Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveysongelmaiset ovat vähiten toivottuja työkavereita

Vierailija
26.03.2022 |

Työpaikoilla ollaan valmiita kyllä joustamaan muuten vajaakuntoisten työllistämiseksi, mutta mielenterveysongelmaisia ei haluta työyhteisöihin.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan mt-ongelmiaan toitota töitä hakiessaan? Vasta koeajan jälkeen on aika marssia työterveyteen.

Vierailija
2/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka on toiselle hullu, on toiselle nero. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan mun mt-ongelmista tietäis? Ei ne näy työnteossa.

Vierailija
4/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiseva on vielä epähalutumpi. Toki haju- ja mt-ongelma kulkevat usein käsi kädessä.

Vierailija
5/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti se normaali ns.on kehnompi työkamu...kyllä vajaakuntoisten pitää saada osallistuu työhön.Ei tartte kertoo terveydestään kellekään.Olla möllötä kuin ne muutkin.

Vierailija
6/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu töistä.

Vapaamatkustelu on tympeää. Ei se mt ongelmia edellytä tosin.

Sinänsä olisi hyvä jos helppoja rutiinihommia keksittäisiin lisää.

Vierailija
7/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit on kamalimpia työkavereita mitä voi olla.

Vierailija
8/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan mun mt-ongelmista tietäis? Ei ne näy työnteossa.

Mulla näkyy työn jäljessä, mutta tiimille runoilen ne työn puutteet vahvuuksiksi. Alkaa kyllä pikku hiljaa se bluffi paljastua. 😬

Vierailija
9/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti mt-ongelmainen jolla on lääkitys kunnossa on paljon fiksumpi työkaveri kuin niin sanottu normaali ihminen.

Vierailija
10/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli työkaveri täällä Saksassa, jonka pomo kiusasi mielenterveysongelmaiseksi.

Kaveri kyllästyi siihen, että sitä triggeröitiin päivittäin ja sanottiin että hullu.

Se meni sitten hakemaan ne hullun paperit ja nyt firma ei pääse siitä enää ikinä eroon vaikka kuinka saikuttaa.

Ongelmatapauksessa se soittaa integrationsamtista varatuomarin kertomaan toimarille käytöstapoja.

LOL

Vierailija
11/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdeongelmaiset ovat pahempia. Kaikki pelottavasti käyttäytyneet mt-ongelmaiset joita olen tavannut ovat olleet myös alkoholiongelmaisia.

Vierailija
12/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on ollut varmasti niin pitkään kun ihmisiä on ollut olemassa että me mielenterveysongelmaiset ihmiset olemme aina olleet vainottuja, vihattuja ja halveksittuja koska ihmisillä on aina ollut meistä ties mitä kummallisia ennakkoluuloja koska he eivät tiedä että minkälaisia me oikeasti olemme. Nykyään meitä ei ainakaan yleensä pidetä riivattuina, polteta noitina roviolla, suljetta loppuelämän ajaksi jonnekin koppiin mistä ovessa olevan aukon läpi työnnetään ruoka tai hoideta todella epäinhimillisillä hoitokeinoilla kuten lobotomialla mutta silti ns. "terveiden" joilla ei mielenterveysongelmia ole mielestä me niistä kärsivät olemme yhteiskunnan pohjasakkaa ja huonompia kuin he itse.

Vierailija
13/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hankalin tyyppi taitaa olla sellainen normaali, josta näkee, että päästä viittaa, mutta ei suostu menemään hoitoon. Sitten kiukuttelee kaikesta kaikille.

Vierailija
14/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hankalin tyyppi taitaa olla sellainen normaali, josta näkee, että päästä viittaa, mutta ei suostu menemään hoitoon. Sitten kiukuttelee kaikesta kaikille.

Persoonallisuushäiriöt ovat yleisiä "terveessä" väestössä, mutta päätyvät diagnosoiduksi vasta jos tulee muitakin ongelmia.

Vierailija
15/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä normaalilla mielellä kestäisi työelämää. Onneksi olen hullu.

Vierailija
16/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli työkaveri joka oli luonteeltaan pirskahteleva ja vähän ylikierroksilla käyvä. Siis normaalissa tilanteessa joka oli yleensä keväisin.

Mutta kesäisin nousi aina alkoholiongelma ja siitä mielialalääkkeitten pois jääminen, kesälomien jälkeen mentiin jo aika ailahtelevissa tunnelmissa ja talveen mennessä pohja. Silloin yleensä haki hoitoa ja sai kevääksi lääkityksen kuntoon kunnes taas alkoi alusta kun aurinko paistaa ja suuta napsaa.

Ei ollut helpoin työkaveri. Ei aina tiennyt mistä hän pahoittaa mielensä tai mitä laukoo suustaan. Hän kyllä kettuili muille mutta jos vähäänkään hermostuit hänelle niin hän oli ylemmälle portaalle valittamassa.

En sano että kaikki oli mt ongelmien syytä, oli aikamoinen persoona muutenkin. Käsittelemättömiä traumoja lapsuudesta ja vaikka mitä.

Vaihdoin työpaikkaa hiljattain, 8 vuotta samassa paikassa olimme.

Vierailija
17/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsispä työskentelemään ilman mitään työyhteisöä. Rahaa minä tarvitsen en mitään työtä.

Vierailija
18/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit on kamalimpia työkavereita mitä voi olla.

TÄMÄ!

Ja usein nuo vielä itse luulevat, etteivät toiset näkisi heidän lävitseen/haistaisi palaneen käryä. 🙄

Vierailija
19/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu töistä.

Miksi mt-ongelmista kärsivää pitäisi vielä rangaista helpoilla rutiinihommilla? Eikö mielenterveysongelmassa ole jo tarpeeksi painolastia. Pitäisikö sen lisäksi vielä viedä mielekkyys työelämästäkin?

Vierailija
20/33 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu töistä.

Miksi mt-ongelmista kärsivää pitäisi vielä rangaista helpoilla rutiinihommilla? Eikö mielenterveysongelmassa ole jo tarpeeksi painolastia. Pitäisikö sen lisäksi vielä viedä mielekkyys työelämästäkin?

Onko jonkun mielestä muka oikeasti työ mielekästä? No siltähän pitää sitten leikkaa palkkaa jos se niin kivaa on että sitä mielellään tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän