Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaa tuoretta keliaakikkoa, mitä mä nyt syön?

Vierailija
10.09.2015 |

Moi

Mulla todettiin keliakia ja nyt oon aivan pihalla että mitä söisin. Pääruoat nyt vielä menee, kun kokkaan itse, mutta kaipaisin kovasti vinkkejä aamu-, ilta- ja välipaloihin. Leivätönnä on yhtäkkiä kovin vaikeaa ja kaurapuuro ja maustamaton jogurtti eivät tunnu oikein pitävän nälkää ainakaan aamulla lounaaseen saakka. Mitä te kanssagluteenittomat syötte?

Mulla on tänään herkkupäivä ja ostin sipsejä ja Estrellan dippijauhetta ja nyt aloin miettiä että saankohan mä syödä edes noitakaan. Dippijauheessa on kaikenmaailman koodeja ja jotain maltodekstriiniä ja muunneltua maissitärkkelystä. Vastatkaa äkkiä, kuolaan tässä ja tuijotan tuota pussia ihan onnettomana!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Probenan gluteenittomat kaurahiutaleet ovat parempia kuin mitkään gluteenia sisältävät kaurahiutaleet imo. Valmisleivästä Frian Fiber-leipä mun suosikki. Kahvileivistä Frian mutakakku ja Vuohelan rahkamustikkapullat nam. Gluteenisista en kaipaa mitään muuta kuin kunnon pastaa ja hapankorppuja.

Vierailija
22/36 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:31"]Probenan gluteenittomat kaurahiutaleet ovat parempia kuin mitkään gluteenia sisältävät kaurahiutaleet imo. Valmisleivästä Frian Fiber-leipä mun suosikki. Kahvileivistä Frian mutakakku ja Vuohelan rahkamustikkapullat nam. Gluteenisista en kaipaa mitään muuta kuin kunnon pastaa ja hapankorppuja.
[/quote]

Itse en tykkää noista Provenoista enkä Piippolan aitokaurasta. Ovat liian isoja ja paksuja hiutaleita. Urtekram on tämän keliaakikon makuun, se on vähän hienompaa tavaraa, ja siis hienolla tarkoitan ohuempaa ja pienempää. Makuasioita.
:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:31"]

No ei kai tuossa ole oikein vaihtoehtoja. Aamulla kalkkuna nakkeja ja kananmunia, päivälliseksi uunilenkkiä ja riisiä, lounaaksi hiillosmakkaroita ja kanamunia, iltapalaksi tuoremehua ja napsuvia nakkeja joko uunissa tai keitettyjä.

[/quote]

Ai makkarassa ei oo jauhoja? Jep jep.

Vierailija
24/36 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:31"]

No ei kai tuossa ole oikein vaihtoehtoja. Aamulla kalkkuna nakkeja ja kananmunia, päivälliseksi uunilenkkiä ja riisiä, lounaaksi hiillosmakkaroita ja kanamunia, iltapalaksi tuoremehua ja napsuvia nakkeja joko uunissa tai keitettyjä.

[/quote]

[/quote]

Suurimmassa osassa ei ole. Olikohan niin, että vain ryynimakkaroissa on...

Vierailija
25/36 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tunkea viljoja ruokavalioon. Karppaamalla

Vierailija
26/36 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:31"]

[/quote]

Nakkia ja makkaroita? Mites vaikka kanaa, naudanlihaa ja kalaa?

Ääliö.

Vierailija
27/36 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:36"]

[/quote]

Juu, eipä kiinnosta nää muotidieetit pätkän vertaa. En hoida huvikseni muitakaan sairauksia joita mulla ei ole. Karppaus on trendi, keliakia on sairaus. Vai oliko se toisinpäin? Ap

Vierailija
28/36 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:31"]

[/quote]

[/quote]
Missä makkarassa ON jauhoja,??

Vierailija
29/36 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: Munakasta ja paistettua pekonia

Välipala: Pähkinöitä

Iltapala: Turkkilaista jogurttia (sitä, missä on 10% rasvaa) ja pakastemarjoja (tai tuoreita, jos olet kroisos)

Vierailija
30/36 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa syödä mittän missä on vehnää ja gluteenia joka siis on vehnää, ohraa ja ruista.

Luet tuoteselosteet tarkasti. Valitse luontaisesti gluteenittomat tuotteet.

https://www.keliakialiitto.fi/liitto/keliakia/keliakian_hoito/gluteenittomat_tuotteet/

https://www.keliakialiitto.fi/liitto/gluteeniton_elama/tuotteet/

Vierailija
31/36 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:38"]

[/quote]

Juu, eipä kiinnosta nää muotidieetit pätkän vertaa. En hoida huvikseni muitakaan sairauksia joita mulla ei ole. Karppaus on trendi, keliakia on sairaus. Vai oliko se toisinpäin? Ap

[/quote]

Karppaus ei ole mikään muotidieetti. Jos sulla on keliakia, niin varmasti luulis olevan kiinnostusta hankkia tietoa hyvästä ravinnosta.

Vierailija
32/36 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus.infon sivuilla on tosi paljon hyviä reseptejäkin. Minäkin kyllä suosittelen karppausta.

Vierailija
33/36 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:38"]

[/quote]

[/quote]

Ei karppaus ole trendi vaan pysyvä elämäntapa. Monet keliaakikot karppaavat oman terveytensä takia ja tekivät näin jo ennen karppauksen nostamista ns.trendidieetiksi.

Ne gluteeniviljat tekevät sinulle pahaa mutta jos tosiaan et tule ilman leivänkorviketta toimeen, osta masa harina-jauhoja(maissia) ja tee itse maissileipää tai  tortilloja. Tortillan sisään saa kääräistyä vaikka kinkkua, juustoa ja kasviksia aamupalalla.

Vierailija
34/36 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarat on gluteenittomia.

Vierailija
35/36 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:38"]

[/quote]

[/quote]

Karppaus ei ole mikään muotidieetti. Jos sulla on keliakia, niin varmasti luulis olevan kiinnostusta hankkia tietoa hyvästä ravinnosta.
[/quote]

uusavuttomuus.com?

Vierailija
36/36 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliaakikko ei välttämättä halua olla hiilihydraatiton eikä koe tarvetta sellaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi