Mitä mielestäsi tarkoittaa jos aikuinen mies puhuu "pikkulikoista"
Jos aikuinen mies käyttää lapsista nimitystä "pikkulikat", onko se mielestänne normaalia ja hyväksyttävää? Onko tuommoisessa nimityksessä mielestänne joku seksuaalinen vivahdus?
Kommentit (34)
Ihan normaalia puhetta, itsekin puhun lapsenlapsestani pikkulikkana. Olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei ole mitään vivahdetta. Vähän sama kuin ”kakarat”.
Lapset ovat aitoja puhtaita ja rehellisiä ihmisiä. Minusta tuntuu pahalta, jos lasta nimitetään kakaraksi. Tämä noin yleensä.
Luultavasti Eepeeltä kotoisin, ihan normaali sana pikkutytöistä täällä.
Normaali sana, käytän välillä. Oma tyttäreni on meidän likka ja pienet tytöt pikkulikkoja. Samoin olen itse isälleni meidän likka.
N45 Tampereelta
Vierailija kirjoitti:
Normaali sana, käytän välillä. Oma tyttäreni on meidän likka ja pienet tytöt pikkulikkoja. Samoin olen itse isälleni meidän likka.
N45 Tampereelta
Lisää, että tuohan on erityisen ei seksuaalinen sana, korostaa henkilön ei-seksuaalisuutta. Esim. "Kauheaa, kun tuo 18 v osallistuu Temppareihin, kun sehäh on ihan pikkulikka."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45 Tampereelta
Lisää, että tuohan on erityisen ei seksuaalinen sana, korostaa henkilön ei-seksuaalisuutta. Esim. "Kauheaa, kun tuo 18 v osallistuu Temppareihin, kun sehäh on ihan pikkulikka."
☝️ No just tämä!
Nyt ei lähtenyt ihan kuten ap odotti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat aitoja puhtaita ja rehellisiä ihmisiä. Minusta tuntuu pahalta, jos lasta nimitetään kakaraksi. Tämä noin yleensä.
Puhtaita? Missä vaiheessa ihmisestä tulee likainen mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmenvuotiaat osaavat mainiosti jo juoda viinaa, polttaa tupakkaa ja hokea vittua päin aikuisväen naamaa. Siitä on puhtaus ja rehellisyys kaukana.
Meinaako ap, että lapsen sukupuolen mainitseminen tekee sanasta seksuaalisen? Eli pitäisi sanoa pikkulapsi, eikä määritellä henkilön sukupuolta?
Outoa, pitäisi puhua pikkupilluista.
Kakarat ovat röyhkeitä. Keskeinen syy on tietysti vanhemmissa, jotka eivät pidä pershedelmiään kurissa. Nyt kakarat hyppivät silmille röyhkeästi, kun tietävät, ettei heihin saa sormellakaan koskea.
Yksi ajatus lohduttaa. Neljänkymmenen vuoden kuluttua kakarat ovat itse keski-iässä ja kohtaavat sen päivän kakaroiden käytöksen itse. Siinähän ihmettelevät, kun heille sitten haistatellaan ja töhritään seinät ja meininki on väkivaltaista.
Voi tietysti olla, että ihmiskunta tekee itsestään lopun ennen sitä. Nyt on jo maailmansodan uhka päällä. Ei tarvita kuin yksi vahingossa tai tahallaan räjäytetty ydinpommi, ja sen jälkeen ihmiskunta voi olla lopussa. Vaikka ydinsotaa ei nyt tulisikaan, niin energiakriisi ja ilmastonmuutos ja niistä seuraavat kansojen liikehdinnät tekevät kyllä hitaan lopun nekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhtaita? Missä vaiheessa ihmisestä tulee likainen mielestäsi?
Ehkä siinä vaiheessa, kun ihminen alkaa tulla tietoiseksi tekemisistään ja käsittää, että on sellaista, mitä ei saisi tehdä, mutta tekee sitä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat itsekkäitä mutta sikäli rehellisiä, etteivät peittele itsekkyyttään. Pahin ikä on kuitenkin jossain 12 ja 16 välillä. Silloin tyypillisesti alkaa päihdekierre ja väkivaltarikokset.
Pikkulikka = pieni tyttö, yleensä alle kouluikäinen, koululaiset on yleensä jo isoja lapsia eli isoja likkoja ja kloppeja.
Iso likka = iso tyttö eli vanhempi kuin pikku tyttö, ei tarkoita lihavaa vaan ikää. Toki voi joku vitsinä sanoa aikuisesta pulskasta naisesta että se on iso likka, mutta se ei ole alkuperäinen tarkoitus.
pikkulikat juurinkin tarkoittaa että ei ole mitään seksuaalista kiinnostusta. Se on semmoinen vähättelevä.
sit jos sanotaan isoksi likaksi, niin mies voi olla kiinnostunut myös seksuaalisesti eli tavallaan jo odottaa, että jos oot iso likka niin sit tiedät mitä pitää miehelle tehdä.
Minulla hyvin rakas muisto isästäni, kun hän lämmitti saunan ja hänen ruudullinen flanellipaitansa tuoksui saunalle. ja vastapilkotuille klapuille. Isä huuteli minulle ja siskolle että pikkuplikat saunaan.
Me olimme isän silmäteriä ja meillä oli aina hyvä ja turvallinen olla isän läheisyydessä. Hän oli sellainen kallio elämässämme.
Ikävä kyllä menetimme hänet muutama vuosi sitten, mutta muisto ei himmene koskaan.
Ei ole kauhean sopivaa, vaan vähän loukkaava vähättelevä ilmaisu jos lapsi kuulee sen "likat" ja "pieni". Ei ole seksuaalista, ellei mies ole jotenkin itse sellainen. 80-luvulla se oli aika tyypillinen sana joiltakin miehiltä, vähän pohjanmaan murteen kuuloinen tai tampereelta. En tiedä miksi joku käyttää sitä slangia lapsesta. Jo lapsi tai teini sana voi saada jonkun tuntemaan itsensä vähätellyksi. Toisaalta jokainen meistä saattaisi vahingossa sanoa jonkun tuontyyppisen sanan. Iäkäs ei halua olla myös mummo tai mummi automaattisesti.