Synnytin perjantaina, enkä oikein saa enää nukuttua
Kyse ei oo siitä että vauva valvottais, vaan siitä etten uskalla nukkua kunnolla samaan aikaan kun mieskin nukkuu, pelkään että vauvalle tapahtuu jotaki. Nukun siis päivällä yhdet hieman pidemmät päikkärit kun mies on vauvan kanssa ja yöllä sitten vaan torkahtelen.
Ihan sekopäistä touhua, tiedän kyllä :D Onkohan tää vain jotakin alkukankeutta vai jatkuuko tää siihen asti että lapsi muuttaa kotoa... Tuntuu tyhmältä soitella neuvolaan tämmösen asian vuoksi, ongelma on kumminki ihan mun pään sisällä. Jos jollaki on vinkkejä, niin jakakaa toki!
Kommentit (11)
Voi toki enteillä synnytyksen jälkeistä masennusta. Kyllä sun pitäisi saada nukuttua, että jaksat päivät vauvan kanssa. Puhupa asiasta neuvolassa.
Menee ohi, kun kunnon väsy iskee niin tuskin pysyt hereillä öisin enää...
Itse synnytin tammikuussa ja en nukkunut sairaalassa sektion jälkeen juuri lainkaan kun hoitajat oli kiireisiä ja minun vauva itki joka yö. Kotia päästyäni jäin totaalisen yksin. Yöt vauva itki kovaa itkua ja päivällä en saanut nukuttua. Olin oravanpyörässä. Pelon tunne häviää kun lapsi kasvaa. Itsekin vahdin lasta kuin haukka että hän hengittää. 3kk elin yksin vauvan kanssa tuollaista kunnes tajusin ottaa kotiapua vastaan. Nyt käyvät 3h vko ja tarpeeseen tulee!
Laita kello soimaan kolmen tunnin välein, niin voi tarkistaa että vauvalla on kaikki ookoo. Mä tein niin, koska sitten ei pelottanut, että nukkuisin pommiin.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:13"]
Laita kello soimaan kolmen tunnin välein, niin voi tarkistaa että vauvalla on kaikki ookoo. Mä tein niin, koska sitten ei pelottanut, että nukkuisin pommiin.
[/quote]
Ihana idea! Kiitos kun kommentoit t. ei ap
Voi kulta rakas, olet siis iiihan vastasynnyttänyt:) Ota ihan rauhallisesti ja nyt on vasta se aika, että luot omaa rytmiä vauvasi kanssa. Sekä elämään muutenkin. Ainakin itsellä se aika oli 2- 3 vkoa. Sitten alkoi luonnollinen rytmi.Älä pelästy nyt yhtään mittään:) Vauvaa ei pidä hengissä sinun valvominen ollenkaan, vaan, maito rinnasta tai pullosta ja krooh..:) .Kato vaikka unettavaa luontodokumenttia illalla käy suihkussa,, juo kamomillateeä/kaakaota ja etsi yin joogatunteja,Se on helppo laji, voi tehdö iltaisin kotona, auttaa oikeasti rauhalliseen fiilikseen. Vauvat on vahvoja,ja pyytää kyllä huutaen kaiken, mitä tarvitsevat sulta:) Käy siis nukkumaan hyvällä omallatunnolla:) Nimim.Kohta mummi:)
Joo muistan tuon ajan kun ei voinut nukkua jne.. Hormonit sen tekee :) toivottavasti kohta alkaisi helpottaa! Onnea vauvasta! :)
Mulla oli jo sairaalassa ongelma nukkua, mutta ihana hoitaja tuli ja asetteli vauvan mun viereen ja peiton reunan patjan alle niin että se tuki vauvaa ja esti kierähtämästä sängystä. Siinä sitten torkuttiin rinnakkain vauva mun kainalossa ja hengitettiin samaan tahtiin.
Kuule, sun on pakko nukkua, tai pahimmillaan menet psykoosiin. Mulle kävi niin. Pyydä, että miehesi vahtii jonkun yön vauvaa, siis, että sulla on varmuus siitä, että voit nukkua huoletta.
Älä huoli, kyllä siihen herää kun niillä on nälkä tai märkä vaippa :D. Keskosvauvoilla on tietysti eri juttu, niitä täytyy välillä herätellä syömään.
Sitä on niin hormonipöllyssä, ettei noille ajatuksilleen voi mitään. Helpottaa ajan kanssa. Kokeile joitain rentoutusohjelmia tms. Ja onnea vauvasta. <3