Mies raivosi tänään pelästyttäen..
Minut ja lapset rajusti. Lapset ei totelleet isää, ja olen tuhsnnesti sanonut etteivät tottele kun mies sanoo mutta ei lapset tietää että isä herkästi luovuttaa ja antaa periksi. No taas lapset temppuili, mies ärisi ja toinen lapsi tuli mulle itkemään. Toinenkin tuli siihen lattialle. Mies tuli sitten ja huusi täysillä että on se kumma kun häntä ei totella vaikka hän on yrittänyt olla kiltti (pienille lapsille puhui näin..) ja huusi hurjana naama punaisena. Pelkäsin käykö käsiksi meihin (ei ole koskaan sitä tehnyt). Pyysin että menee pois, lapset säikähti rajusti miestä.
Mies lähti ja meni sohvalle makaamaan pitkäksi aikaa. Menin puhumaan miten pelättiin häntä ja oli aika välnpitämätön.
Ihan hirveä olo jäi. Mies avuton ja sitten menee yli äyräitten, pelkäsin tosissaan. Kysyin olisko voinut satuttaa sanoi että milloin hän muka sellaista on tehnyt, ei ole. Mutta hän ei pyytele anteeksi kun mitään ei totella.
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:57"]
Ja onko se normaalia huutoa jos lapset säikähtää niin että aivan paniikissa, tärisevät ja itkevät? Ap
[/quote] Älä uikuta ja leiki marttyyria. Ota silmä käteen ja ymmärrä, saakeli.
Vastaus kysymykseen: Kyllä on. Olet selvästi curlannut lapsilta tien tasaiseksi. Ovatko kenties vielä "erityisherkkiä"? Jos ovat niin peilin eteen mars.
Lasten pitää totella jos sanotaan. Tulipa myös heti ensimmäisenä mieleen että tämä "No taas lapset temppuili, mies ärisi ja toinen lapsi tuli mulle itkemään" oli ihan vaan show-ulinaa. Varmaan ihan tuttu tapa teillä, anna kun arvaan, lapset riehuu, mellastaa ja suomeksi sanottuna perseilee, ja isän konahtaessa tämä nyt niin pikkuinen ja viaton piltti juoksee sinun helmoihin vuodattamaan säälinkerjuukyyneleitä. Mielessään ehkä lällättelee isälle vahingoniloisesti. Sinä lohdutat (väärin toiminutta) lasta ja linnoittaudut isää vastaan. Ihmekään jos isällä vähän kilisee. Pidät vissiin vähän kynnysmattonakin.
Sitä vaan, millaisia prinsessoja -sukupuolesta huolimatta- oletkaan kasvattamassa, miten pärjäävät elämässä jos siis kun opetat ettei mikään sääntö koske Juuri Heitä. Sieltä on pitkä matka pudota alas, kun realismi ja oikea maailma sääntöineen iskee päin näköä.
Yhteenveto: Olet tekemässä lapsillesi karhunpalvelusta, ja pahinta tässä on kai se ettet itse kyseistä asiaa edes näe. :(
Mies sanoi jotakin hieman tiukemmalla äänensävyllä = sai raivokohtauksen ja huusi ja karjui uhkaavasti.
Lapsenkin on hyvä kokea, että vanhemmalla on myös inhimilliset tunteet, eikä vain teennäinen ja loputtoman pitkä pinna.
Sääli perheen lapsia. Äiti on käyttänyt hoitovapaansa kertomalla lapsille kuinka se isi taan on tehnyt sitä ja tätä ja kuinka ei ole kunnioittamisen arvoinen isi ja kuinka hän ymmärtää vaikka ette isiä tottelekkaan kun on mikä on.
Sitten kun lapset aikuiistuvat niin ymmärtävät kyllä millainen paska äiti heillä on.
Äiti ei muuten koskaan pääse tuosta isän takanapäin tapahtuvasta nälvimisestä eroon. Ei vaikka kuinka lupaisi vaan on niin hänen selkärangassaan tuo mulkku käytös.