Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi helsinkiläiset ovat niin lyhyitä?

Vierailija
10.09.2015 |

Onko kaikilla tosiaan geenit jostain Kainuusta? Eikö sinne ole kuitenkin muuttanut väkeä myös Länsi-Suomesta?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:03"]

Merituuli. Saaristomäntyjä koko poppoo.

[/quote]Monet Helsingin naiset on kitukasvuisen näköisiä. Missään muualla ei ole saman näköisiä naisia.

Vierailija
22/34 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikastettuja lyhyitä geenejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vaan näyttää pienemmltä, kn täällä on korkeammat talot, leveämmät kadut ja isommat autot.

Vierailija
24/34 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös Pääkaupunkiseudulla nykyään asustava pitkähkö nainen. Kainuusta olen kotoisin.  Eli  ei kaikki Kainuulaiset mitään tappeja ole!

Vierailija
25/34 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:03"]

Merituuli. Saaristomäntyjä koko poppoo.

[/quote]Monet Helsingin naiset on kitukasvuisen näköisiä. Missään muualla ei ole saman näköisiä naisia.

[/quote]Miksi Suomen maalaisilla on niin valtava alemmuuskompleksi stadilaisia kohtaan? Missään muualla en ole moista nähnyt.

Vierailija
26/34 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas päin vastoin, olen 173cm ja Pohjois-Savossa asuessa kuulin lähes joka päivä päivittelyä pituudestani ja koin muutenkin olevani jotenkin epänaisellinen sen vuoksi. Nyt olen asunut 6 vuotta eripuolilla pk-seutua ja en kyllä muista kertaakaan kuulleeni mitään negatiivistä pituudestani, voisi sanoa jopa että suurin osa ystävistäni ovat suunnilleen samanpituisia tai pidempiäkin

Vierailija
27/34 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena aloitettu tupakointi vaikuttaa pituuteen. En kylläkään tiedä, poltetaanko Helsingissä sen enempää kuin muualla Suomessa.

Vierailija
28/34 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset ovat lyhyitä lähinnä Lounais-Suomeen ja pk-seudun ulkopuoliseen Uuteenmaahan nähdän. Mutta valtakunnallisesti keskimittaisia.

Vierailija
29/34 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:34"]Helsinkiläiset ovat lyhyitä lähinnä Lounais-Suomeen ja pk-seudun ulkopuoliseen Uuteenmaahan nähdän. Mutta valtakunnallisesti keskimittaisia.
[/quote]
Tuo myytti lyhyistä helsinkiläisistä johtuu kai juuri siitä että ympäröivän maakunnan asukkaat ovat pidempiä. Muualla maassa maakunnan pisimmät asuvat keskuskaupungissa. Uusimaa on poikkeus.

Vierailija
30/34 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mainittakoon.

Vierailija
31/34 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut helsinkiläisten lyhyyttä. Vaikka asun krhyskunnassa ja mökki Satakunnassa. Helsikiläiset on paremmin puettuja, ja hoikempia. Pituuseroa en ole huomannut, vaikka kyllä huomioin sitäkin. Esim Etelä- Afrikassa kaikenrotuiset miehet oli tosi lyhyitä, ainakin Kapkaupungissa.

Vierailija
32/34 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös laihempia kuin muu suomi. Olin eräässä suurehkossa ketjussa töissä ja pk-seudulla työvaatteet olivat kautta linjan kokoa xs-s, joskus m. Muualla maassa painettiin menemään l-xxl työvaatteissa.
-
Saman huomaan nykyisessä työssäni, jonka puitteissa käyn paljon maakunnissa. Kotka ja Hamina, naiset ovat tosi reiteviä päärynöitä, Forssa ja muut duunarikaupungir vaan yleisesti lihavia ja Tampere-Pori akselilla naiset on isoja mörssäreitä.

Vierailija
33/34 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla pärjää vaan vahvat ja rotevat työihmiset, jotka näppärästi hakkaavat avannon järveen ja vipuavat auton hangesta. Se on sama hevosillakin, on isot työhevoset ja sirot täysveriset.

Vierailija
34/34 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:12"]

Mä syytän kainuulais-savolaista geeniperimääni. :)

[/quote]

Jaa. Itse olen myös sieltä päin kotoisin ja pituutta 179 cm. Ja olin kaveripiirissäni Kainuussa ihan samanmittainen kuin ystävättärenikin. 

[/quote]

Mitä pituudesta sitten voi "syyttää" ellei geeniperimää? :O (olettaen että lapsuusajan ravinto ja terveys kunnossa)