Mä en enää jaksa mun miestä
Siis oikeesti, tosta miehestä on parissa vuodessa tullut ihan mahdoton. Mitään hommia ei tekisi kotona, ei edes roskapussia veisi. Ja kun vie, niin siitä pitäisi kiitellä kaksi viikkoa.
Mitään ei saa hoidettua vaikka lupaa, ja sitten vetää herneet nenään kun asiasta huomauttaa. Vaikka sanoisin ihan ystävällisesti. Tänään pyysin sitä viemään jo risan fillarinsa ja muuta isompaa kamaa kaatopaikalle, sanoi jo pari viikkoa sitten vievänsä. Siitä mies alkoi meuhkaamaan, että häntä koko ajan määräillään, hän ei mitään osaa tehdä oikein ja hän ei sitten enää teekään mitään.
Ystävällisesti kun sanon, että älä laita lasten leiville niin paljoa margariinia, niin vastaus on että ainako täällä pitää tehdä sun määräysten mukaan. Toinen lapsista on ylipainoinen ja mies oli itsekin mukana ravitsemisterapeutilla kun ruoka-asioista puhuttiin.
Olen perustellut miehelle asioita, että esim lattia jää tahmeaksi jos kaatuneen maidon pyyhkäisee vain talouspaperilla, ruokailun jälkeen maidot ja muut laitetaan takaisin jääkaappiin etteivät mene pilalle, vessanpönttö siivotaan jos sen sotkee jne. Useita kertoja oon sanonut samoista asioista, sekä ystävällisesti että vähemmän ystävällisesti (välillä vaan menee hermot).
Mun mielestä noi on sellaisia ihan yleisiä hommia, jotka aikuisen pitäisi hoitaa ihan käskemättä. Mutta ei vaan meillä.
Mä en kohta enää jaksa tämmöistä elämää, jossa mulla on hoidettavana kaksi lasta sen lisäksi vielä yhden aikuisen sotkut ja jälkien korjaamista. Mies vaan selittää, että koita kulta nyt ymmärtää kun hän yrittää parhaansa. Mutta kai parissa vuodessa nyt pitäisi jotain edistystä tapahtua?
Ja lisäyksenä vielä, ei toi mies ole aina tollanen ollut. Ekan lapsen aikana osasi vielä imuroida, laittaa ruokaa ja käydä omatoimisesti ostamassa kaupasta esim vaippoja. Jossain vaiheessa tokan lapsen jälkeen siitä vain alkoi tulla tuollainen. Ja seksiä ja hemmotteluakin mies on saanut, mutta sekin sitten lopahti kun alkoi mennä vähän yksipuoliseksi ja kyllästyin olemaan vain joku masturbaatioväline.
Kommentit (27)
Tietyllä lailla lohdullista kuulla, että jollain muullakin on samanlaista. Tuntuu, kuin yhteys omaan mieheen olisi katkennut. On kurjaa, kun puoliso ei enää ymmärrä eikä huomioi, eikä edes kuule vaikka näennäisesti kuuntelee...
Alan ymmärtää marttyyriäitejä. Kun tekee kaikkensa perheen eteen ja yhtäkkiä huomaa olevansa ainoa joka niin tekee, niin kyllä se ottaa aivoon. Luovuttaako sit vain pitäisi. Kun ei vaan oikein osaa niinkään tehdä.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:57"]En tosiaan tiedä mikä on naisten mielestä hyvä mies. Siivosin ja siivoan vieläkin. Lapset tykkää minusta enemmän kuin äidistään. Vaikka olen nykyään etävanhempi. Kilti on tossukka ja tylyllä asenteella saa helpommin ainakin satunnaista seuraa.
Nykyisen kanssa alettiin ihan panosuhteena. En ajatellut mennä vakavaksi mutta niin vain kävi. Ainakin SE puoli toimii kun alusta asti opetin mitä ja miten. Annoin kyllä enemmän kuin sain että sekin varmasti vaikutti siihen että seksin suhteen ei tarvi valittaa. Sitä saa kumpikin helposti eikä siihen vaikuta roskapussin viemiset.
Se on muuten tosi että kun seksi toimii se on pieni osa suhdetta. Sitten jos se ei toimi siitä tulee iso osa. Naisilla on yksi suorastaan sairas piirre. Pyrkivät muuttamaan miehen ja jos siinä onnistuu niin erotaan kun ei ole enään samanlainen kuin tavatessa. Ei tuommoisen "logiikan" kanssa ole mitään mahdollisuuksia.
Miehiä on ihan helvetin helppo miellyttää. Riittävästi seksiä ja toisinaan saa olutta niin niillä pärjää jo pitkälle. Sitten älä kysy mielipidettä uusista verhoista tai muustakaan krääsä sisustuksesta. Ei kiinnosta ja aikuisena ihmisenä osaat valita itse. Pahin on kysymys jostakin vaatteesta sopiiko vai ei. Siihen ei voi vastata oikein niin pliis, älä kysy.
Meitä miehiä ei oikeasti kiinnosta vaatteet. Jos vain mahdollista niin naiset saisi olla aina alasti. Sitten kun jotain haluat niin sano se suoraan. Kiemurtelu on ärsyttävää ja ajatuksia ei osata lukea. Käskyttäminen on paha virhe. Aikuinen ihminen suuttuu siitä ennemmin tai myöhemmin. En ole uskovainen mutta raamatussa on hyvä ohje siitä miten toisia pitää kohdella. Samoin kuin toivoisit miten itseä kohdellaan.
[/quote]
Kiitos, kiitos, kiitos!!! Tätä tää keskustelu ja naiset ovatkin aina pohtineet - mitä mies haluaa! Ihana tietää, miten voin nyt palvella miestä tuomalla kaljaa, kulkemalla alasti ja olemalla panopatjana kunhan vain olen ensin porannut verhotangot ja hankkinut uudet verhot - hiljaa ja yksin totta kai. Ei miestä kiinnosta.:)
Guess what? Ei muuten kiinnosta minuakaan verhot, matot, sängyt, vuodevaatteet, likapyykki, kokkaus ja vaipanvaihto jne. Ei auta, ilmankaan ei voi elää.
Haluan myös muistuttaa miehiä, että orgasmin saamiseen menee 20 minuuttia ja moni nainen saa sen vain klitorisorgasmina. Kiitos. Lisäksi nainen arvostaa kerran viikoss kukkapuskaa, selkähierontaa, oma-aloitteista paskaraidan putsausta, tiskikoneen täyttöä ynnä muuta imurointia ja pyykinpesua. Lisäksi naiselle on tärkeää jutella asioista KIINNOSTUNEEN kumppanin kanssa. Kaikenlainen päälle puhuminen ja omista asioista jauhaminen on vammaisten touhuja. Teen työtä vammaisten parissa enkä tee sitä työtä kotona enää ilmaiseksi.
Aplodit 24! Osaat kirjoittaa asiaa. :)
Kukkapuska kerran viikossa? Ahahaah. T. Nainen
Paljon on tullut vastauksia, kiitos niistä. Aika monella näköjään samantapainen tilanne.
Mä en todellakaan vaivaa miestä millään turhalla, en vaatteilla enkä verhoilla. Lamppuja pyydän joskus vaihtamaan, koska osa lampuista on niin korkealla etten yletä kuin tuolin ja jakkaran avulla. Mieheltä homma sujuu paljon nopeammin, mutta arvatkaa vaan kuinka kauan on joskus eteinen ollut pimeänä.
Mun mielestä se ei ole määräilyä, jos oletan että perheen toinen aikuinen hoitaa edes osan lapsiin ja kotiin liittyvistä hommista. Jotkut asiat vaan pitää hoitaa tietyllä tavalla, esim se, että maito säilytetään siellä jääkaapissa eikä tiskipöydällä. Ja sitä paitsi jos aikaisemmin on hommat häneltä hoituneet, niin mikseivät hoidu nyt?
Joo, ja on ollut miehelle tarjolla seksiä ja omaa aikaa. Joka johti vaan siihen, että seksissä piti hänet tyydyttää ja muulla ei ollut väliä. Ja oma aika oli sitä, että mies tuli töistä kotiin ja alkoi joka ilta katsomaan elokuvia. Ei puhettakaan siitä, että olisi katsonut lapsia esim kaupassa käynnin ajan tai auttanut missään. Kuukauden päivät kattelin tollaista ja sanoin, että tää ei nyt ole ihan oikein. Miehen vastaus oli, että kun hänellä on psoriasis, niin rentoutuminen auttaa ja elokuvien katselu on rentoutumista. Mutta siis ihan joka ilta ja sulkien korvansa kaikelta muulta??
Mies lähtee parin viikon päästä perheensä kanssa (vanhemmat ja sisaret puolisoineen) risteilylle ja ootan sitä ihanan rentouttavaa viikonloppua, kun saan olla vaan lasten kanssa. Eikä tarvi korjata kuin omat ja lasten sotkut.
Mutta kerta kaikkiaan rasittavaa tää tilanne. Varmaan omaa syytä osittain tää tilanne.Pitää miettiä miten tästä jatkaa vai jatkaako mitenkään miehen kanssa.
-ap
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 18:40"]Paljon on tullut vastauksia, kiitos niistä. Aika monella näköjään samantapainen tilanne.
Mä en todellakaan vaivaa miestä millään turhalla, en vaatteilla enkä verhoilla. Lamppuja pyydän joskus vaihtamaan, koska osa lampuista on niin korkealla etten yletä kuin tuolin ja jakkaran avulla. Mieheltä homma sujuu paljon nopeammin, mutta arvatkaa vaan kuinka kauan on joskus eteinen ollut pimeänä.
Mun mielestä se ei ole määräilyä, jos oletan että perheen toinen aikuinen hoitaa edes osan lapsiin ja kotiin liittyvistä hommista. Jotkut asiat vaan pitää hoitaa tietyllä tavalla, esim se, että maito säilytetään siellä jääkaapissa eikä tiskipöydällä. Ja sitä paitsi jos aikaisemmin on hommat häneltä hoituneet, niin mikseivät hoidu nyt?
Joo, ja on ollut miehelle tarjolla seksiä ja omaa aikaa. Joka johti vaan siihen, että seksissä piti hänet tyydyttää ja muulla ei ollut väliä. Ja oma aika oli sitä, että mies tuli töistä kotiin ja alkoi joka ilta katsomaan elokuvia. Ei puhettakaan siitä, että olisi katsonut lapsia esim kaupassa käynnin ajan tai auttanut missään. Kuukauden päivät kattelin tollaista ja sanoin, että tää ei nyt ole ihan oikein. Miehen vastaus oli, että kun hänellä on psoriasis, niin rentoutuminen auttaa ja elokuvien katselu on rentoutumista. Mutta siis ihan joka ilta ja sulkien korvansa kaikelta muulta??
Mies lähtee parin viikon päästä perheensä kanssa (vanhemmat ja sisaret puolisoineen) risteilylle ja ootan sitä ihanan rentouttavaa viikonloppua, kun saan olla vaan lasten kanssa. Eikä tarvi korjata kuin omat ja lasten sotkut.
Mutta kerta kaikkiaan rasittavaa tää tilanne. Varmaan omaa syytä osittain tää tilanne.Pitää miettiä miten tästä jatkaa vai jatkaako mitenkään miehen kanssa.
-ap
[/quote]
Eiköhän tuo ole jo selvä. Ala valmistella eroa, tuon tason välinpitämättömyys ei mihinkään parane.
Juuri tämän ongelman kanssa kamppaillaan meilläkin. Mitä voi tehdä? Toisen naamakin alkaa jo tympiä kun yhtäkkiä pitää itse hoitaa (koti, lapset, yöheräämiset, nukuttamiset, syömiset, aamut, kaikki. Sit hirvee kysely ja anelu huuto jos haluais itse joskus lenkille tai jumpalle. En tajua miten tää meni tähän, kaikki puhumisen, konstit oon koittanut, antanut tilaa jne.