Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin käyttää vähemmän meikkiä ja heti ihmiset kommentoi

Vierailija
26.03.2022 |

Aloin laittaa töihin vain ripsi- ja kulmaväriä. Joskus harvoin rajauskynää. En vaan yksinkertaisesti jaksa sitä meikkivoidepelleilyä ja luomivärejä.

No heti ensimmäisellä viikolla pari tyyppiä tuli kyselemään että olenko väsynyt ja että onko kaikki hyvin kun näytän niin valjulta.

Jotenkin masentaa että jo 30-vuotiaana näyttää väsyneeltä ja valjulta ilman pakkelikerrosta..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika kun käytit alunperin meikkiä. 

Vierailija
2/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ovat tottunu näkeen sinut meikillä, joten yllättävä ulkonäön muutos vaikuttaa tuollee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa, että "olen vain alkanut käyttää vähemmän meikkiä ja näytän siksi aika erilaiselta, tiedän. Ehkä lopetan kohta kokonaan meikin käytön ja näytän sitten vain omalta itseltäni."

Ap, ei se ole ikäkysymys. Kuka tahansa vaikka 18-vuotias näyttäisi ihan erilaiselta, jos jättäisi 80% meikistä pois. Ole iloinen ratkaisustasi ja kulje pystypäin!

Vierailija
4/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä että olemme kulttuurisesti tottuneet siihen että naisten kuuluu näyttää tietynlaisilta. Sain samaa kyselyä niskaani kun lopetin meikkaamisen kokonaan viisi vuotta sitten. On niin kummallista miten moni ihminen ei ymmärrä tuollaisten heittojen olevan törkeitä. Itselle kun ei tulisi mieleenkään kommentoida muiden ulkonäköä mitenkään. 

Vierailija
5/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan höpö höpö juttuja taas.

Itse meikkaan äärimmäisen harvoin. Töihin ehkä vähän meikkipuuteria maksimissaan. Ikää noin 40 ja ikinä ei ulkonäköä moitita vaikka miesvaltaisella alalla. Päinvastoin. Kehutaan kyllä.

Taas joku "meikkaamattomat naiset näyttää kamalilta" veetuilu. Ei näitä jaksaisi, kun se todellisuus nyt ei vaan vastaa tätä pelleilyä.

Vierailija
6/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ miehet näyttävät usein ihonsa puolesta paremmalta koska heillä on niin paljon paksumpi iho ja se ei joudu jatkuvasti hormonien myllerryksen alaiseksi. Tavallaan on todella huvittavaa että naisilta odotetaan hyvää ihoa. 

Vierailija
7/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on outoa laittaa kulmaväriä ja ripsaria muuten meikittömälle naamalle. Miksi et voi olla rehellisesti ilman meikkiä? Tuo on todella paljon meikkiä, kulmakynä ja kaikki. Aloita uusi, rehellinen elämä.

Vierailija
8/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, on outoa laittaa kulmaväriä ja ripsaria muuten meikittömälle naamalle. Miksi et voi olla rehellisesti ilman meikkiä? Tuo on todella paljon meikkiä, kulmakynä ja kaikki. Aloita uusi, rehellinen elämä.

Mulla on niin valjut kulmat ja ripset, että jos ei ole pientä sipaisua väriä kulmissa ja ripsissä, ihmiset alkavat kysellä mikä minussa on erilaista kuin yleensä, onko mulla tavallisesti silmälasit tai jotain, kun näytän nyt niin erilaiselta?

Vierailija
9/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko itsetunto on on suurin ongelma

Vierailija
10/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö ei minusta ole yhtään outoa laittaa pelkkää ripsaria ja kulmakynää, todella paljon meikkiä???Usein arkena kiireessä itsekkin laitan vaan noi etten näytä ihan väsyneeltä. Tulee silmät vähän paremmin esiin.

Vierailija
11/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ripseni ja kulmakarvani ovat niin vaaleat että näytän omastakin mielestäni tosi hailakalta kun ei ole mitään

Ap

Vierailija
12/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että aloit dokaamaan kun tää duuni on niin p a s k a a

Vierailija
13/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäin eläkkeelle, jäi myös meikkaaminen. Ei sen ihmeellisempää.

Vierailija
14/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa näistä kommentaattoreista on ollut miehiä. Naiset eivät ehkä niin herkästi mainitse..

Omasta mielestäni en näytä valjulta. Toki iho on epätasaisempi ja silmänaluset tummemmat mutta en olisi ikinä arvannut että joku edes huomaa. Saati sitten vaivautuu sanomaan jotain. Onhan se loukkaavaa.

Itse en koskaan kommentoi kenenkään ulkonäköä. Jos nyt joku näyttäisi erityisen apealta ja vaisulta, kysyisin miten menee ja antaisin tilaisuuden kertoa jos joku painaa, mutta en ala utelemaan tai sanomaan että näytätpä kalpealta.

Ap

Vierailija
15/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse meikkaan äärimmäisen harvoin. Töihin ehkä vähän meikkipuuteria maksimissaan. Ikää noin 40 ja ikinä ei ulkonäköä moitita [b]vaikka[/b] miesvaltaisella alalla. Päinvastoin. Kehutaan kyllä.

Taas joku "meikkaamattomat naiset näyttää kamalilta" veetuilu. Ei näitä jaksaisi, kun se todellisuus nyt ei vaan vastaa tätä pelleilyä.

Väittäisin että lihavoimani sanan tilalle oikea sana olisi ”koska”.

Vierailija
16/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin paljon meikkiä aiemmin. Joka aamu täysi pakkeli. Korona ja koko nykyinen maailman tilanne on vaikuttanut itseeni niin, että meikkaus ei ole enää niin tärkeää. Laitan meikkivoidetta kirjavan ihoni vuoksi ja piirrän kulmat. Se siitä. Olen kyllä huomannut, että töissä jotkut katsovat pidempään, mutta kukaan ei ole kommentoinut mitään. Ei kiinnosta ulkonäköasiat enää.

Vierailija
17/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sano yksi terapeutti joskus, että näytän jotenkin väsyneeltä. Vastasin siihen, että minulla ei ole meikkiä. Korjaili siihen heti perään, että tarkoitti henkistä väsymistä tms. :D

Olin 20v ja en tavallisesti liikkunut ihmisten ilmoilla ilman meikkiä, mutta tällä kertaa olin jättänyt sen väliin.

Vierailija
18/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse meikkaan äärimmäisen harvoin. Töihin ehkä vähän meikkipuuteria maksimissaan. Ikää noin 40 ja ikinä ei ulkonäköä moitita [b]vaikka[/b] miesvaltaisella alalla. Päinvastoin. Kehutaan kyllä.

Väittäisin että lihavoimani sanan tilalle oikea sana olisi ”koska”.

Aika jännä, kun AP sanoo suurimman osan asiasta maininneista olevan miehiä ja luuletko tosiaan, että miesvaltaisella alalla olevilla miehillä ei ole kontaktia naisiin? Suurin osa on parisuhteessa ja heillä on sekä sukulaisia että ystäviä. Aika outo ajatus, että ainut kokemus naisista olisi se naispuolinen työtoveri. Ehkä minullakin naisen on miehistä muita kokemuksi työtovereideni lisäksi. Voisiko se olla mitenkään mahdollista..?

Vierailija
19/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin meikata arkisin vasta yli kolmekymppisenä, kun alkoi tulla noita "näytät väsyneeltä, onko sulla flunssa" -kommentteja. Niitä tuli vain toisilta naisilta. Miehet tuntui tykkäävän siinä missä ennenkin.

Opettelin sitten sellaisen kevyen arkimeikin, jonka tekeminen vie 5 min (mineraalipuuteri + kulmakynä + ripsari) ja siihen loppui ne kommentit. Nyt lähemmäs viiskymppisenä en kyllä jaksaisi enää oikein sitäkään. Rupsahtaneena etätyöläisenä on hyvä olla :-D

Vierailija
20/25 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin jo alle 30v että vaikka laittoi meikkiä, oli väsyneen näköinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi