Tulli ja STM ruikuttaa vieläkin alkoholin nettimyynnistä, heidän olisi jo aika hyväksyä EU:n yhteiset säännöt.
Pelkäävät Alkon monopolin puolesta ja vänkäävät vastaan.
Minä tilaan kaiken alkoholini ulkomailta ja kyllä minä verot maksan aina paikalliselle myyjälle. Ei minun muita veroja tarvitse maksaa EU:n sääntöjen mukaan vaikka nämä kuinka kiukuttelisivat.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/eb0a1e30-465f-4517-abb4-ec9049950768
Kommentit (29)
Ap kertoo että hänellä on alkoholiin liittyvä ongelma. Tuohon on sellainen ratkaisu että hän ottaa yhteyttä työterveyshuoltoon ja kertoo ongelmastaan.
Minä sain tarpeekseni tuon jarrutustaiston seuraamisesta ja lopetin alkon käytön kokonaan.
" Alkoholin etämyyntiä ei ole laissa kielletty, vaan viranomaisten väittämä kielto perustuu yllättäen tehtyyn tulkinnanmuutokseen.
"Paskatyö tuli tehtyä", kieltotulkinnan keksijäksi ilmoittautunut virkamies iloitsi.
Eurooppaoikeuden professorin mukaan on selvää, ettei Suomessa voi olla etämyyntikieltoa.
Viranomaiset ovat yrittäneet estää alkoholin nettikauppaa muista EU-maista Suomeen kertomalla, että alkoholin etämyynti on kiellettyä. Tällaista kieltoa ei laissa ole.
Iltalehden selvitys paljastaa, miten “etämyyntikielto” syntyi muutaman virkamiehen keksintönä 16 vuotta sitten."
Noi virkamiehet pitäisi passittaa vankilaan.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e09fca38-9ea0-4fb0-8255-f7d02863b…
Ei pahemmin yllätä että STM on taas hankaloittamassa suomalaisten elämää. Mikä virka moisella holhousvirastolla on ”sivistysvaltiossa”. Onko kansalaiset niin tyhmiä että kaikkea pitää rajoittaa, tai muuten… Niin, mitä muuten?
Miten tuollaiset virkamiehet edes saavat jatkaa hommissaan? Kai toiminnan olisi perustuttava lakiin? Aivan mielivaltaista toimintaa kuin Neuvostoliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholihaitat maksaa veronmaksajille 5 miljardia vuodessa epäsuorat haitat mukaanlaskettuna. Siksi Suomessa tuleekin rajoittaa alkoholin saatavuutta. Täällä ihan liikaa alkkiksia.
Alkoholismista kertoo jo se ettei voi Alkosta hakea vaan pitää saada kotiovelle.
Samalla periaatteella pitäisi rajoittaa rasvaisten, suolaisten ja makeiden ruokien saatavuutta sekä velvoittaa koko kansa harrastamaan liikuntaa 3-5 kertaa viikossa. Täällä ihan liikaa ylipainoisia.
Taidanpa ketjun innoittama tilata pari laatikkoa laatuoluita kesää varten. Vertailun vuoksi esim. Paulaner hefe-weissbier alkossa 4€/0,5L, Saksassa sama 1€/0,5L.
Mitä tahansa muutakin tuotetta saa vapaasti tilata ulkomailta mikäli löytää mielestään parempaa tai halvemmalla. Miksi ihmeessä alkoholiin pitäisi päteä jotkut eri säännöt?
Erään poliitikon suusta. "suomessa ei voi laillistaa kannabista kun alkoholista on niin paljon haittaa". No ei siinä auta kun juoda kaksin käsin. Se kun on laillista niin sama ostaa laillisesti halvemmalla mitä alkosta saa. Ei tarvi poliitikonkaan itkeä kun käyttää ainoaa laillista kamaa.