Huippuratsastaja tuomittu hyväksikäytöstä, Ilta-Sanomat julkaisi nimen?
Ihme touhua noilla iltapäivälehdillä. Lapsen hyväksikäytöstä tuomitun ratsastusopettajan nimeä ei Iltalehti halunnut julkaista uhrien suojelemiseksi. Ilta-Sanomat räväytti sen sijaan nimen komiasti esiin??
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:26"]
Hevospiireissä tätä tapahtuu ihan kauheasti... Katsokaa vanhemmat tyttöjenne perään.
[/quote]
Eikö poikien perään tartte kattoa, he turvassa siis..
[/quote]
Talleilla ei juuri poikia näe, ei tartte näsäviisastella.
[/quote]
Onko näin, tyttöjä 100%?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:33"]
70 v sukupuoli yhteydessä. Onko tämä joku vitsi
[/quote]
Hyvä esimerkki elävästä elämästä, kaikkee sattuu ja tapahtuu mitä ei keskiverto kotirouvan mieleen edes pälkähtäisi
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:26"]
Hevospiireissä tätä tapahtuu ihan kauheasti... Katsokaa vanhemmat tyttöjenne perään.
[/quote]
Eikö poikien perään tartte kattoa, he turvassa siis..
[/quote]
Talleilla ei juuri poikia näe, ei tartte näsäviisastella.
[/quote]
Onko näin, tyttöjä 100%?
[/quote]
Harvoin poikia raiskataan, ahdistellaan tmv. Yleensä kyseessä on juuri joku vanha ukko ja nuori tyttö. Miehillä kun tuo alapää vie enemmän kuin yläpää.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:18"]
Oksennus. Tunnen tyypin, olen käynyt hänen tallillaan ratsastamassa viikkotunneilla muutaman kauden.
Oikein mukava tyyppi ja hyvä ratsastuksenope, kivat hevoset ja rento talli-ilmapiiri. Nyt sit tämä...
[/quote]
Tilaisuus tekee varkaan vai miten se meni
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:46"]
Harvoin poikia raiskataan, ahdistellaan tmv. Yleensä kyseessä on juuri joku vanha ukko ja nuori tyttö. Miehillä kun tuo alapää vie enemmän kuin yläpää.
[/quote]
Tästä harhaluulosta ei koskaan päästä eroon... Junnujen jääkiekkopiiressä valmentajasedät tekee vaikka ja mitä... Sama juttu yleisurheilussa
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:56"]
[/quote]
Tästä harhaluulosta ei koskaan päästä eroon... Junnujen jääkiekkopiiressä valmentajasedät tekee vaikka ja mitä... Sama juttu yleisurheilussa
[/quote] Kerro toki lisää, en ole koskaan kuullut tämmöisistä asioista
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:38"]
Vasemmiston Iltapaskomat julkaisi nimen koska on aatelinen ruotsinkielinen ?
[/quote]
Törkeistä rikoksista tuomittujen nimet yleisesti ottaen julkaistaan aina - sen jälkeen kun tuomio on saanut lainvoiman.
Kaikki julkaisematta jättämiset ovat poikkeustapauksia.
Muistanet törkeisiin seksuaalirikoksiin syyllistyneet Touko Tarkin, Jammu Siltamäen tai muusikko Rami Aallon. Kaikkien näiden nimet on julkaistu lehdistössä.
Nimen julkaisemista puolustaa muutama muukin seikka: kyseessä on julkkis eli SM-mitalisti, kyseinen henkilö työskentelee lasten parissa ratsastuksenopettajana ja lisäksi ilmeisesti uhrit eivät ole vaatineet nimen salailua.
Julkkiksista saatetaan julkaista myös pelkät epäilyt, kuten tehtiin SIGin laulajan Matti Inkisen kohdalla. Vaikkei hänen kohdallaan ollut edes kyse mistään vakavasta rikoksesta, vaan epäilystä laittoman materiaalin hallussapitoon.
Kyllä hevospiireissä tyypin nimi ollut jo kauan tiedossa.
Ei ole mikään huippuratsastaja tällä hetkellä todellakaan :D könöttää ja keikkuu miten sattuu. En minäkään kutsu itseäni huippiratsastajaksi vaikka muutaman kansainvälisen 145 cm luokan olen hypännytkin. Olen joskus hänen hevosiaan ratsastanut, mukavalta vaikutti. En olisi uskonut, mutta niin se vaan meni. Säälittää hevoset jos tuon takia ne joudutaan lopettamaan. En nyt tiedä miten yleistä talleilla, itse olen aina saanut olla rauhassa ja jos joku on yrittänyt lähennellä niin räväkästi olen sanonut painu vttuun. Olen ollut mm Saksassa, Hollannissa ja Suomessa ratsastajana töissä ja kyllä nuori, blondi ja kaunis tyttö saa osakseen yrityksiä mutta pahimmalta olen säästynyt. Osanotot uhreille, toivottavasti he pääsevät tuosta yli. :/
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:00"]
[/quote]
Törkeistä rikoksista tuomittujen nimet yleisesti ottaen julkaistaan aina - sen jälkeen kun tuomio on saanut lainvoiman.
Muistanet törkeisiin seksuaalirikoksiin syyllistyneet Touko Tarkin, Jammu Siltamäen tai muusikko Rami Aallon. Kaikkien näiden nimet on julkaistu lehdistössä.
Nimen julkaisemista puolustaa muutama muukin seikka: kyseessä on julkkis eli SM-mitalisti, kyseinen henkilö työskentelee lasten parissa ratsastuksenopettajana ja lisäksi ilmeisesti uhrit eivät ole vaatineet nimen salailua.
Julkkiksista saatetaan julkaista myös pelkät epäilyt, kuten tehtiin SIGin laulajan Matti Inkisen kohdalla. Vaikkei hänen kohdallaan ollut edes kyse mistään vakavasta rikoksesta, vaan epäilystä laittoman materiaalin hallussapitoon.
[/quote]
Kukaan ei osaa siis vastata Ap:n kysymykseen, miksi Iltalehti jätti nimen julkaisematta.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:15"]
Ei ole mikään huippuratsastaja tällä hetkellä todellakaan :D könöttää ja keikkuu miten sattuu. En minäkään kutsu itseäni huippiratsastajaksi vaikka muutaman kansainvälisen 145 cm luokan olen hypännytkin. Olen joskus hänen hevosiaan ratsastanut, mukavalta vaikutti. En olisi uskonut, mutta niin se vaan meni. Säälittää hevoset jos tuon takia ne joudutaan lopettamaan. En nyt tiedä miten yleistä talleilla, itse olen aina saanut olla rauhassa ja jos joku on yrittänyt lähennellä niin räväkästi olen sanonut painu vttuun. Olen ollut mm Saksassa, Hollannissa ja Suomessa ratsastajana töissä ja kyllä nuori, blondi ja kaunis tyttö saa osakseen yrityksiä mutta pahimmalta olen säästynyt. Osanotot uhreille, toivottavasti he pääsevät tuosta yli. :/
[/quote]
Kai se huippuratsastajaksi nimittäminen tulee niistä vanhoista mitaleista. 14 Sm-mitalia oli jutun mukaan aikoinaan voittanut.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:15"]
[/quote]
Oohhoh - järkyttävää
Olen ollut kanssa sen tunneilla Nuuksiossa. Kyllä se oli huippuratsastaja ja etenkin hevosten kouluttaja ja kasvattaja, ratsuttaja.
Todella inhottavaa
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:32"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:31"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:26"] Hevospiireissä tätä tapahtuu ihan kauheasti... Katsokaa vanhemmat tyttöjenne perään. [/quote] Eikö poikien perään tartte kattoa, he turvassa siis.. [/quote] Talleilla ei juuri poikia näe, ei tartte näsäviisastella. [/quote] Onko näin, tyttöjä 100%? [/quote] Harvoin poikia raiskataan, ahdistellaan tmv. Yleensä kyseessä on juuri joku vanha ukko ja nuori tyttö. Miehillä kun tuo alapää vie enemmän kuin yläpää.
[/quote]
Ei ole mitenkään harvinaista, pojilla on vain suurempi kynnys ilmoittaa asiasta. Sitä vaikeuttaa vielä se että jos tekijä on mies niin poika ei halua "homon leimaa" itselleen.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:34"]
[/quote]
[/quote]
Kukaan ei osaa siis vastata Ap:n kysymykseen, miksi Iltalehti jätti nimen julkaisematta.
[/quote]
Uhrien suojelemiseksi, kun tekijä on tiedossa niin samalla myös uhrit eli ne tytöt, jotka ovat tuolla tallilla käyneet.
Onhan tämä nyt ollut lehdissä aika päivää sitten, nimine ja kuvineen.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:39"]
Vanha pappa ja 14-vuotias! Hyi hel...vet...ti.. Ja vielä useita kymmeniä kertoja 10kk aikana. Eikä teinitytön päässäkään mikään pistänyt vastaan??
[/quote]
Uhkailulla ja kiristämisellä saatu tyttö hiljaiseksi. Luuletko että tyttö oli vapaaehtoisesti tuossa mukana?
Aika monasti näillä hyväksikäyttäjilla on taustaa anabolisten steroidien ym käytöstä, mutta tässä tapauksessa ei taida siitä olla kysymys.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:39"] Vanha pappa ja 14-vuotias! Hyi hel...vet...ti.. Ja vielä useita kymmeniä kertoja 10kk aikana. Eikä teinitytön päässäkään mikään pistänyt vastaan?? [/quote] Uhkailulla ja kiristämisellä saatu tyttö hiljaiseksi. Luuletko että tyttö oli vapaaehtoisesti tuossa mukana? [/quote] No ei kukaan vähänkään ajattelukykyinen ole kymmentä kuukautta täysin tahdottomana ja vastaanpistämättömänä! Varsinkaan teinitytöt. Se ikä tekee monista hyvin vahvatahtoisia ja tuliluonteisia, eikä keneltäkään jää huomaamatta nuoren teinitypykän tahto.. Sellaisia nykynuoret on. Rauhoittumisikä tulee ehkä vasta 18 vuotiaana kun on pakko alkaa itsenäistyä ja aikuistua. En halua edes tietää mitkä asiat papoissa tuota teiniä ovat viehättäneet.. Ryppyinen nahka vai tekareiden haju. N26
[/quote]
Aika moni pedofilian uhri on uhrina VUOSIA. Syyllistätkö heitäkin?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:34"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei taida olla Iltalehden toimituspäällikkö linjoilla. Mutta toimitukseenhan voi soittaa ja kysyä. Numero löytyy nettisivulta.
t. Toimittaja