Tyttären instagram-tili lukittu eikä sähköpostiin tule koodia minkä avulla tunnistautuisi. Mikä avuksi?
Ei tule mitään muuta vaihtoehtoa kuin tuo. Ei saa pyydettyä koodia puhelinnumeroon. Ei tule sellaista kohtaa, että en voi käyttää tätä sähköpostia tai puhelinnumeroa. Ollaan selattu tukikeskuksen ohjeita läpi, mutta mistään ei ole apua kun ei tule vaihtoehtoja.
Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä?? Ei ole mitään sähköpostiosoitetta mihin laittaa viestiä tästä asiasta. Mä pääsen katsomaan tyttären instaa ja se näyttää samalta kuin aiemmin. Kyse siis täysi-ikäisestä ihmisestä jolla ei ole koskaan ollut mitään sopimatonta julkaistuna.
Vaikuttaisi, että joku on mennyt vaihtamaan sähköpostiosoitteen, mutta kun ei kyllä ole tullut sähköpostia Instagramilta siitä että osoitetta oltaisiin vaihtamassa. Joka kansio selattu sähköpostissa läpi.
Kommentit (41)
Niin varmasti tuskin olet ap mikään äiti ja kaverisi ei oo tyttäresi ja te ette oo täysi-ikäisiä kumpikaan. Seuraavalla tilillä sitten vaatetta kuvissa päällä. Niin ei tili mene sulkuun.
Ei auttanut sovelluksen poisto ja uudelleen lataaminen.
Insta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat sinne että
I cant login to my instagram account so it is useless to me and i want to close it.
Please comply to EU GDPR article 17 and remove my private data immediately.
Eiköhän sieltä joku löydy.
Niin kirjoittaa mihin? Ei löydy mitään sähköpostia mihin laittaa viestiä eikä tytär tiliään halua poistaa.
Ja otsikoksi isolla "EU GDPR request."
Vierailija kirjoitti:
Niin varmasti tuskin olet ap mikään äiti ja kaverisi ei oo tyttäresi ja te ette oo täysi-ikäisiä kumpikaan. Seuraavalla tilillä sitten vaatetta kuvissa päällä. Niin ei tili mene sulkuun.
Lopeta nyt aikuinen ihminen. Mä olen 40+ ikäinen äiti jonka lapsi on hiljattain täyttänyt 18v. Ei ole mitään vähäpukeisia kuvia. Opettele lukemaan. Siellä on muutama kuvia kun tytär lumilautailee, pari vanhojentanssikuvaa, penkkareista, pari kaverien kanssa. Onpa kamalia kuvia. Huoh.
Insta kirjoitti:
Ei auttanut sovelluksen poisto ja uudelleen lataaminen.
Harmi. Kiitos, kun kuitenkin tulit kertomaan. Muuta en taida itse keksiä. Onko kumpikaan teistä Twitterissä tai FB:ssa+ Löytyisikö niiden kautta apua? Ainakin varmasti asiallisempia vastauksia.
Hain tyttären kotiin ja katsottiin yhdessä. Jostakin ihmeestä sain sen laitettua siihen kohtaan, että koodi tulikin ja sitten piti ottaa itsestään video jolla todennettiin henkilöllisyys. No videota ei hyväksytty. Tongittiin asiaa lisää ja tytär alkoi miettiä onko se sähköposti se mitä nykyään käyttää. No ei ollut ei vaan vuosia sitten luotu sähköposti johon piti sitten pyytää myös uusi salasana. Siellä ne koodit oli ja sitä kautta tytär sai instan nyt takaisin käyttöönsä. :) Piti vain hetken vääntää, että sai homman toimimaan.
Sitä ei kyllä tiedetä miksi tili oli lukittu. Heräsi kyllä epäilys, että tyttären poikakaverin exä olisi ilmiantanut tilin tms.
Nyt sitten kriisiterapia varmaan tarpeen?
🤯
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten kriisiterapia varmaan tarpeen?
🤯
Älä viitsi olla typerä ja lapsellinen. Tai no ehkä sä tarvitset tällaisissa tilanteissa kriisiapua, mutta älä oleta muilla näin olevan. On kyllä todella typerää porukkaa täällä palstalla. Miten tästäkin aiheesta piti vetää herneet nenään kun joku hakee apua tällaiseen ongelmaan. Uskomatonta ja kertoo kyllä kaiken oleellisen teidän suunsoittajien mielenterveydestä.
Odottakaa päivä pari jos se aukeaa itsestään. Voi olla joku bugikin.
Insta kirjoitti:
Hain tyttären kotiin ja katsottiin yhdessä. Jostakin ihmeestä sain sen laitettua siihen kohtaan, että koodi tulikin ja sitten piti ottaa itsestään video jolla todennettiin henkilöllisyys. No videota ei hyväksytty. Tongittiin asiaa lisää ja tytär alkoi miettiä onko se sähköposti se mitä nykyään käyttää. No ei ollut ei vaan vuosia sitten luotu sähköposti johon piti sitten pyytää myös uusi salasana. Siellä ne koodit oli ja sitä kautta tytär sai instan nyt takaisin käyttöönsä. :) Piti vain hetken vääntää, että sai homman toimimaan.
Sitä ei kyllä tiedetä miksi tili oli lukittu. Heräsi kyllä epäilys, että tyttären poikakaverin exä olisi ilmiantanut tilin tms.
Mitäh? Joku video piti lähettää henkilöllisyyden varmentamiseksi???
Vierailija kirjoitti:
onko joku 13v instaheruttaja? ansaitseekin tulla lukituksi
Etkö pösilö lukenut aloistusta, vai onko sulla luetun ymmärtämisen vaikeus?
Aloituksessa sanotaan, että tytär on täysi-ikäinen!
Jotenkin aloitus vaikuttaa pelkältä provolta.
Terveisiä vaan sinne Porvooseen.
Kukaan täyspäinen ei koskaan nimittäin lähettele mitään videokuvia tuollaisiin kyselyihin.
Eikä niitä edes kysellä.
Täyttä haisevaa p#skaa koko aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin aloitus vaikuttaa pelkältä provolta.
Terveisiä vaan sinne Porvooseen.
Kukaan täyspäinen ei koskaan nimittäin lähettele mitään videokuvia tuollaisiin kyselyihin.
Eikä niitä edes kysellä.
Täyttä haisevaa p#skaa koko aloitus.
Otapa kuule asioista selvää ensin ennen kuin alat aukomaan päätäsi ja haistattelemaan. Ihan on kuule Instgramin ohje kuvata video jos on epäilys tilin hakkeroinnissa, niin voivat tilin kuvien avulla tunnistaa käyttäjän. Videota käytetään vain tunnistamiseen, sitä ei julkaista eikä säilytetä pitkään. Ihan sovelluksesta pääsi tuohon kohtaan.
Täällä sulle besserwisserille faktaa. En todellakaan ole mikään provo. Itse et vaikuta tervepäiseltä.
https://www.facebook.com/help/instagram/149494825257596/?helpref=popula…
Minä otin taannoin yhteyttä johonkin supportiin ihan suomeksi ja asia selvisi. Vastasivat nopeasti.
mihin osoitteeseen olit yhteydessä? pystytkö selvittämään?
Valitettavasti nämä suuret toimijat alkaa yhä enemmän mennä siihen suuntaan, että lukkiutuneen tilin avaus menee koneellisen päätöksenteon taakse. Human support karsiutuu niissä ajan myötä kokonaan pois, jos ei ole jo karsiutunut. Eli jos jostain syystä tili lukkiutuu, eikä koneellinen palautusprosessi sitä palauta, on tili lopullisesti menetetty. Mitenpä sitten otat mihinkään human supporttiin yhteyttä, jos sellaista ei edes ole.
Katsokaa instan asetuksista missä instan käyttö on. Mulla insta oli hakkeroitu ja ympäri Suomea kirjauduttiin. Poistin kuvat ja sitten koko instan. Enkä enää ota uutta instaa.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa instan asetuksista missä instan käyttö on. Mulla insta oli hakkeroitu ja ympäri Suomea kirjauduttiin. Poistin kuvat ja sitten koko instan. Enkä enää ota uutta instaa.
Edes salasanan vaihto ei auttanut asiaan.
Olkoon tämä opiksi. Ei kannata ripustaa elämäänsä yhden muka-ilmaisen sovelluksen varaan. Näillä toimijoilla ei ole mitään velvollisuutta tarjota käyttäjätukea tai ylipäänsä edes pitää sitä alustaa pystyssä - ainoa syy "palvelun" tarjoamiseen on mainokset ja eteenpäin myytävien käyttäjätietojen lypsäminen. Kun se ei enää kannata - tervemenoa. Siinähän sitten itkette sisältönne perään, jos ei ole tullut tehdyksi varmuuskopioita.
Tytär on eri paikassa kuin mä niin ei ole mahdollista koittaa. Poistaa nyt sovelluksen ja lataa uudestaan.