Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi jatkuvaan migreeniin?

Vierailija
10.09.2015 |

Neurologillakin olen käynyt, piti olla alansa huippu... Ei silti mitään keinoa keksinyt jolla migreenit saisi loppumaan. Kaikkia mahdollisia estolääkkeitä olen kokeillut, ei apua. Nyt migreenipäiviä n. 15-20/kk. Onneksi yleensä aika hyvin menee kohtauslääkkeillä ohi mutta ei aina. Silloin tällöin koitan katkaista kierrettä käymällä migreenitipassa päivystyksessä. Tämä huippuneurologi katsoi migreenipäiväkirjaani ja oli sitä mieltä että lääkepäänsärystä ei ole kyse kun kohtaukset tulee yleensä muutaman päivän ryppäissä ja sitten on vähintään 2-3 päivää välissä.

Mitään kovin merkillisiä laukaisevia tekijöitä en ole keksinyt. Kirkkaat valot ja viima kasvoille joskus. Ennakko-oireita ei ole kuin korkeintaan makeanhimo.

Välillä tuntuu että tekisi mieli kuolla kun elämä on vaan kohtauksesta kohtaukseen elämistä. Ja vaikka kivun saisinkin pois lääkkeillä niin loppupäiväksi jää inhottava höntti olo eikä saa oikein mitään tehtyä. Olen vaativassa työssä, mutta ihme kyllä olen siitä joten kuten selvinnyt.

Olisiko jollain jotain ihmekonstia joka auttaisi? Alan olla aika epätoivoinen ja voisin kokeilla mitä vaan (paitsi ehkä homeopatiaa).

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että tälläisessä migreenikeskustelussakin täytyy alapeukuttaa?
Olette te niin kiukkuista ja kummaa porukkaa!

Vierailija
22/25 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psilosybiinisienet ovat joillekin ihmelääke migreeniin ja hortonin syndroomaan. Kannattaa tutkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile magneettikoruja. Tiedän että tämä saa alapeukutuksia, mutta tutun pieni lapsi kärsi todella pahoista migreenikohtauksista, mutta alettuaan käyttää kokoaikaisesti magneetti-kaulakorua, kohtauksia ei ole enää tullut. Voivat auttaa myös monii muihin juttuihin. Sinun kannattaisi varmaan kokeilla magneettikaulakorua ja\tai -korvakoruja. Tosin korvakoruista olen kuullut että voivat tuntua aluksi jopa liiankin tehokkailta, kunnes niihin pikkuhiljaa tottuu. Googlaa magneettikoru, terapiamagneetti tms. ja lue aiheesta. Itse en enää luovu magneettikoruista, mulla on sellaiset ranteissa koko ajan (muita vaivoja). Samoin suosittelen kokeilemaan vyöhyketerapiaa. Voimia!

Vierailija
24/25 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/25 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mahtaa tilanteessa olla tänä päivänä ? Minulla on teini-iästä ollut migreeniä. Kun täytin 40 tilanne vaan paheni. Nyt olen 47 ja kärsinyt ihan v.....sti koko ajan. Voin kertoa että lääkärit ovat koittaneet kaikki hoidot ( triptylit, beetasalpaaja,kalsiumsalpaajat,kaikki epilepsia lääkkeet, mirenakierukka ja sitten pisteenä iin päälle viimeksi leikattiin kohtu ja munasarjat pois. Se ehkä vähensi migreeniä noin kolmella kuussa eli nykyisin noin 11 migreeniä kuussa.Sitten olen itse rampannut silmälääkärillä, hammaslääkärillä, syönyt kaikki vitamiini lisiä yms, koittanut akupunktiota,muutellut ruokavaliota......jooo. Eli tässä nyt odotan kun tänä vuonna markkinoille pitäisi tulla se uusi estolääke. Joskus on vain pakko koittaa hyväksyä sairastelunsa vaikka masennus ja synkkyys voivat olla viikoittaiset kaverit. Tsemppiä vaan kaikille migreenipotilaille joihin hoidot ei tepsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme