Mistä tietää onko mies kiinnostunut vai vain ystävällinen?
Tapaan töiden puolesta säännöllisesti miestä johon olen itse ihastunut (olen itse sinkku ollut jo pari vuotta edesmenneen mieheni kuoleman jälkeen eikä kukaan mies tätä ennen ole kiinnostanut). Mies tekee työtä jossa puhuu paljon ja tapaa jatkuvasti paljon ihmisiä, siksi mietin onko vain ystävällinen.
Mies kyselee paljon työhöni liittyviä asioita (olemme eri aloilla) ja jää joka kerta juttelemaan työasioiden hoidon jälkeen pidemmäksi aikaa. Viimeksi juttelimme lähes tunnin kun mies kyseli minun töistäni, puhuimme harrastuksista, kevään tulosta yms. Hänelle ei ole sormusta ja on muutaman kerran puhunut siihen sävyyn omista asioistaan (esim. kotinsa sisustukseen liittyen) että olisi sinkku, mutta eihän sormuksen puute mitään kerro. Jutellessamme mies seisoo lähellä ja kääntyneenä minuun päin.
Olen ihastunut kuin teini mutten pitkän sinkkuuden takia uskalla tehdä aloitetta. En myöskään kehtaa koska teemme välillä työjuttuja yhdessä jatkossakin enkä halua kiusallisia tilanteita. Mutta mies pyörii jatkuvasti mielessäni enkä ole tosiaan ketään kohtaan tuntenut tällaista typerää ihastusta edesmennyttä miestäni lukuun ottamatta. Mistä siis tietää tai selvittää miehen kiinnostus - vai yritänkö vain unohtaa?
Kommentit (48)
Tähän on vaikea vastata. Mies voi olla vain puhelias, tykkää jutella ihmisten kanssa. Onko mies facebookissa, onko siellä kavereina paljon naisia ja onko heille ystävällinen jne. Onko mies pyytänyt työajan puitteissa esim. kahville tai lounaalle. Jos mies on sinkku niin hän voi tykätä jutella ihmisten kanssa. En osaa sanoa. Voi olla kiinnostunut, voi olla, että pitää ihmisenä ap:ta mukavana tai miellyttävänä ja tykkää jutella.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös homo ja tykkää vaan jutella naisten kanssa. Yritä hienovaraisesti flirtata ja katso miten hän reagoi. Miehet, jotka on ihastuneita menee helposti hämilleen naisen seurassa.
Hämilleen meno on tosiaan hyvä merkki, jos sellaista on. Tosin puhetyöläiset eivät välttämättä ihan hevin hämilleen mene, joten kyllä se ajankäyttö jotain kertoo. Jos mies ei ole homo (se on ihan mahdollista), niin varmasti on jonkinasteista kiinnostusta. Sinun täytyy tehdä aloite, koska hän ei myyjän asemassa voi sitä oikein tehdä. Sinuna keksisin jonkun asian, jossa voisit pyytää häneltä vaikka apua (auton koeajo tai korjausasia), jotta suhde siirtyisi pois työasioista. Tai jos olette kaupungissa niin sano vaikka, että olet menossa nyt johonkin töiden jälkeen, haluaisiko tulla mukaan. Silloin hän voi sanoa ei etkä menetä kasvojasi, koska et ole esittänyt mitään treffikutsua.
Homo tuskin on, sillä hänellä on poika, tuli esiin jossain keskustelussa.
Kai sitä täytyy vain jotenkin kohteliaasti esim. tarjota kahvit niin että hänellä on mahdollisuus kieltäytyä enkä itse menetä kasvojani.
"Onpa kaunis keli, oispa pääsiäisenäkin. Ajattelin silloin kävellä 20 kilsaa paikassa x. Mitäs teidän perhe tekee pääsiäisenä? Vai oliko sulla perhettä?" Kas noin, ei se sen kummempaa ole.
Olet sen vaimo, niinku töiden puolesta.
Kiitos vastauksista! Varatuista en ole kiinnostunut, minua on nuorena petetty enkä koskaan tee samaa kenellekään. Mutta täytyy tosiaan sopivan tilaisuuden tullen vaikka kiittää hyvästä työstä (kiitokseen on kyllä aihettakin, on loistava työssään) ja pyytää sen varjolla kahville. Tai jos tilaisuus tulee niin kysäisen pääsiäis- tai kesälomasuunnitelmista.
Puhut sormuksettoman miehen kanssa tunnin kevään tulosta ja mietit onko hän kiinnostunut..? Cheezuz...
No ehkä sitten käyn vähän hitaalla 10 vuoden suhteen ja sen jälkeen parin vuoden yksinolon jälkeen :D
Mulla on kans vaikeuksia hahmottaa miesten motiiveja. Eräs työn kautta tuttu mies oli aina tosi mukava ja hauska ja kemiat meni yksiin. Tiesin että hän on varattu, joten en ottanut koskaan onkeeni. Sitten muutamaa vuotta myöhemmin, kun en ollut enää samassa työpaikassa, otin häneen yhteyttä, selvittääkseni oliko hänellä kiinnostusta minuun. Selvisi että olihan hällä ja kuulemma yritti selkeästi vihjailla, mutta minä pidin sitä vaan rohkeana vitsinheittona. En rikkonut perhettä, mutta sainpahan hänen kohdalla tietää että vitsailu olikin totta.
En löydä kuvauksesta mitään sellaista, mistä voisi varmaksi sanoa mitään suuntaan tai toiseen. Sormuksettomuuskaan ei kerro mitään varmaksi, voi olla silti parisuhteessa.
On mahdollista että hän on kiinnostunut. Mutta yhtä mahdollista on että hän vain tykkää jutella ihmisten kanssa ja sinä vain olet sattunut olemaan paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Puhut sormuksettoman miehen kanssa tunnin kevään tulosta ja mietit onko hän kiinnostunut..? Cheezuz...
häh, no onko kiinnostunut? mäkin puhun usein yhen miehen kanssa tuntikausia enkä todellakaan tiedä onko se minusta kiinnostunut..
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä työpaikassa jäin monesti juttelemaan sormuksettoman ja tietääkseni sinkun miehen kanssa päivän päätteeksi, muutaman kerran lähes tunnin, mutta ei hän minusta ollut kiinnostunut. Meillä vaan riitti juteltavaa.
Välillä harhoissani luulin, että hän olisi kiinnostunut minusta muutenkin, mutta koska mitään ei koskaan tapahtunut, niin selväähän se etten kolahtanut muuten kuin kaveri mielessä.
Olen miehille se juttuseura, mutta muuta he eivät koskaan halua kanssani. Onhan se toki ymmärrettävää, kun en ole ulkomuodollisesti pätevä.
Sen tiedän kollegojen puheiden perusteella ettei mies ikinä soittele heille kuten minulle, vaan hoitaa asiat keskitetysti taloustoimiston kautta. Tämä olisi joutunut meilläkin mutta pyysi erikseen minun yhteystietoni - eikä se minua haitannut :) Kuulemma on aina kaikille mukava ja kohtelias muttei jää juttelemaan niitänäitä - tai näille kollegoille ei ole tehnyt niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä työpaikassa jäin monesti juttelemaan sormuksettoman ja tietääkseni sinkun miehen kanssa päivän päätteeksi, muutaman kerran lähes tunnin, mutta ei hän minusta ollut kiinnostunut. Meillä vaan riitti juteltavaa.
Välillä harhoissani luulin, että hän olisi kiinnostunut minusta muutenkin, mutta koska mitään ei koskaan tapahtunut, niin selväähän se etten kolahtanut muuten kuin kaveri mielessä.
Olen miehille se juttuseura, mutta muuta he eivät koskaan halua kanssani. Onhan se toki ymmärrettävää, kun en ole ulkomuodollisesti pätevä.
Huokaus. - Aina joskus tuntuu sille, että keskuudessamme elää naisia ( kenties myös miehiä), jotka kelpaisivat enemmän kuiin hvvin monelle miehelle (ja varmasti osalle naisistakin) parisuhdekumppaniksi tai vähintäänkin kaveriksi tai ystäväksi.
Mutta vaikka nykyisin sekä mies että nainen voi olla aloitteen tekijänä (tai halutessaan olla olematta) niin turhauttaa kun edelleen on heitä ,joiden mielestä, ainakin sen ensimmäisen aloitteen tekijän tulisi olla mies tai ainakin joku muu kuin he itse, koska elävät vankassa uskossa, että toinen ei voi mitenkään olla tosissaan ja aidosti kiinnostunut jollei hän tee suoraa ehdotusta.
Ei kuitenknaan niin suoraa ehdotusta, että se muistuttaa jo hyökkäystä ja nurkkaanahdistamista. Mutta kuitenkin niin suora ja ymmärrettävä, että ei jäisi epilyjä siitä, mitä toinen haluaisi.
no voe voe, olipas taas niin helvetin esimerkillinen trolli tuolta ap:lta, mitä tältä palstalta ikinä voi vain voi löytää.
Ja täysillä uppoaa palstan naisiin.
Kun on lusikalla sitä järkeä ja ymmärrystä annettu, niin eihän sieltä aivokopasta silloin voi kauhalla käsityskykyä ammentaa.
Valitettavasti on ihan totta ja varmasti vähän vajaaälyinen olenkin miesten suhteen, tunnen etten osaa flirttailla enkä tunnusta flirttiä pitkän suhteen jälkeen.
Nostelen tätä. Mies pyysi minua kanssaan lounaalle (meillä tosin on työtapaaminen mutta kysyi lähtisinkö sitä ennen lounaalle). Toki on normaalia että asiakkaille saatetaan tarkota lounaita, mutta nämä ovat yleensä isoja asiakkaita, mitä meidän firmanne ei ole. Hoiti myös vapaalta yhden työasian minulle vaikka sen olisi voinut jättää maanantaihin ja toivotteli samalla mukavaa päivää. Edelleen mietin että on vain ystävällinen. Mutta koska olen itse ihastunut niin elättelen toiveita.
Jes! Lounas vie asiaa hyvään suuntaan, toki voi olla edelleen ystävällinen ja edustustarjoaa ammatin puolesta. Romantikkona toivon silti, että rakkaus olisi tässä oraalla. ;)
Vierailija kirjoitti:
Nostelen tätä. Mies pyysi minua kanssaan lounaalle (meillä tosin on työtapaaminen mutta kysyi lähtisinkö sitä ennen lounaalle). Toki on normaalia että asiakkaille saatetaan tarkota lounaita, mutta nämä ovat yleensä isoja asiakkaita, mitä meidän firmanne ei ole. Hoiti myös vapaalta yhden työasian minulle vaikka sen olisi voinut jättää maanantaihin ja toivotteli samalla mukavaa päivää. Edelleen mietin että on vain ystävällinen. Mutta koska olen itse ihastunut niin elättelen toiveita.
No on se. Kiva kun päivität. Päivitä jatkossakin ;)
Sä olet selvästi hyvän näköinen nainen ja sen takia sun on vaikeaa hahmottaa miehen kiinnostusta, koska ne on kaikki sua kohtaan huomioivia. Itse rumana naisena en koskaan saa "ylimääräistä" huomiota miehiltä, joten minä tajuan heti että hän on sinusta kiinnostunut. Ei tässä ole mitään muuta epäselvää kuin onko hän varattu vai ei. Että se sun vaan pitää enää selvittää, mikäli asialla on sulle mitään merkitystä.