Mutta, mutta... Toiveissa ois saada se huonekin kuitenkin kuntoon. Tapetit on revitty ja kattolaatat samoin. Pitäis vaan tosissaan nuo seinät ja kattokin oikein kunnostaa ja lattia (koko yläkerrasta) hioa sekä lakata. Eli ei ole pelkästä maalauksesta valitettavasti kyse... :o( Plaah...
Hyviä uutisia neuvolasta MUTTER-MOMMY, SONETTE ja RAUPOTAR! Mulla tihentyneet nuo käynnit nyt, eli kahden viikon välein käyn, lähinnä kuitenkin siksi että seurataan tuota verenpainetta. Täällä on käytäntönä yleensä että rv32 saakka kerran kk, sitten kahden viikon välein muistaakseni tuonne rv36 saakka, ja sitten viikottain. Ja yli jos menee, niin sitten muistaakseni pari kertaa viikossa stressi testissä.
MAMMA016 no voihan sentään! Onneksi on vauva pysynyt vielä kuitenkin yksiössään. Otathan rennosti, ja pysyt paljon pitkällään! Hyvillä viikoilla jo ollaan kaikki, mutta voimahaleja sinulle kuitenkin! Pelottavaa tuollainen on sekä itsellesi, että miehelle. Pidäthän meitä ajantasalla tapahtumissa, jos vaan suinkin kykenet. Olet ajatuksissa!
Gallupista: Painoa kertynyt jo reilusti 10+
No niin, johan on tekstiä kertynyt! Pitkiä pinoja vaan loppuviikollekin, arvon sisaret!!
UM tänään tasan 30 (enintään 9vkoa H-hetkeen!)
Tyttöfiilistelijät:
aliisa07
Gaudia
Haikara71
jouluodotus
Lucy.
marijohanna77
nefili
Tinuri
USAmama*
Poikaoloiset:
Heini06*
Ilmalaiva*
Keinuhepo
Kukka75
Kultikutri-tyttö syntynyt!
Mariina-84
Nesselia
OUHJ*
Pikkusisko*
Päivikki74
RauPotar
StayAtHomeMom
Tuuti73
White80 (x2)
äitikuu
Ultrassa " selvinneet:"
Bambi3-tyttö
Heini06-tyttö
joulunlapsi-tyttö
mamma016-tyttö
Mire88-tyttö
nefili-tyttö
Pikkusisko-tyttö
Ronyn-tyttö
Tirppana24-tyttö
Usamama-tyttö
äitikuu-tyttö
Ilmalaiva-poika
OUHJ-poika
Pimmi84-poika
Piukula83-poika
Sonette-poika
Teppis-poika
viliweera-poika
äitikuu-poika
Jo viikkoja sitten ultrassa selvisi, että meille tulee POIKA
-mm-
ja hehkuttamaan näitä Carriwellin Comfort Bra -pehmoimetysliivejä! Ihan älyttömän mukavat päällä, tuskin jäävät pelkkään yökäyttöön (mihin näitä siis suositellaan, koska näissä ei ole varsinaisia luukkuja imetystä varten) ja taidan tilata ainakin toiset. Rinnat alkavat olla jo sen verran aristavat etten enää tavallisia liivejä pysty käyttämäänkään, ei siis kaaritukia ei pitsejä painamaan, kiitos! Päiväkäyttöön pitää hankkia sitten parit luukulliset liivit, yhdet käyttökuntoiset kun on vielä esikoisen imetysajalta tallella.
Ja toinen asia, huhuu, missä olet PÄIVIKKI??? Toivottavasti ei vielä ole syntynyt toista jouluntähtöstä..! Ilmoittelehan itsestäsi sieltä sairaslomalta jos olet yhtenä kappaleena, kuten toivomme :) Ihan tässä ryhtyy huolehtimaan jos joku aktiivinen kirjoittaja katoaa :)
Pinoa kasvatti taas Tinuri
Eipä oo aikoihin tullu kirjoteltua, kun mun kone jekkuilee näiden vauvalehden sivujen kanssa. Hyvin ollaan kuitenkin voitu. Ylihuomenna, torstaina olis lääkärineuvola. ja sitten käynnit jatkuukin 2viikon välein. Sokerirasitustestissä kävin 3viikkoa sitten ja arvot oli normaalit.Painoa mulle on tullu viime neuvolaan, josta on pian 3viikkoa 6kg, ja varmaan taas on tullu kaksi lisää...
Esikoinen tärppäsi ekasta kierrosta niin kuin tämä toinenkin. Keskimmäinen oli ns. vahinko,joten hänkin tärppäs kerta heitolla. Onko muuten muilla lapset syntyneet kaikki samoihin aikoihin vuodesta?Meillä on tytöt kumpikin marraskuussa ja skorppioneja ovat, ja tästä tulee kaiketi jousimies tai vesimies. Oishan se tapaus, jos tämä kolmonenkin päättäis marraskuussa jo syntyä.
tintti 28+5
... kipaisin hakemassa äippäpakkauksen ja olin hiukan pettynyt :/ onko sitä karsittu paljonkin sitten v. -96 kun tuntui aika olemattomalta... vai onko mun fiilikset näin kolmannessa raskaudessa sitten niin erilaiset kun esikoisesta?! Onhan se kuitenkin mahtavaa tuo koko pakkausjuttu, ei vaan muilla, läl läl lää :))
USAMAMA: miten siellä mahdettaisiin suhtautua kun perusjenkeille kertoisit että täällä vauvoja nukutetaan pahvilaatikoissa :))) hih hih..
Ja tilaa muillekin...
Ja tervetuloa uusille minunkin puolesta! Peukut on pystyssä Mutter..., jotta istukka siirtyisi ylöspäin. Tsemppiä teille joilla hankalaa! itsekkin kun osin niihin kuulun... Issias oikealla puolen minullakin ollut vaivan jo jonkin aikaa. Tosi ilkeä kun ei oikein aina liikkeelle pääse. Supistelut jatkuu entiseen malliin, onneksi eivät kuitenkaan aivan yhtä kipeitä.
Hauska juttu muuten, kun nousin sohvalta ja samalla huokaisin syvään kun kankku oli jumissa, niin tyttö (kohta 5v) hätääntyneenä; Voi,voi supisteleeko? Eli ilmeisesti meillä on puhuttu supisteluista ;)
Painon noususta, minulla tullut 2 kg, eli olen tosi tyytyväinen. Tosin voihan se ottaa loppua kohti spurtin....
Saa nähdä näkeekö meidän nyytin sukupuolta lainkaan ennen synnytystä. Olen kysynyt joka kerta kun on ultrattu ja aina on jalat olleet ristissä. Eli taitaa olla ujopiimä...
Hermot meinaa olla tosi kireällä vanhempien lasten kanssa! Välillä tuntuu, että vois vaikka hermolomalle lähtä vähäksi aikaa. Sitten taas omatunto illalla kolkuttaa...
Kasvatellaanpa Sf-mittoja ja kirjoitellaan kuulumisia!
Jouluodotus 28+5
Nyt kylläkin naama punaisena, kun tässä uudessa on koneessa on ihan sikatyhmät nappulat. Että kylläpäs hävettää;)))
Monenlaista galluppia on kyselty ja vastaan nyt muutamaan minkä muistan. Eli miehen kanssa on oltu ihan kersasta asti yhdessä ja nyt on neljäs lapsi tulossa. Tavattiin nuorisotilalla, eli siis toooosi kersasta;) Raskaaksi oon tullut joka kerta vähän hävettävän helposti, kun kaveripiirissä on ollut paljon hämminkiä raskautumisasioissa.
Oman navan ympärillä kait tämä elo melkein pyörii, saikulla oon ollut jo hyvän aikaa ja oon äippälomaan asti. Supistelee vähän turhan herkästi ja paikat on pehmenny. Lisäksi on niitä surullisen kuuluisia liitoskipuja... Ens viikolla ois taas lääkäri. Ultrassa oon käynyt usein yhden tutkimuksen puitteissa, mutta vielä ei ole tietoa kumpi on tulossa.
Kiitos vielä kaikille tervetulotoivotuksista!
Kerkkis ja masu 27+5
Uusi viikko taas jo alkanut ja 31 vkoa täynnä(eilen)..aika on minusta mennyt ihan hirveen nopeesti. Odotus siis.
Työt alkoivat eilen taas kolmen viikon sairasloman jälkeen, ja myönnettävä on että kyllä voisin olla äitiysloman alkuun asti kotona. Nyt on supistellut eilen ja tänään taas oikein kunnolla ja vauva painaa alas. Alavatsa on myös ihmeellisen kipeä. Mutta jos tämän viikon ja ensi viikon vielä jaksaisi ja sitten onkin syysloma...täytyypi katsella.
Galluppia oli taas liikkeellä: Ensimmäistä tehtiin miltei puolitoista vuotta, toinen ja kolmas tärppäsi heti, mutta tämä neljäs antoi odottaa itseään, tosin olihan siinä niitä rankkoja kokemuksia kun enkelipoikamme kuoli.
Muuten ei täällä kummempia kuulu. Pimeetä on jo kovin ja syksyisen sateista.
elmersson 31+1
Galluppeihin vastailen pikaisesti: Painoa ei oo tullu lähtöpainoon verrattuna yhtään, mutta alimpaan painoon noin 8 kiloa... Eli alkuraskauden aikana paino tipahti 8 kiloa ja nyt on tullu saman verran takaisin, mutta eipä enempää tarvis tullakkaan kun painoindeksi oli 27 paikkeilla ennen raskautta... Nyt ei vaan osaa vahtia syömisiä kun suklaata ym herkkuja tekee mieli koko ajan ja muutenkin tulee syötyä mitä sattuu milloin sattuu. Jos ei saa sitä mitä haluaa, niin hermot alkaa kiristyä uhkaavasti =)
Meilläkin raskautuminen tapahtui suht helposti... Syksyllä tulin raskaaksi kolmannella kierrolla pillereiden jälkeen mutta se todettiin tuulimunaksi joulukuussa. Myös nyt keväällä taisin tulla raskaaksi kolmannella kierrolla (tai toisella) ja nyt pitäisikin tulla vähän iloisempi joulu =)
Vaivoja ei oikeastaan muita kun lievät iskias-tyyppiset kivut ja ylivilkas vauva =0 Hankalaa istua luennoilla kun maha hyppii ja pomppii jatkuvasti =)
Nyt alan lukemaan edellisiä pinoja kun en oo ennättäny koneelle taas vähään aikaan. Mullakin torstaina neuvola ja ens viikon keskiviikkona pääsee näkemään taas pienen ultrassa.
pimmi 31+4
Täällä matti myöhänen vielä ehtii kirjoittelemaan. Eilen piti tulla mutta tipahdin itsekin kun nukutin tyttöä ja oli kyllä hokit niin sekasin kun heräsin lattialta sängyn vierestä että kömmin suoraan nukkumaan.
Gallupeista mitä muistuu mieleen niin meillä raskautuminen esikoisesta kesti n. puoli vuotta. Marraskuussa 04 jätin pillerit pois ja toukokuussa plussasin. Tämä raskaus alkoi heti ekasta kierrosta. Tammikuussa 06 jäi pillerit ja helmikuun viiminen päivä oli plussa.
Olo ollut suht ok. Meillä vauhtia pitää yllä 1v8kk esikoistyttö ja keskeneräinen taloprojekti. Välillä ei tahdo muistaa että on raskaana kun touhua riittää. Apua musta raksalla ei ole muuta kuin ruokahuollon merkeissä. Illalla kun rauhottuu itse niin massussa alkaa sellanen meno että oksat pois. Pikkarainen muistuttelee itsestään.
Painosta oli vielä, mulla taitaa olla kaiken kaikkiaan tullut 8 kg. RR kokoajan alhaalla kuten myös hb. Pissat olleet puhtaat ja sf mitta tais olla 26. Muutaman viikon päästä vielä ultra koksissa kun tarkkailevat vauvan napanuoran virtauksia kun mulla toi rr niin alhainen että välillä sydän lyö tuhatta ja sataa ja pyörryttää. Mut viimeeksi kaikki oli ok. vaikka mun olo menee huonoksi niin vauvaan se ei onneksi vaikuta.
Jaahas, tulipas tarinaa. Jospa huomenissa ehtisin aiemmin mukaan. Tosi kiva että on näin paljon samassa tilassa olevia niin ei tarvi tuolle miehelle kokoajan papattaa :)
nyt satsumien kimppuun
ss rv 31+1
mutter-mommy:
Jos ei nyt ihan sentään +9...
Eli viikot on siis 28+6.
Niin, mullakin kyllä vauva istuskelee jalat pepun alla, eli tällä hetkellä on jalkatarjonta.
Lääkäri kyllä sanoi, että ehtii vauva kääntymään vielä monta kertaa ennen kuin laskettuaika koittaa.
-mm- ja Pikku poju (istuskellen ja potkien kohdunsuuta.. josko potkis samalla istukkaa ylös päin?)