Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntatyönantaja vääristelee opettajien palkkoja - entäs hoitsujen?

Ope
27.03.2022 |

Kuntatyönantajat esittelevät tilastoissaan (https://www.kt.fi/tilastot-ja-julkaisut/palkkatilastot) palkat aina LOKAKUULTA.

Ja kas kummaa ja yllättäen: lokakuussa opettajille maksetaan joka vuosi takautuvasti elo-syyskuun tukiopetus- ja lisätuntien korvaus. Palkka on lokakuussa yleensä satoja euroja tavallista muhkeampi.

Miten muilla kunnan aloilla? Löytyykö lokakuun loistopalkkoja?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettajan päivä ei lopu klo 13-14.

Ei varmastikaan lopu, koska suunnittelutyötä on varmasti tehtävänä vielä kotona vaikka kuinka, mutta koululla ei kyllä luokanopettajia enää klo 14 jälkeen näe. Sen sijaan koulu on täynnä vielä aineenopettajia neljään saakka, kunnes minä tässä kohden jo häivyn…

t. yhtenäisestä peruskoulun työntekijä, joka toisinaan yrittää löytää jota kuta luokanopettajaa iltapäivisin

.

Noo, en yleistäisi. Olen luokanope ja melkein joka päivä töissä puoli viiteen. Tulen aamulla kasiksi.

Ainakaan et työskentele sitten meillä 😁 Voit olla varma, että luokanopettajaa et meiltä talossa löydä siinä vaiheessa, kun vika tunti on pidetty. Usein on nimittäin nolona pitänyt etsiskellä oppilaan tavaroita alakoulun päästä, kun vanhempi vielä mukana ja ketään luokanopettajaa ei siivessä enää ole, jolta pyytäisi apya, missä voisi olla.

terveisin, aineenope

Vierailija
22/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on ope 3500€ palkka, lisää ylimääräisistä tunneista. Kokee raskaana, mutta palkka mielestään hyvä ja pitkät lomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin ammattiryhmän palkkoja vääristellään alakanttiin. Erikoistuvan lääkärin palkka päivätyössä (takana 6 v. opinnot) on noin 3500 €.  Päivät olet työssä ja illat luet ja tätä  jatkuu se 6 vuotta,  Kierrät eri sairaaloissa pätkissä erikositumisjaksoilla.  Hirveän paljon on valhetta näissä palkka-asioissa. Ihmettelen, miksi lääkärit ovat hiljaa. 

Vierailija
24/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää. Olen aina luullut, että opettajat ansaitsevat lähemmäs neljä tonnia. Lapsellekin olen aina sanonut, että opettajan ammatti on aina hyvä vaihtoehto, kun siitä saa hyvin palkkaa. Aika törkeää, että tällä lailla on luotu mielikuva hyvästä palkasta ja todellisuus onkin sitten toinen.

Miten lukiossa? Mitä lukion aineopettaja saa kuukausipalkkana?

Eipä se ihmeemmin eroa yläkoulun aineenopettajan palkasta. Keskimääräinen suunnittelutyö per tunti on lukiossa paljon isompi eikä kompensoi tuota pientä eroa. 

Vierailija
25/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää. Olen aina luullut, että opettajat ansaitsevat lähemmäs neljä tonnia. Lapsellekin olen aina sanonut, että opettajan ammatti on aina hyvä vaihtoehto, kun siitä saa hyvin palkkaa. Aika törkeää, että tällä lailla on luotu mielikuva hyvästä palkasta ja todellisuus onkin sitten toinen.

Eipä se ihmeemmin eroa yläkoulun aineenopettajan palkasta. Keskimääräinen suunnittelutyö per tunti on lukiossa paljon isompi eikä kompensoi tuota pientä eroa. 

Hpöhöpö. Oppilasaines on lukiossa jo lähtökohtasesti erilaista. Oppiasta ei yskätarvitse sietää ja katsoa mesoamista tai raivareita. Tunnille ei myöskään tarvitse enä tula myöhässä, kun vi on kiinni. Peruskulussa aasvoi valua yksitellen ”mää oin vessassaaaaa”. Oppitunnit menee samalla painolla, koska oppilaan vastuulla on, että läpäisee kurssin, jos ei läpäise käy sen uudelleen. Ei tarvitse tehdä monenlaisia tuntisuunnitelmia.

T. aineenope yläkoulu + lukio

Vierailija
26/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hpöhöpö. Oppilasaines on lukiossa jo lähtökohtasesti erilaista. Oppiasta ei yskätarvitse sietää ja katsoa mesoamista tai raivareita. Tunnille ei myöskään tarvitse enä tula myöhässä, kun vi on kiinni. Peruskulussa aasvoi valua yksitellen ”mää oin vessassaaaaa”. Oppitunnit menee samalla painolla, koska oppilaan vastuulla on, että läpäisee kurssin, jos ei läpäise käy sen uudelleen. Ei tarvitse tehdä monenlaisia tuntisuunnitelmia.

T. aineenope yläkoulu + lukio

Oppilasaines on toki erilaista. Siinä missä yläkoulusta löytyy matikasta kiinnostuneita useampi per luokka, on heitä lyhyen matikan kursseilla 0-1. Jos en ottaisi lukiossa myöhässä tulleita luokkaan, tulisi rehtorilta noottia. Lukiossa jos jää tapahtumien vuoksi yksikin tunti väliin, on siinä kirittävää seuraavilla tunneilla. Yläkoulussa ei niin haittaa ja luppoaikaa jää muutenkin.

Vierailija
27/27 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen luokanopena joka päivä koulla 16-17 asti, koska en halua tehdä hommia kotona. Suuri osa lähtee tosiaa aiemmin ja tekee töitä kotona.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettajan päivä ei lopu klo 13-14.

Ei varmastikaan lopu, koska suunnittelutyötä on varmasti tehtävänä vielä kotona vaikka kuinka, mutta koululla ei kyllä luokanopettajia enää klo 14 jälkeen näe. Sen sijaan koulu on täynnä vielä aineenopettajia neljään saakka, kunnes minä tässä kohden jo häivyn…

t. yhtenäisestä peruskoulun työntekijä, joka toisinaan yrittää löytää jota kuta luokanopettajaa iltapäivisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän