Työkaveri joka ei itse koskaan sairastu mihinkään, ihmettelee aina suureen ääneen muiden sairauksia
Todella rasittavaa. Hän ei voi käsittää miten joku on saanut koronan tai muun taudin, ja tenttaa aina oireita kuin kolmannen asteen kuulustelussa, tietenkin muistaen aina kertoa miten hän ei itse koskaan ole sairauden takia poissa töissä. Mitä nasevaa tuollaiselle tyypille voisi vastata takaisin?
Kommentit (27)
oma ilmoitus on ihan syvältä.. Meillä työpaikalla on se kärki joka sairastuu aina flunssaa ja paranee parissa päivässä niin ette flunssan oireita ole lainkaan, kun takaisin työssä. Yleensä ollaan maanantait ja tiistait flunssassa.
Noita saikkusaikuttajia ei oikeasti jaksa kukaan… Eikö ne tajua, että muu yhteisö on aina ”jaa, taas se on pois”.
Vierailija kirjoitti:
oma ilmoitus on ihan syvältä.. Meillä työpaikalla on se kärki joka sairastuu aina flunssaa ja paranee parissa päivässä niin ette flunssan oireita ole lainkaan, kun takaisin työssä. Yleensä ollaan maanantait ja tiistait flunssassa.
Noita saikkusaikuttajia ei oikeasti jaksa kukaan… Eikö ne tajua, että muu yhteisö on aina ”jaa, taas se on pois”.
Haluaisitko itse vatsataudissa, koronassa, flunssassa tai vaikka selkäkipuisena lähteä aamulla raahautumaan 20 kilometrin päässä sijaitsevaan työterveydenhuoltoon ruuhkabussissa ja takaisin, jotta lääkäri toteaa puolen tunnin odotuksen ja minuutin keskustelun päätteeksi sairausloman? Ai niin, et itse sairastu koskaan, joten mitä väliä.
tiedän tapauksen. sitten influenssa vei sairaalaosastolle ja oli 2 kk pois töistä. ihan täysin ei toipunut.
Vierailija kirjoitti:
Lihavat jatkuvasti saikulla.
Itse punkerona olin saikulla viimeksi 2012. Työpaikan urheilijoilla on jatkuvasti jotain kremppaa ja miniflunssia.
Vierailija kirjoitti:
En ole usein sairaana, mutta pakko kommentoida sen verran, että tuo omailmoitus on HYVÄ asia.
Esim. jos on lämpöä/kuumetta menee vaan turhaan energiaa siihen että raahautuu lääkärille, joka ei toteaa jonkun "akuutin ylähengitystieinfektion" ja kirjoittaa sen muutaman päivän saikkua.
Meillä voi omalla ilmoituksella olla muutaman päivän pois, ja usein siinä ajassa se tauti menee ohi (tai jos pahenee, silloin jotain vakavampaa mikä vaatii läääkärissä käynnin/ehkä lääkkeitäkin)
Esim. minullla menee noin jos käyn lääkärissä:
1. Soitan/jonotan että saan ajan työterveyteen
2. Saan ajan iltapäivään, jatkan unia
3. Herään kesken unien kelloon
->suihku
->vaatteet päälle
->n. puolen kilometrin kävely bussipysäkille
4. Lääkäri tutkii 5min ja saikulapun kanssa ulos
5. Bussin odottelu, sama n.30min kotiin bussilla, kävely pysäkiltä
-> nukkumaan.
Vs. ilmoitan itse että olen sairas, käännän kylkeä ja nukun, yleensä koko päivän kuumeessa.
On työpaikan/esimiehen ongelma jos sarjasaikuttajien toimintaan ei puututa. Tarkoitan niitä jotka mahdollisesti huijaavat olevansa sairaina vaikka eivät ole.
Tiedän yhden tapauksen, jolta omailmoitus evättiin (ilm. epäiltiin väärin käytöksiä?) ja joutui aina köymään lääkärissä, itse kertoi.
Täällä kanssa noin viisikymppinen työntekijä, joka oli viimeksi kipeänä vuoteenpohjalla joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla.
En tiedä miksi en sairastu, edes kunnon flunssaan. Mutta en kyllä valita heillekkään jotka ovat melkein joka viikko sairaslomalla. Olen onnellinen sittä, että on töitä jolla tulee toimeen.
Toivon myös, että terveyteni pysyy jatkossakin näin hyvänä.