12v heitti suuttuessaan tahallaan muumimukin lattialle
Sellainen aamu. Kehtasinkin kysyä tytön suunnitelmia. Olisihan minun pitänyt ymmärtää, että hän haluaa murjottaa rauhassa. Olihan tuossa jo syytä rikkoa pikkusiskon muumimuki. Voi elämän kevät.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoititko lapsen tunteita? Vai onko kyseessä erityislapsi eli sanoittaminen ei auta?
Mielenkiinnosta kysyn, miksi erityislapsen tunteita ei voisi sanoittaa?
Voi sanoittaa, mutta sillä ei yleensä juuri ole tehoa. Erityislapseksi diagnosointi lähtee yleensä juuri siitä havainnosta, että tuetaan lapsen tunnetaitoja, mutta tunnetaidot eivät silti havaittavasti parane, eli lapsen rajattomuus jatkuu sanoittamisesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en ymmärrä: aikuiset ihmiset keräilevät muumimukeja.
Minä katson mun miehen kanssa joka lauantai- ja sunnuntaiaamu televisiosta muumeja. Ollaan 28v ja 30v. Onko niissä muka joku ikäraja? Kerään myös muumimukeja.
Mitään sanonut telkkarin muumiohjelmista, vai nolottaako sua niitten katsominen kuitenkin, kun nostit tähän, ja tyhmiä kyselet?
Silität päätä niin ettei jää tukkaa....
Anna sille nokkamuki käyttöön ja sano että saa aikuisten mukin kun osaa käyttäytyä kuin aikuiset.
Oletko sellainen raivostuttava jankuttajaäiti, jolta ei saa hetken rauhaa, kun heti herättyä pitää olla tilittämässä äidille päivän suunnitelmat ja aikataulu, tai muuten laiskottelee? Ja jos uninen teini haluaisi hetken istua aamupalalla ihan hiljaa ja rauhassa, niin alkaa mäkätys siitä miten hän "teineilee"? Tuleepa rakkaita muistoja mieleen omilta teinivuosilta. Tavaroiden rikkominen ei tietysti ole ok mutta kokeilepa antaa teinille vähän tilaa hengittää kotona.