Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haukkuvatko lapsesi sinua tyhmäksi?

Vierailija
10.09.2015 |

Hyväksytkö tuollaisen haukkumisen? Jos et, niin miksi annat sen jatkua?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:37"]Kyllä, säännöllisesti. Lapsi ei osaa vielä tässä iässä (4-vuotiaana) sanoa: äiti, minua harmittaa kauheasti, että en saa toimia omien impulssieni mukaan, vaan vanhempieni ja ennen kaikkea yhteiskunnan muokkaamat säännöt (mm. työssäkäynti ja vuorokausirytmi) luo säännöt niin isolle osalle toimintaani, joten tuo on ihan ymmärrettävää käytöstä. Oletan, että sitten lähempänä aikuisuutta osaa purkaa harmejaan muillakin tavoilla. [/quote] Eipä osaakaan,siksi Sinä-kasvattaja- selität että vaikka suututtaa niin toisia ei ole sopivaa nimitellä.

[/quote]

Miksi oletat, että en selitä, ettei toisia saa nimitellä?
[/quote] No oletin kun homma on säännöllistä edelleen selityksestä huolimatta.

Vierailija
22/31 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:35"]

Eipä ole koskaan haukkuneet, en hyväksyisi nimittelyä. Pelolla ei ole kasvatettu vaan vanhempia kunnioittamaan. Saavat ajatella mitä haluavat ja haukkua kavereiden kesken mutta päin naamaa ei nimitellä. Ei lapset vanhempiaan eikä päinvastoin eikä myöskään me vanhemmat toisiamme.  4 lasta, 34v on eletty lapsiperhe-elämää ja vielä jatkuu...

[/quote]

Eihän se mitään vanhemman kunnioittamista ole jos takanapäin sitten kumminkin haukutaan ja vieläpä tämä nähdään mahdollisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sanoa että ei, mutta ketju muistutti että on joskus pienenä saattanut sano esim. "tyhmä äiti" kun olen käskenyt siivoamaan tms. Silloin on tietysti sanottu että haukkua ei saa vaikka harmittaisi jne. En muista koska olisi viimeksi haukkunut ääneen (on nyt 11), ajatellut on varmaan monta kertaa :)

Vierailija
24/31 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:42"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:37"]Kyllä, säännöllisesti. Lapsi ei osaa vielä tässä iässä (4-vuotiaana) sanoa: äiti, minua harmittaa kauheasti, että en saa toimia omien impulssieni mukaan, vaan vanhempieni ja ennen kaikkea yhteiskunnan muokkaamat säännöt (mm. työssäkäynti ja vuorokausirytmi) luo säännöt niin isolle osalle toimintaani, joten tuo on ihan ymmärrettävää käytöstä. Oletan, että sitten lähempänä aikuisuutta osaa purkaa harmejaan muillakin tavoilla. [/quote] Eipä osaakaan,siksi Sinä-kasvattaja- selität että vaikka suututtaa niin toisia ei ole sopivaa nimitellä. [/quote] Miksi oletat, että en selitä, ettei toisia saa nimitellä? [/quote] No oletin kun homma on säännöllistä edelleen selityksestä huolimatta.

[/quote]

Meillä on säännöllistä myös:

- en mene vessaan (kun pyydetään menemään vessaan)

- en halua pukea (kun ollaan lähdössä ulos)

- en tule syömään (kun pyydetään syömään)

Vessassa on käyty, ulos ollaan puettu ja syöty on aika kauan. Nämä asiat toistuvat joka päivä. Silti niistä pitää vääntää. Eiköhän tämä ole arkea aika monissa lapsiperheissä.

Vierailija
25/31 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:41"]

Eivät ole koskaan lapset haukkuneet tyhmäksi tai miksikään muuksikaan eivätkä kiroile kotona.

Ovat nyt 14v. ja 18v.

Meillä kyllä tapellaan ja huudetaan välillä mutta ei haukuta eikä kiroilla.

Tyttö tosin sanoi 4v.minulle: äiti mä toivon että sä kuolet kun suuttui minulle. Sanoin vaan että varo mitä toivot...

[/quote]

Bhuhaaaa aaa hahaaa. Tapellaan verissä päin, mutta ei pahaa sanaa koskaaan toisesta .. hahahahaaa.

Vierailija
26/31 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se joku mummo ampui miehensä takaapäin keinutuoliin, eikä koskaan oltu sanottu  pahaa sanaa toiselle.

Vierailija
27/31 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:41"]

Lapsia voi kasvattaa muullakin tavoin kuin pelolla. Ihan vaan vinkiksi heille jotka epäilivät että pelolla on nuo tyhmäksi haukkumiset jäänyt pois. Olen lasteni kanssa läheinen ja kyllä uskaltavat ilmaista jos ärsyttää,suututtaa tai surettaa.

[/quote]

Vähän epäilen, että teilläkin kyllä kasvatetaan lapsia pelolla. Jolleivat lapset sitten kaikki ole poikkeuksellisen kilttejä luonteeltaan. Normaalilapsen (ihan kuin muuten aikuistenkin) hyvästä käytöksestä iso osa pohjautuu siihen, että joko pelätään rangaistusta tai palkinnon tulematta jäämistä.

Vierailija
28/31 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ekstrovertti tavis synnyttää syvällisen introvertin pohtijan niin todennäköisyys on aika korkea että lapsi odottaisi jossain vaiheessa saaneensa jotain syvällisempää keskustelua ja kohtelua vertaisena. Jos vanhemmat kohtelee 10+v introverttia vielä lapsena (esm puhuessaan muille aikuisille käyttävät äänensävyä kuin lapsi olisi vielä lapsi) eivätkä osaa perustella kantojansa, uskomuksiaan, maailmankatsomustaan ym niin kyllä sitä voi alkaa introvertti lapsi epäillä että onkohan aikuisilla kaikki ihan kotona.

Vierailija
29/31 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:35"]

Eipä ole koskaan haukkuneet, en hyväksyisi nimittelyä. Pelolla ei ole kasvatettu vaan vanhempia kunnioittamaan. Saavat ajatella mitä haluavat ja haukkua kavereiden kesken mutta päin naamaa ei nimitellä. Ei lapset vanhempiaan eikä päinvastoin eikä myöskään me vanhemmat toisiamme.  4 lasta, 34v on eletty lapsiperhe-elämää ja vielä jatkuu...

[/quote]

Eihän se mitään vanhemman kunnioittamista ole jos takanapäin sitten kumminkin haukutaan ja vieläpä tämä nähdään mahdollisena. 

[/quote]

Sitähän minä en tiedä ovatko koskaan näin tehneet. Enkä kysele ja utele. Olemme hyvin läheisiä ja meillä on loistavat välit joten tuskin tarvitsee sitäkään pelätä. Enää tosiaan 1 alaikäinen kotosalla.

Vierailija
30/31 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole omiani kasvattanut siten, että minua täytyy kunnioittaa... Mutta asiaan, esikoinen ei ole haukkunut mua tyhmäksi kuin ehkä kerran? En ole varma, mutta tämä nuorempi haukkuu, jos on liian vihainen mistä tai mille tahansa. Jep, teinejä ovat.

Vierailija
31/31 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:18"]

Joo, 6-vuotiaani juuri sanoi että olen tyhmä, kun heitin tärkeitä karkkipapereita roskikseen. "Äiti sä et tajua mitään!"

[/quote]

Miksi  piti heitttää toiselle tärkeät  "tiedostot" roskiin. Sitä ihmettelen.

Ja sitten vielä vaan naurattaa...oletan.

[/quote]

No mikä tässä nyt naurattaisi?

[/quote]

No se kun ajattelin että et mieltänyt lapsen karkkipapereita tärkeiksi. Aika harva myöntää omat virheensä joten miksi mieleeni olisi tullut että' jullistat omaa virhettäsi kun ilmoitit tehneesi kuten teit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi