Muuttaisitko mielummin Lappiin vai Ahvenanmaalle?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko esimerkiksi Kemiä vai Utsjokea kun puhut Lapista? Lappi on katsos aika isoa alue.
Niinpä, pelkästään Inarin kunta on pinta-alaltaan n. 25 kertaa Ahvenanmaan kokoinen alue.
Miksi muuten nimi on Ahvenanmaa, eikä Ahvenen Maa?
Ahvenanmaalle muuttaminen vaatii venäjän myöntämän viisumin ja jos oot käynyt armeijan niin ei mitään asiaa sinne
Ei hassummat vaihtoehdot, mutta Ahvenanmaalle muuttaisin.
Ahvenanmaasta tulee kohta sotilastukikohta, en suosittele. Tai vastaavasti venäjä valtaa sen.
Saahan sitä tavis suomalainen haluta muuttaa Ahvenanmaalle, ei vain taida onnistua suomenkieliseltä.
Nytkin muistutettiin, että suomalaisten pitää puolustaa Ahvenanmaata tarvittaessa. Heidänhän ei tarvitse edes armeijaa käydä. Siinä taas yksi etuoikeutettu ryhmä suomalaisten taskulla. Ja tästähän ei saa edes keskustella.
Sillä hetkellä kun liitytään Natoon niin Ahvenanmaasta tulee vapaa riistaa Venäjälle, koska sopimukset kieltää Ahvenanmaan liittymisen.
Toinen vaihtoehto että myydään koko saari venäläisille ennen liittymistä, mutta se vasta tyhmää olisi kun sitten ne militarisoi sen.
Vierailija kirjoitti:
Sillä hetkellä kun liitytään Natoon niin Ahvenanmaasta tulee vapaa riistaa Venäjälle, koska sopimukset kieltää Ahvenanmaan liittymisen.
Toinen vaihtoehto että myydään koko saari venäläisille ennen liittymistä, mutta se vasta tyhmää olisi kun sitten ne militarisoi sen.
Tämähän olisi loistava käänne. Kiva olisi seurata miten heidän erikoisoikeuksien käy setä putinin johdossa.
Lappiin, koska tykkään lumesta. Voiko Ahvenanmaalla edes hiihtää?
Lappiin. Se on kyllä ihan realistinen haave toteuttaakin.
Lappiin jos on pakko valita. Inhoan kyllä räkkäaikaa, toistuu vuodesta toiseen... :'(( auttaiskohan sitten asustella merilapissa ja purjehtia koko kesä? Ahvenanmaasta tykkään noin muuten, mutten ahvenanmaalaisista.
Ahvenanmaalle, koska suotuisampi ilmasto ja tykkään merestä. Olisi myös lähempänä muuta Eurooppaa.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä tavis suomalainen haluta muuttaa Ahvenanmaalle, ei vain taida onnistua suomenkieliseltä.
Nytkin muistutettiin, että suomalaisten pitää puolustaa Ahvenanmaata tarvittaessa. Heidänhän ei tarvitse edes armeijaa käydä. Siinä taas yksi etuoikeutettu ryhmä suomalaisten taskulla. Ja tästähän ei saa edes keskustella.
En tiennytkään tästä. Uskomatonta että luistavat tuostakin velvoitteesta ja olettavat suomalaisten puolustavan!
Jätettäisin vaan yksin nuo taistelemaan venäläisiä vastaan, hurrille saattaisi tulla äitiä ikävä. Olen kauhea mutta :D
Vierailija kirjoitti:
Lappiin, koska tykkään lumesta. Voiko Ahvenanmaalla edes hiihtää?
Ei voi. Siellä on ankea ilmasto talvisin, en todellakaan muuttaisi sinne. Lisäksi ruotsinkieliset kohtelevat suomenkielisiä todella alhaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkin muistutettiin, että suomalaisten pitää puolustaa Ahvenanmaata tarvittaessa. Heidänhän ei tarvitse edes armeijaa käydä. Siinä taas yksi etuoikeutettu ryhmä suomalaisten taskulla. Ja tästähän ei saa edes keskustella.En tiennytkään tästä. Uskomatonta että luistavat tuostakin velvoitteesta ja olettavat suomalaisten puolustavan!
Jätettäisin vaan yksin nuo taistelemaan venäläisiä vastaan, hurrille saattaisi tulla äitiä ikävä. Olen kauhea mutta :D
Ei niillä ole muuta kuin oikeuksia, velvollisuuksia ei lainkaan ja silti ei saa edes arvostella koska se on syrjintää.
Eivät ahvenanmaalaiset ole itse tuota demilisointiaan valinneet vaan se on määritelty Pariisin rauhan sopimuksessa 1800-luvulla Krimin sodan jälkeen ja vahvistettu uudestaan ekan maailmansodan jälkeen.
Ahvenanmaahan voisin mielelläni muuttaa. Lomia olen siellä viettänyt ja tykkään!
Vierailija kirjoitti:
Eivät ahvenanmaalaiset ole itse tuota demilisointiaan valinneet vaan se on määritelty Pariisin rauhan sopimuksessa 1800-luvulla Krimin sodan jälkeen ja vahvistettu uudestaan ekan maailmansodan jälkeen.
Ahvenanmaahan voisin mielelläni muuttaa. Lomia olen siellä viettänyt ja tykkään!
Seli seli. Oma lehmä ojassa.
ahvenanmaalle, koska en jaksa lappilaisten runsasta alkoholin- ja tupakankäyttöä sek äsiihen liittyviä lieveilmiöitä pitkästä talvesta puhumattakaan.
Nyt oli paha. Lapissa on kaunis luonto mutta ilmasto ei ole hyvä jos puutarhanhoito kiinnostaa... Ahvenanmaalla taas on sellaista porukkaa että en ikinä kelpaisi heidän sekaan enkä varmaan haluaisikaan. Ehkä Lappiin jos olisi ihan pakko.