Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mielestäsi tarkoittaa jos aikuinen mies puhuu "pikkulikoista"

Vierailija
27.03.2022 |

Jos aikuinen mies käyttää lapsista nimitystä "pikkulikat", onko se mielestänne normaalia ja hyväksyttävää? Onko tuommoisessa nimityksessä mielestänne joku seksuaalinen vivahdus?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kauhean sopivaa, vaan vähän loukkaava vähättelevä ilmaisu jos lapsi kuulee sen "likat" ja "pieni". Ei ole seksuaalista, ellei mies ole jotenkin itse sellainen. 80-luvulla se oli aika tyypillinen sana joiltakin miehiltä, vähän pohjanmaan murteen kuuloinen tai tampereelta. En tiedä miksi joku käyttää sitä slangia lapsesta. Jo lapsi tai teini sana voi saada jonkun tuntemaan itsensä vähätellyksi. Toisaalta jokainen meistä saattaisi vahingossa sanoa jonkun tuontyyppisen sanan. Iäkäs ei halua olla myös mummo tai mummi automaattisesti.

Hä, eikö saa käyttää lapsi tai teini sanaakaan, koska se on vähättelevä? Pitääkö sanoa että minulla on kaksi ihmistä? Likka on tytön synonyymi, hellittelevä muoto. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Siksi lastaan voi kutsua niin lapseksi, tytöksi, likaksi, pikkulikaksi jne.

Vierailija
22/34 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali sana, käytän välillä. Oma tyttäreni on meidän likka ja pienet tytöt pikkulikkoja. Samoin olen itse isälleni meidän likka.

N45 Tampereelta

Lisää, että tuohan on erityisen ei seksuaalinen sana, korostaa henkilön ei-seksuaalisuutta. Esim. "Kauheaa, kun tuo 18 v osallistuu Temppareihin, kun sehäh on ihan pikkulikka."

Tällaista tarvitsee korostaa lähinnä jos on jotain tukahtuneita tunteita. Sitäpaitsi on "pikkulikatkin" seksuaalisia olentoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sillä varmasti minua etuoikeutetussa asemassa olevaa kermapersefeministiä. Hän kuuluu patriarkaatti-salaliittoon, ja estää minulta työnteon ja vie rahat ja himoitsee minun sukuelintäni koko ajan seinän takana.

Vierailija
24/34 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytetään aikuisista naisista, niin kyseessä sanojan pettymys oman siittimensä kokoon.

Vierailija
25/34 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kauhean sopivaa, vaan vähän loukkaava vähättelevä ilmaisu jos lapsi kuulee sen "likat" ja "pieni". Ei ole seksuaalista, ellei mies ole jotenkin itse sellainen. 80-luvulla se oli aika tyypillinen sana joiltakin miehiltä, vähän pohjanmaan murteen kuuloinen tai tampereelta. En tiedä miksi joku käyttää sitä slangia lapsesta. Jo lapsi tai teini sana voi saada jonkun tuntemaan itsensä vähätellyksi. Toisaalta jokainen meistä saattaisi vahingossa sanoa jonkun tuontyyppisen sanan. Iäkäs ei halua olla myös mummo tai mummi automaattisesti.

Hä, eikö saa käyttää lapsi tai teini sanaakaan, koska se on vähättelevä? Pitääkö sanoa että minulla on kaksi ihmistä? Likka on tytön synonyymi, hellittelevä muoto. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Siksi lastaan voi kutsua niin lapseksi, tytöksi, likaksi, pikkulikaksi jne.

Saa kai käyttää jossain yhteydessä. Mutta minua harmitti teininä ainakin, kun yhtäkkiä en ollut minä (nimi) vaan nimiteltiin teiniksi "kypsien" aikuisten toimesta. Palstallakin hoemme koko ajan teini sanaa, kun ei muuta siihen tilalle keksi. Likka on joidenkin tyttöjen mielestä haukkumasana tai hämmentävä sana, ei hellyttelynimi, myös vieraat ihmiset sanovat likka joka on kuin sana akka tai ukko. Jonkun vaarin suusta se ei ehkä yllätä ja jos äänensävy on kiva, asian ymmärtää paremmin oikein. 10v ei koe olevansa lapsi, koska lapsi sanalla voidaan tarkoittaa myös pikkulasta ja teinille se on kauhea loukkaus. Jos tunteita oikein ajattelee.

Vierailija
26/34 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3-kymppiset ovat pikkulikkoja.

Vierailija
27/34 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. Ja kaksikymppinen voi kokea sen tytöttelyksi tai vähättelyksi, jos on Likka eikä hän persoonana, nimi. Nimeä ei saa silti tuntematon hokea ja korostaa, se vasta kauheaa onkin. :) Tytöttely oli takavuosina aika tyypillistä.

Vierailija
28/34 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkasta ylitulkintaa taas joillakin... näettekö mörköjä kaikkialla muutenkin?

Vierailija
29/34 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käytetään aikuisista naisista, niin kyseessä sanojan pettymys oman siittimensä kokoon.

Pikkulikat (=aikuiset alle 3-kymppiset naiset) ovat olleet hyvinkin tyytyväisiä siittimeni kokoon.

Vierailija
30/34 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa "likka" sanassa on hieman halveksiva sävy. Mutta ilmeisesti riippuu missä päin suomea asuu, täällä ei tuota sanaa kovin paljoa käytetä. Paitsi vanhat sukulaisnaiset käyttää kun puhuu esim. nuoresta kaupan kassasta tai hoitajasta tai jostain muusta työntekijästä jolla olisi ihan oikea ammattinimikin. 

Vierailija
31/34 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/34 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ap eroaa jos mies käyttää tuota sanaa verrattuna naiseen?

Miksi kysyit erityisesti miehestä?

Vierailija
33/34 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyhallitus

Vierailija
34/34 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä ehdottomasti on tietty s eksuaalinen vivahde, ikään kuin mies haluaisi harrastaa s eksiä tytön kanssa, ja sitähän he tekisivät myös täällä ellei laki estäisi. Mietitään vaikka jotain Afganistanii missä 12v likka naitetaan 40v miehelle ja on raskaana ennen 13. ikävuottaan. Kaikki miehet ovat kyr vällä ajattelevia ällö sikoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi