VR on kalliimpi kuin Onnibus, koska raideliikenteessä ei ole kilpailijoita
Ruotsissa on raideliikenteeseen saatu kilpailua ja nykyisin on edullisempia vaihtoehtoja etelän suurten kaupunkien välillä. Sama olisi mahdollista Suomessakin.
Kommentit (27)
VR palvelee koko Suomea eikä valikoi ainoastaan parhaimpia reittejä parhaimpiin aikoihin.
Junalla matkustaminen on toki mukavuudeltaankin ihan toisesta maailmasta kuin bussilla matkustaminen, etenkin Onnibussin poikkeuksellisen ahtaassa ja täydessä bussissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vihataan kilpailua.
Siksi.
Taksien kilpailutus mokattiin ihan huolella. Ennen taksiin pystyi luottamaan 100 %.
Vierailija kirjoitti:
Junalla matkustaminen on toki mukavuudeltaankin ihan toisesta maailmasta kuin bussilla matkustaminen, etenkin Onnibussin poikkeuksellisen ahtaassa ja täydessä bussissa.
No niin on.
Pitkän matkan matkustaminen Onnibussissa on tosi järkkyä ja rasittavaa.
Sen kestää vain siksi, kun hinta on niin edullinen, mutta siitä maksaa sitten toisella tavalla.', väsymyksenä.
Riippuu ihan matkasta. Oma kokemus onnibusista, että on tosi kallis eikä alennuksia ole esimerkiksi opiskelijoille.
Suomessa ei rataverkon heikon kunnon takia ole järkeä kilpailla. Nyt meillä on tiestö reikiä täynnä ja ns. rantarata siinä kunnossa, että sen käyttö saatetaan keväällä kuukaudeksi tai pariksi katkaista kokonaan. Hallitus haluaa rakentaa uutta, vanhan korjaaminen on jätetty kokonaan väliin ja siksi meillä ollaan ongelmissa. Jotkut tunnin juna -hankkeet ei mieltä lämmitä, jos matka-ajat pitenevät entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vihataan kilpailua.
Siksi.
Taksien kilpailutus mokattiin ihan huolella. Ennen taksiin pystyi luottamaan 100 %.
Pysytyy edelleenkin luottamaan taksiin. Kun tilaa aina taksin luoetettavalta yrittäjältä.
Onnibus ei ylläpidä Suomen tieverkostoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vihataan kilpailua.
Siksi.
Taksien kilpailutus mokattiin ihan huolella. Ennen taksiin pystyi luottamaan 100 %.
Pysytyy edelleenkin luottamaan taksiin. Kun tilaa aina taksin luoetettavalta yrittäjältä.
Vieraalla paikkakunnalla on vaikea tietää mikä on ns. luotettava yrittäjä. Kotipaikkakunnallakin katosi iso osa alkuperäisistä yrittäjistä.
No jaa, eipä sitä juurikaan ole kilpailua enää bussiliikenteessäkään. Onnibussi ostanut suurimman osan firmoista.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vihataan kilpailua.
Siksi.
Kepu on monessa pahassa mukana. Ihme sadisti tai masokisti on oltava siinä sakissa.
Liekkö Lenin hakenut oppinsa Suomessa.
Bussit on nykyään halpoja, mutta niitä ei voi käyttää. Aimmin käytin paljon, viimeksi... hetkinen... Olen ostanut kolmeen kertaan tilausajon tähän väliin... Eikun juu... Kerran 2018 taisin tehdä edestakaisen matkan. Sitä ennen... En vain muista.
Ennen bussilla lentokentälle 20 euroa, nykyään taksilla 200 euroa. Sen verran vapauttaminen muuttanut tilannetta.
Ihanaa kun julkinen on halpaa.
Jaa. Just ostin liput junaan kun onnibussi olisi ollut samalle reitille kalliimpi, hitaampi, ahtaampi ja ilman ravintolapalveluja. Olinpa tyhmä.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junalla matkustaminen on toki mukavuudeltaankin ihan toisesta maailmasta kuin bussilla matkustaminen, etenkin Onnibussin poikkeuksellisen ahtaassa ja täydessä bussissa.
No niin on.
Pitkän matkan matkustaminen Onnibussissa on tosi järkkyä ja rasittavaa.
Sen kestää vain siksi, kun hinta on niin edullinen, mutta siitä maksaa sitten toisella tavalla.', väsymyksenä.
Itse opiskelijana vannoin, että sitten kun olen valmistunut ja töissä, en matkusta pitkänmatkanbussilla enää koskaan. Ja se päätös on pitänyt. En yhtään ikävöi Onnibusseihin, joissa aina nuokkuu joku oksentamisen partaalla oleva haiseva krapulainen, joku teinijengi meluaa ja vieraskieliset kailottavat puhelimiinsa koko matkan ajan.
Jos avattaisiin kilpailulle, vuorot pienempiin kaupunkeihin loppuisi nopeasti. Helsingistä pääsisi enää Turkuun ja Tampere-Seinäjoki-Ouluun. Muut osuudet suljettaisiin kannattamattomana.
Kaikkien etu että valtionyhtiö ylläpitää kattavaa verkostoa.
Ennemmin matkustan matkaseurassa, jolla on varaa reilusti yli 2 € lippuihin. Hintahäiriköinnistä ei yleensä seuraa mitään hyvää.
Ruotsissa on muutamia edullisempia junavuoroja, mutta keskimääräiset hinnat ovat Suomea korkeammat.
Suomessa vihataan kilpailua.
Siksi.