Päällystin kontaktimuovilla lapsipuolen kirjat, äitinsä raivostui kun
muutamaan tuli kanteen vahingossa hieman ryppyjä. Lapsen koulusta oli sanottu, että viime viikolla viimeistään piti olla kirjojen muovitettu, eikä äitinsä ollu asiaa hoitanut, joten tein sen koska lapsi oli sen viikon meillä (vuoroviikkosysteemi).
Nyt lapsen äiti laittaa solkenaan viestejä mulle miten lapsi on ollut niin pahoilla mielin rumasti päällystetyistä kirjoista (en tiennyt, lapsi itse ei ilmaissut mulle mahdollista mielipahaansa mitenkään?) ja syyttää jopa että olen ihan tahallani päällystänyt kirjat rumasti.
Miten mun nyt pitäisi vastata/reagoida vai vastaanko mitään? Tytön äiti kirjoittaa etten minä voi ymmärtää lasten mielipahasta mitään kun mulla ei ole omia lapsia, ja se on totta - ei tullut mieleenkään että joku saamarin kirjan muovitus olisi näin iso juttu?? Tein sen, koska lapsi sanoi että ope laittaa wilmaan merkinnän muuten.
Kyllä on vaikeaa taas. :(
Kommentit (24)
Oikein teit ja lapsen äiti lieneen joku avohoitopotilas. Ei ole ihan normaalia käytöstä häneltä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:51"]
Miksi päällystät yläasteikäisen lapsen kirjat? Minä taisin tehdä jostain kolmannelta luokalta asti homman itse. Tai kolmannella vielä äiti neuvoi vieressä, neljännellä tein kokonaan itse.
[/quote]
Onko kenellekään juolahtanut mieleen antaa palautetta koululle tästä vaatimuksesta? Tiedättehän, että peruskoulu on ilmainen. Koulu on velvollinen järjestämään ne muovit, jos sitä vaatii, Toiseksi koulutehtävät ovat sen koululaisen, eivät hänen vanhempansa tehtäviä. Siksi lapsi on ainakin ylemmillä luokilla se, joka kirjansa päällystää, ja mieluummin koulussa eikä kotona.
Oikeasti olisi todella törkeää valittaa muovien rypyistä ja kuplista, sillä moni lapsi päällystää ne kirjat itse.
Tässäpä olisikin "markkinarako" vaikka näppäräsormiselle opiskelijalle! Varmaan moni vanhempi mielellään vähän maksaisi siitä, että pääsisi tuosta jokasyksyisestä painajaisesta!
No, tietenkin oppimiskokemuksena se olisi tietenkin lapselta pois.
Nyt en kyllä ymmärrä tätä äitiä, vaikka aina yritän ymmärtää niitä biologisia vanhempia. Kirjojen päällystäminen on oikeasti aivan kamala homma ja olisin ikionnellinen, jos joku muu sen tekisi. Muutamasta rypystä en välitä mutta myönnän kyllä, että jos koko etukansi on kupruilla, niin ehkä sitten harmittaisi kun itselleni ei tule kuin muutama ryppy ja yleensä niissä käänteissä, ei kansissa. Ikinä milloinkaan en asiasta viestittelisi kenellekään.
Nyt et vastaa mitään, miehesi vastaa jos hän haluaa. On selvää että jos äiti ei ole hoitanut päällystämistä itse omalla viikollaan, hänellä ei ole mitään asiaa arvostella teidän päällystämistänne. Miehesi voisi vastata, että tästä eteenpäin homma on äidin kontolla ja huolehtii sitten ajoissa, niin ei tarvitse jälkikäteen itkeä ja että voi samantien listata ne muutkin hommat, jotka haluaa hoitaa tasan itse vaikka myöhästyneenä niin ette tee samaa virhettä uudelleen.
Lapsen kanssa kannattaa varmaan jutella ystävällisesti. Jos hän on pahoittanut oikeasti mielensä (mitä epäilen), niin voitte asiasta keskustella mutta luulen, että lasta ei koko homma harmita ja että äiti kiukkuaa nyt omaa nolouttaan, kun ei saanut niitä kirjoja päällystettyä.