Apuja kodinhoitotuista?
Muuttuuko kodinhoitotuki jos asumiskulut nousee?
Kommentit (13)
Ei muutu. Perusosa on aina sama jos lapsi hoidetaan kotona, lisäosaankin vaikuttaa vaan tulot ei menot.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:27"]EI.
[/quote]
Varma tieto?
Kodinhoitotuki muuttuu kotihoidon tueksi.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:29"]Ei muutu. Perusosa on aina sama jos lapsi hoidetaan kotona, lisäosaankin vaikuttaa vaan tulot ei menot.
[/quote]
Ok kiitos :) Toinen kysymys, miten jos toinen lapsi syntyy. Maksetaanko edellisestä kodinhoitotukea ja toisesta äityisrahaa ja 9kk päästä myös toisesta lapsesta kodinhoitotukea vai maksetaanko sitä ainostaan yhdestä kerralla? Ap
4 jatkaa. Sen sijaan asumistuen mahdollisuus kannattaa tarkastaa, riippuu tietysti niistä tuloista..
Ap, maksetaanko sulle muka kodin hoitamisesta kun hoet koko ajan tuota kodinhoitotukea?
Mun käsittääkseni kotihoidontukea maksetaan jokaisesta kotona hoidettavasta alle 3 vuotiaasta. Ja tietysti äitiysraha sen 9kk ensin. Kelan sivuilta löytyy kyllä faktat. Mutta aika varma oon kyllä että näin.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:29"]Ei muutu. Perusosa on aina sama jos lapsi hoidetaan kotona, lisäosaankin vaikuttaa vaan tulot ei menot.
[/quote]
Ok kiitos :) Toinen kysymys, miten jos toinen lapsi syntyy. Maksetaanko edellisestä kodinhoitotukea ja toisesta äityisrahaa ja 9kk päästä myös toisesta lapsesta kodinhoitotukea vai maksetaanko sitä ainostaan yhdestä kerralla? Ap
[/quote]
hoitolisää voidaan maksaa. Kysy kelalta, kelakerttu osaa neuvoa
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:31"]Mene töihin
[/quote]
Pienen vauvan kanssa? Totta, menen töihin. Kuinka en itse tullut ajatelleeksi. Kiitos tästä, kyllä sun kannatti kommentoida taas :-)
Kiitos asiallisista vastauksista ja hah, opin jotain uutta taas avlta! Kotihoidontuki ei kodinhoitotuki. :D Elkää suotta vetäkö hernareita nenään nyt! Ap
Hop